wok

1. Data: 2004-01-26 18:09:48

Temat: wok
Od: "Reniaszka " <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam sobie woka. Wreszcie! I mam w związku z tym pytanie - czy mam go
traktować jak normalną patelnię, tzn. mam na myśli mycie :-) I czy przed
pierwszym smażeniem trzeba ja wypalic jakoś (jak cygańską ?? )czy można bez
tego ją używać? Proszę mistrzów wokowych o wskazówki.
Reniaszka-wokowa dyletantka.

1. Data: 2004-01-26 18:17:37

Temat: Re: wok
Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Reniaszka wrote:
> [...]
> pierwszym smażeniem trzeba ja wypalic jakoś (jak cygańską ?? )czy można bez

musisz najpierw powiedzieci co to wok (blacha, teflon, zeliwo)

wiku

1. Data: 2004-01-26 18:27:24

Od: "Reniaszka " <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku <s...@a...waw.pl> napisał(a):

> musisz najpierw powiedzieci co to wok (blacha, teflon, zeliwo)
>
> wiku

Chyba blacha pokryta czymś w rodzaju teflonu (napisali, żeby mieszać tylko
drewnianą łopatką) ale ten teflon jakiś dziwny, taki świecący lekko :-). I
co dalej ?
R.

1. Data: 2004-01-26 18:33:14

Od: "-=Elwood=-" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Reniaszka " napisała:
> ale ten teflon jakiś dziwny, taki świecący lekko :-). I
Czernobyl był wielką tragedią

> co dalej ?

Użyj Gajgera

1. Data: 2004-01-26 19:28:02

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Reniaszka wrote:

> Chyba blacha pokryta czymś w rodzaju teflonu (napisali, żeby mieszać tylko
> drewnianą łopatką) ale ten teflon jakiś dziwny, taki świecący lekko :-). I
> co dalej ?

jesli to rzeczywiscie teflon, to nic z nim nie robic
wiku

1. Data: 2004-01-26 20:16:39

Od: "Reniaszka " <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku <s...@a...waw.pl> napisał(a):
> jesli to rzeczywiscie teflon, to nic z nim nie robic
> wiku

Dzięki !
R.

1. Data: 2004-01-26 23:11:48

Od: "zmora" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Reniaszka <r...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bv3m6c$ibi$...@i...gazeta.pl...
> [...]
> drewnianą łopatką) ale ten teflon jakiś dziwny, taki świecący lekko :-). I

wok pokryty teflonem ( lub czyms podobnym) to pomylka
jesli dasz mu wysoka temperature, a taką często trzeba uzyskiwac, to teflon
szybko zejdzie.
Prawdziwy wok trzeba wypalic tak jak wczesniej pisalas - jak cyganska
patelnie
i konserwowac, czyli po kazdym uzyciu umyc ciepla woda ( bez detergentow)
wytrzec do sucha i wysmarowac tluszczem

wok jak wino...im dluzej (czesciej) uzywasz tym lepszy

uklony
--
zmora

1. Data: 2004-01-27 01:35:19

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jesli to rzeczywiscie teflon, to nic z nim nie robic
====
Mam inne zdanie. Należy wyrzucić. Najlepiej daleko, aby nie wróciło.

waldek

P.S. Wok z teflonem, to zaprzeczenie idei woka.
====

1. Data: 2004-01-27 10:19:33

Od: "Reniaszka " <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zmora <z...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> wytrzec do sucha i wysmarowac tluszczem
>
> wok jak wino...im dluzej (czesciej) uzywasz tym lepszy

No to dałam siana :-) Tak to jest jak człowiek się pospieszy zamiast spytać
znawców. Ale co tam - jak mi się teflon "zepsuje" to kupię prawdziwego woka.
A gdzie najlepiej kupować? W hipermarkecie pewnie bywają takie jak ja
kupiłam, co?
Pozdrawiam - R.

1. Data: 2004-01-27 20:30:31

Od: "zmora" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Reniaszka <r...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bv5dvk$rt7$...@i...gazeta.pl...
> [...]
woka.
> A gdzie najlepiej kupować? W hipermarkecie pewnie bywają takie jak ja

spokojnie ;)
teflonowego woka mozesz uzywac do bardziej tradycyjnej kuchni
A prawdziwe woki mozna podobno kupic od chinczyków na Chmielnej ( w bramie)
niedaleko Nowego Światu.
Albo wybrac sie do IKEA, tam maja takie z plaskim dnem, ale bez teflonu :)
i niedrogo)

ukłony
--
zmora