wonderberry/suberry - tlumaczenie?

1. Data: 2010-03-07 20:35:58

Temat: wonderberry/suberry - tlumaczenie?
Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

co za roślina po angielsku zwana jest zamiennie:
wonderberry lub sunberry?

2. Data: 2010-03-08 00:11:13

Temat: Re: wonderberry/suberry - tlumaczenie?
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

On 3/7/2010 3:35 PM, rv wrote:
> co za roślina po angielsku zwana jest zamiennie:
> wonderberry lub sunberry?

Wydaje się, że polskiej nazwy nie ma. Po łacinie Solanum burbankii
lub Solanum retroflexum. Nadaje się do przetworów. Niedojrzałe
może być trujące.

Może Mirzan wie więcej; pytał o to 6 lat temu.

Pozdrowienia,
Michał

3. Data: 2010-03-08 00:15:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Mar 2010 21:35:58 +0100, rv napisał(a):

> co za roślina po angielsku zwana jest zamiennie:
> wonderberry lub sunberry?

http://www.underwoodgardens.com/Wonderberry_Sunberry
-Solanum-burbankii/productinfo/V1194/
http://www.qoop.waw.pl/podglad/SOBU3/

--

Ikselka.

4. Data: 2010-03-08 08:33:37

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.underwoodgardens.com/Wonderberry_Sunberry
-Solanum-
burbankii/productinfo/V1194/
> http://www.qoop.waw.pl/podglad/SOBU3/

Smak byle jaki,właściwie trudno nazwać to smakiem.Tylko niewielkie
obrzydzenie wywołuje,na surowo.Podobno można z tego robić soki,bo ma bardzo
mocny barwnik.Czy to przypadkiem nie jest ta psianka,która u nas rośnie dziko
i jest uznawana za trującą?
Pytałem kiedyś jedną panią z Ak.Rol.w Lublinie,fachurę od pomidorów,dlaczego
to zielsko taj się nazywa,dowiedziałem sie że nie słyszała o takiej roślinie.
Nasiona dostałem z Australii.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2010-03-08 08:49:37

Od: d...@a...abc.com.pl szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 8 Mar 2010, mirzan wrote:

> [...]
> mocny barwnik.Czy to przypadkiem nie jest ta psianka,która u nas rośnie dziko

Na pierwszy rzut oka podobna. Rośnie u mnie na działce i nigdzie więcej w
okolicy. Pewnie przyszła z jakiejś szkółki wysyłkowej.

D.P.

6. Data: 2010-03-08 10:54:54

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

d...@a...abc.com.pl pisze:

-Solanum-

> Na pierwszy rzut oka podobna. Rośnie u mnie na działce i nigdzie więcej
> w okolicy. Pewnie przyszła z jakiejś szkółki wysyłkowej.

Myśmy w dzieciństwie mówili na to wilcza jagoda. Też uznawane było
powszechnie za trujące. Rosło na dziko tego pełno.

Ewa

7. Data: 2010-03-08 13:20:39

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

On 3/8/2010 3:33 AM, mirzan wrote:

> Czy to przypadkiem nie jest ta psianka,która u nas rośnie dziko
> i jest uznawana za trującą?

Nie, to nie ta, ale podobno łatwo pomylić.

Nazwa łacińska pochodzi od pana Burbanka, który po 25 latach
pracy stworzył tę roślinę w 1905 roku jako krzyżówkę między
Solanum nigrum guineense oraz Solanum villosum.

Pozdrowienia,
Michał

Grusza japońska
Dracena
yyyy... owies
Rozpoczyna sie sezon, a z sezonem krety...
Ususzyłem różę - jak zreanimować?