wojna się zaczęła ??

51. Data: 2006-06-21 12:09:15

Temat: Re: wojna się zaczęła ??
Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:e7b90j$slc$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> Taki, że nie wykazała związku z niczym innym, a jedynie z konkretnym
> źródłem stresu , czyli pracą na maksa po 20 godzin na dobę.

Ale to są tylko POGLĄDY, to jest kwestia p.t. NAM SIĘ WYDAJE, a to nie ma
nic wspólnego ani z nauką, ani z wiedzą - i o to mi chodzi.
Ja nie doszukuję się żadnego spisku lekarzy. Jeżeli już, to doszukuję się
indolencji lekarzy w szukaniu przyczyn chorób i dolegliwości. A to jest
dramat dla ludzi.
Pozdrawiam Jurek M.

52. Data: 2006-06-21 14:28:55

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl pisze:

> Ale to są tylko POGLĄDY, to jest kwestia p.t. NAM SIĘ WYDAJE, a to nie ma
> nic wspólnego ani z nauką, ani z wiedzą - i o to mi chodzi.

Korelacje nie maja nic wspolnego z nauka i prezentuja czyjes poglady?
Dobre sobie.

53. Data: 2006-06-21 15:32:40

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przecież za to odpowiada nie tylko dieta. Główną przyczyną udaru jest
stres
> związany ze współczesnym, obłędnym po prostu rytmem pracy w niektórych
> krajach.
Witam
W dalszej czesci pisalas "zwlaszcza w Japonii", ale chcialem sie odniesc do
przyczyn udaru.
Narazie zacytuje, nie podajac linka do prac naukowych, przygotowuje dluzszy
tekst poparty badaniami statystykami itp. Oczywiscie nie na grupie, zeby
nikogo nie zanudzac.
"Nadmierna krzepliwość krwi żylnej (i tętniczej) może być dziedziczna, lecz
może także zostać wywołana zaawansowanym wiekiem, oraz pewnymi chorobami i
lekami w nich stosowanymi. Wraz z wiekiem, zwłaszcza po 60 roku życia, ilość
fibrynogenu we krwi znacznie wzrasta podnosząc jej krzepliwość. Również u
kobiet w okresie menopauzy ilość fibrynogenu rośnie. Krzepliwość krwi
podnoszą także doustne leki hormonalne (antykoncepcyjne i łagodzące objawy
menopauzy). Ponadto do czynników ryzyka zakrzepicy żylnej (i tętniczej)
zalicza się otyłość i błędy dietetyczne wywołujące nadprodukcję substancji
zwanej homocysteiną, która uszkadza ścianki żył i inicjuje zakrzepy."
"W przypadku zaburzeń lub nieprawidłowości metabolicznych w przemianach
homocysteiny jej nadmiar gromadzi się we krwi. Wysokie stężenie homocysteiny
stanowi nowy, ważny lecz wciąż niedoceniany czynnik ryzyka choroby
wieńcowej, zawału serca i udaru mózgu."
Jest to zwiazane z zakrzepica.
Nastepny cytat:
"Trzy główne przyczyny zakrzepów żylnych - śmiercionośna triada Virchowa.
Bezpośrednią przyczyną choroby jest nadmierna lepkość (krzepliwość) krwi
żylnej. Jednak krzepliwość krwi ma swe głębsze uwarunkowania. Już w
dziewiętnastym wieku niemiecki patolog Rudolf Virchof słusznie stwierdził,
że zakrzep w świetle naczynia wywołują:
- zastój lub zwolnienie przepływu krwi w żyłach nóg (żylaki, zapalenia żył,
uszkodzenia zastawek)
- uszkodzenie ściany żył - błony wewnętrznej żyły (urazy, operacje, stan
zapalny)
- niekorzystne zmiany w składzie krwi zwiększające jej krzepliwość
(lepkość).
Dla podkreślenia wagi odkrycia te śmiercionośne czynniki nazywane są triadą
Virchowa."

Dodam, ze sprawdzilem przykladowe jadlospisy znanych mi diet, wszystkie maja
dwu lub nawet 3 krotne przekroczenie norm spozycia metianiny z ktorej
powstaje homocysteina.
Pozdrawiam
MarekF

54. Data: 2006-06-21 16:27:53

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to są tylko POGLĄDY, to jest kwestia p.t. NAM SIĘ WYDAJE, a to nie ma
> nic wspólnego ani z nauką, ani z wiedzą - i o to mi chodzi.

To nie sa poglądy, to sa obiektywne fakty sprawdzane w badaniach
statystycznych.
Po prostu tak jest i już., bez względu czy się to komuś podoba czy nie, czy
w to wierzy czy tupie nogami że jest inaczej.

> Ja nie doszukuję się żadnego spisku lekarzy. Jeżeli już, to doszukuję się
> indolencji lekarzy w szukaniu przyczyn chorób i dolegliwości. A to jest
> dramat dla ludzi.

Większym dramatem jest stawianie diagnoz przez usenet.:>

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

55. Data: 2006-06-21 16:32:45

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> musiała
>
> A to to już wege projekcja :P

Wyniki na tekst Krystyny*Opty*: "powiedziała co wiedziała, wegetariańskie
chamstwo!" - http://tiny.pl/twjl
i na tekst: "Masz źle odżywiony mózg i nie będę z Tobą gadać! PLONK!" -
http://tiny.pl/twjc

Krystyna

56. Data: 2006-06-21 18:28:08

Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> a écrit dans le
message de news: e7avs3$g32$...@i...gazeta.pl...

