wpisanie na liste zabytków czy są szanse..

1. Data: 2003-12-13 20:36:58

Temat: wpisanie na liste zabytków czy są szanse..
Od: "Aga i Marcin" <e...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Pytanko do grupy, jak wciągnąc na listę zabytków przyrody kasztanowce o
wymiarach w obowdzie 250 cm jeden z nich kwitnie na różowo a drugi na biało
i stoja na miejscu tragedi ludzkiej (wg informacji od byłych mieszkańców
Braszowic) próbowałem w trybie i nie wiem jak przeszkoczyć niechęć
urzedników. Bede wdzieczny za wskazówki, gmina odrzuciła moja prośbe i
okaleczyła jedno z drzew,

Szanowny Panie Burmistrzu Ząbkowic Śląskich !
Uprzejmie prosimy o wpisanie na listę pomników przyrody 2 sztuki
Kasztanowców znajdujących się w Braszowicach pomiędzy posesjami 53,54 i 57 a
rosnącymi na działce należącej do gminy. Prosimy jednocześnie o
natychmiastowe wstrzymanie procesu zmierzającego do wycięcia jednego z nich
pod pretekstem choroby kasztanowców. Drzewa te mimo swojego wieku nie
stwarzają żadnego zagrożenia. Okazy te mające odpowiednio - kwitnący na
różowo -252 cm w obwodzie i kwitnący na biało - 253 cm w obwodzie, można
uznać zgodnie z art. 28 ustawy z dnia 16 X 1991 o ochronie przyrody ( Art.
28. Pomnikami przyrody są pojedyncze twory przyrody żywej i nieożywionej lub
ich skupienia o szczególnej wartości naukowej, kulturowej,
historyczno-pamiątkowej i krajobrazowej oraz odznaczające się indywidualnymi
cechami, wyróżniającymi je wśród innych tworów, w szczególności sędziwe i
okazałych rozmiarów drzewa i krzewy gatunków rodzimych lub obcych, źródła,
wodospady, wywierzyska, skałki, jary, głazy narzutowe, jaskinie).
Rada Gminy może zgodnie z art.34 pkt.1 (Art. 34. 1. Rada gminy może
wprowadzić formy ochrony przyrody, o których mowa w art. 13 ust. 1 pkt 4 i
6, jeżeli wojewoda nie wprowadził tych form) ustanowić te okazy pomnikami
przyrody.
Jednocześnie prosimy o skierowanie wniosku do Wojewódzkiego Konserwatora
Zabytków o wpisanie ww. zabytków przyrody na listę pomników przyrody.
Okazy te zostały posadzone jeszcze przed II wojną światową (czyli mające
około 80 lat) oraz postawiony pomiędzy nimi krzyż są upamiętnieniem wg
relacji poprzednich mieszkańców (wg. odwiedzających co kilka lat Braszowice
byłych mieszkańców narodowości niemieckiej) tragedii która miała miejsce w
miejscu na którym stoi obecnie krzyż pomiędzy kasztanowcami. Są też one
ważnym elementem krajobrazu wsi Braszowice.
Prosimy też o uwzględnienie faktu ze nie były prowadzone konsultacje z
osobami bezpośrednio zainteresowanymi istnieniem tych pomników przyrody.
Mamy nadzieję że działania Pana Burmistrza będą natychmiastowe aby zapobiec
zniszczeniu kolejnego pomnika przyrody na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie.
Ratujmy pomniki przyrody które są niemymi świadkami historii naszej wsi
Braszowice. Wpisanie kasztanowców na listę pomników przyrody może
uatrakcyjnić otwarta niedawno trasę rowerową dookoła Ząbkowic Śląskich.
Mamy nadzieję ze Pan, jako Burmistrz wszystkich mieszkańców Ziemi
Ząbkowickiej i jednoczenie miłośnik przyrody przychyli się do naszej prośby.

