[wodoglowie?] USG mózgowia - dzieciatko 6msc

1. Data: 2004-02-12 08:16:26

Temat: [wodoglowie?] USG mózgowia - dzieciatko 6msc
Od: "VigoX" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o pomoc z zrozumieniu wyniku USG mózgowia mojego synka.

"symetria struktur mózgowia zachowana, układ komorowy mieposzerzony. Wymiar
dwukomorowy 26 mm. Szerokość warstwy płynnej na sklepistości po str prawej
11mm, lewej 13mm, międzypółkulowo 4mm"

Dodam, że obwód główki mojegosyna to 46,5 cm. Dziś konczy 6 miesięcy. Obwód
główki zawsze utrzymywał sie w tej najwyższej granicy centylowej.

Byłem na kontroli u pediatry, która widząc powyższy wynik usg wstrzymała
szczepienie i wspomniala o wodogłowiu. Jstem zalamany bo troche sobie o tym
poczytalem. W poniedziałek wybieram sie do neurologa.. ale z niecierpliwosci
pisze do Was, może mieliscie z czymś podobnym do czynienia i możecie mi to
zinterpretowac? Czy to wodogłowie?
U synka brak jakichkolwiek niepokojących objawow neurologicznych. Odruchy ma
ok, siedzi
podparty, zaczyna raczkowac, smieje sie i jest bardzo aktywny ruchowo, dużo
gaworzy. Rozwija sie jednym słowem. Ciemiaczko nie jest ani wklęsłe, ani
wypukle.. jest normalne. Powod do niepokoju to ponadnormatywny obwod
głowki (46,5 cm przy 6ciu miesiacach) (urodzil sie duzy: 4.500) no i te 11mm
i 13 mm w warstwach plynnych.

Bede wdzieczny za wszelkie sugestie w ktorym kierunku myslec...

Pozdrawiam
VigoX

2. Data: 2004-02-12 10:04:15

Temat: Re: [wodoglowie?] USG mózgowia - dzieciatko 6msc
Od: "Lukrecja" <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "VigoX" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
> Proszę o pomoc z zrozumieniu wyniku USG mózgowia mojego synka.

Nie znam się na odczytywaniu wyników USG, ale miałam podobną sytuację z moją
córeczką.
Też było takie podejrzenie, też byłyśmy na badaniach, ale wszystko było OK
:)

Nie martw się na zapas.
Pozdrawiam gorąco - Lukrecja

3. Data: 2004-02-12 13:17:26

Od: Monika <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Lukrecja wystukał(a) z widocznym wysiłkiem:

> Użytkownik "VigoX" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

Na wynikach usg się co prawda nie znam, ale
jeśli jesteś z Warszawy, to mogę Ci polecić świetnego neurochirurga
dziecięcego. U nas też były niejasności z usg główki (co prawda bez
podejrzenia wodogłowia, ale też dość poważny problem, na szczęście się na
podejrzeniach skończyło).

Wizyta co prawda prywatna, ale warto naprawdę. Służę adresem i telefonem.

Pozdrawiam i życzę dzidzi zdrówka,

Monika.

Slaba tolerancja na alkochol? czy jak?
PYTANIA DO WALDIMA