> Puchaty, ale wiesz, ze na te akurat udary jest bardzo prosta recepta? :)

jak najbardziej, jakis gepard-wolno-sdzybki lub inne mleko sojowe

Jurek

57. Data: 2006-06-21 18:29:53

Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"puchaty" <p...@g...pl> a écrit dans le message de news:

> Nie liczyłem dotychczas Twoich postów, które przyszło mi czytać.
>
> puchaty

no to licz i do ksiegi rekordow z taka informacja :))) i slawa i chwala
gwarantowana !!!

Jurek

58. Data: 2006-06-21 18:46:46

Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@w...pl> a écrit dans le message de news:
e7b96l$6i$...@i...gazeta.pl...

> "Przegapiłem", nie jest najlepszym określeniem. Bardziej adekwatne by było
> "zignorowałem bo tak a potem zniknąłem i będę tupał nogami bo tak. " :)))

nawet jako dziecko nie mialem zwyczaju tupania nogami, tym bardziej teraz
nie mam zamiaru tak reagowac . A na serio, usilujesz mi wmowic ze teraz
wszystkiemu winny jest stres? bo tak twierdzi "wspolczesna" nauka? Jezeli
pilnie sledzisz doniesienia naukowa o "epokowych" odkryciach dotyczacych
przyczyn zachorowalnosci ludzi, to na pewno zauwazyles ze takie "rewolucje"
sa zjawiskiem cyklicznym. Byly tluszcze jako zlo totalne i przyczyna
wszelkiego zla ("zafundowali" sobie "fachowcy" nawet badania na skale
ogolno swiatowa, ale wnioski oficjalne byly tak naciagane ze po kilku latach
druga faza badan nawet nie zostala dokonczona:), byly ( i chyba jeszcze sa?)
geny, na instytuty "dobierajce" sie do genow w dalszym ciagu wydaje sie
miliardy dolarow. A teraz prosze STRES! W zwiazku z tym rodzi sie pytanie,
jak to sie stalo ze byli ludzie ktorzy przezyli koszmar obozow
koncentracyjnych (dotyczy to obozow zbudowanych przez nazistow i komunistow)
i mimo koszmarnego stresu na jaki byli narazeni przez 24/24godziny.

> A serio, może i faktycznie geny, bo naprawdę trzeba chyba mieć jakąś wadę
> genetyczną, albo nie wiem co, żeby dać się zarobić na śmierć . ;/

a nie prostrzym wytlumaczeniem bedzie tradycja i kultura tego narodu ( i nie
tylko tego)? Tradycja w ktorej jednostka (czlowiek) jest niczym i zyje tylko
dla dobra wladcy (obojetnie jakiego szczebla)? Japonczycy zacharowywali sie
od wiekow i dopiero teraz stres ich dopadl?

> Edyta Czyż

Jurek

59. Data: 2006-07-01 18:28:08

Od: janusz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin 'Cooler' Kuliński napisał:

> Korelacje nie maja nic wspolnego z nauka i prezentuja czyjes poglady?
> Dobre sobie.

Korelacja między dwoma zmiennymi wskazuje tylko, że _być może_ jedna
jest przyczyną drugiej, lub _być może_ obie mają wspólną przyczynę.
Często pozostaje też możliwość, że próbka była za mała i korelacja jest
czysto przypadkowa.
To brak korelacji jest istotny, bo oznacza brak związku między zmiennymi.

j..

60. Data: 2006-07-01 19:55:16

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

janusz pisze:

> [...]
> czysto przypadkowa.
> To brak korelacji jest istotny, bo oznacza brak związku między zmiennymi.

Generalnie bajki opowiadasz. Jesli probka jest zbyt mala, to wyjdzie to
w badaniu istotnosci wspolczynnika korelacji. Dowiedzenie braku
korelacji jest tak samo istotne, jak dowiedzenie korelacji dodatniej czy
ujemnej, wszystko zalezy od sformulowanych hipotez badawczych i
specyfiki badanego problemu. Owszem, korelacjami nie daje sie dowiesc
przyczynowosci okreslonych zjawisk, poniewaz to narzedzie nie zostalo
wymyslone dla takich celow. To w gestii badacza lezy, by nie probowal
korelowac ze soba zmiennych nawzajem zaleznych od siebie, a dodatkowe
narzedzia typu korelacje czastkowe czy semiczastkowe pozwalaja
eliminowac z analizy te zmienne, ktore moga zafalszowac charakter
badanego zwiazku. Konkludujac: analiza korelacji jest metoda stricte
naukowa i negowanie tego faktu nie najlepiej swiadczy o osobach, ktore
probuja podwazac jej wartosc. A kto robi to najczesciej, to chyba
wiekszosc bywalcow grupy widzi doskonale - dla pewnej grupy osob tego
rodzaju statystyki sa niewygodne, poniewaz ich wyniki stoja w jawnej
sprzecznosci z lansowanymi przez nie karkolomnymi tezami, dotyczacymi
zwiazkow miedzy zdrowiem a dieta.

Czy warzywa są przereklamowane?
(OT) Janusz Lepionko
Dieta niskotluszczowa CZY dieta niskoweglowodanowa.???
Czerwone wino i kakao
Jaka dieta ??