Z poważaniem

mgr Marcin Kornaś
Michał Kornaś student V roku historii
Katarzyna Kornaś studentka ochrony środowiska

Do wiadomości
Organizacji i osób którym na sercu leży ochrona zabytków i przyrody"

2. Data: 2003-12-13 23:26:42

Temat: Re: wpisanie na liste zabytków czy są szanse..
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Aga i Marcin napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>Braszowic) próbowałem w trybie i nie wiem jak przeszkoczyć niechęć
>urzedników. Bede wdzieczny za wskazówki, gmina odrzuciła moja pro?be i

Minimalny wymagany obwod pnia (mierzony na wysokosci 1,3 m od ziemi) dla
drzew obcego pochodzenia (kasztanowce sa obcego pochodzenia, chociaz tak
bardzo wrosly juz w nasz krajobraz) wynosi 240 cm. Macie zatem podstawy do
zgloszenia tych drzew.
W tym celu udajcie sie do najbliszego oddzialu Ligi Ochrony Przyrody. Dadza
Wam wniosek o uznanie za pomnik przyrody, ktory wypelniwszy skladacie w
LOP-ie lub u konserwatora przyrody (na miejscu zapytacie jak lepiej).
Wartosc historyczna tez jest brana pod uwage.
Caly ten proces troche potrwa i nie wiem czy uda sie ocalic te drzewa :(
To niestety Polska i moze tak byc, ze uznanie tych drzew za pomniki przyrody
nie jest na reke miejscowym wladzom, poniewaz planuja jakies inwestycje na
tym terenie. To sa tylko moje przypuszczenia.
Mozecie tez napisac do "Przyrody Polskiej" (najlepiej ze zdjeciem). Oni
przyjmuja i publikuja doniesienia o pomnikowych drzewach.
Jesli nie znacie adresu, wysle Wam na priv.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2003-12-13 23:38:20

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea napisał(a) w wiadomości: ...
>Jesli nie znacie adresu, wysle Wam na priv.

Jednak na grupie, bo Wasz adres mailowy nie wydaje sie, by dzialal.

Adres miesiecznika:

"Przyroda Polska"
ul. Tamka 37 m. 2
00-355 Warszawa

Adres w internecie: http://www.przyrodapolska.pl
Oraz LOP: http://www.lop.org.pl

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2003-12-14 05:21:16

Od: "Aga i Marcin" <e...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:brg7ua$dro$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Jednak na grupie, bo Wasz adres mailowy nie wydaje sie, by dzialal.

> [...]

Przeraszam adres został zaszyfrowany wielkie dzieki za informację.
Marcin

5. Data: 2003-12-14 14:09:55

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Aga i Marcin" <e...@t...cy> wrote in message

> Przeraszam adres został zaszyfrowany

Czy "tnmrgn.cy" to zaszyfrowane "dialog.net.pl"? :-)))
To jakis ciekawy szyfr!

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2003-12-16 14:54:43

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Bpjea

(...)
> [...]
> drzew obcego pochodzenia (kasztanowce sa obcego pochodzenia, chociaz tak
> bardzo wrosly juz w nasz krajobraz) wynosi 240 cm. (...)

Orientujesz się jak sprawa wygląda w stosunku do dębów, mam dwa egzemplarze
przekraczajace obwód 240 cm.
:-) Bogusław

7. Data: 2003-12-17 05:24:35

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał(a) w wiadomości: ...
> Orientujesz się jak sprawa wygl?da w stosunku do dębów, mam dwa
egzemplarze
>przekraczajace obwód 240 cm.

Nasze rodzime deby - minimalny obwod wymagany: 360 cm.
Mysle, ze nie ucieszyla Cie ta wiadomosc.

Pozdrawiam,
Bpjea

PS: Nie wiem, czy przypadkiem dla debu omszonego nie ma jakichs oddzielnych
wymiarow.

8. Data: 2003-12-17 07:59:40

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Bpjea

(...)
> [...]
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea
>
> PS: Nie wiem, czy przypadkiem dla debu omszonego nie ma jakichs

Dzięki, ale jeden taki jest, niestety na drodze.
:-) Bogusław

9. Data: 2003-12-17 08:58:14

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> Dzięki, ale jeden taki jest, niestety na drodze.

Przesadzamy? :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Trudny kontakt z takim pelikanem,
Bo to, że jest ptakiem -- wielikanem

10. Data: 2004-01-09 13:22:21

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał(a):

> egzemplarze
>
> Nasze rodzime deby - minimalny obwod wymagany: 360 cm.
> Mysle, ze nie ucieszyla Cie ta wiadomosc.

Tu są wymiary dla różnych drzew:
http://www.lkp.org.pl/drzewa_pomnikowe.htm

Pozdrawiam Jerzy

ze świata winogron - krew się leje