wrzosy i mrówki???

1. Data: 2003-09-21 16:57:05

Temat: wrzosy i mrówki???
Od: "pajchiwo" <d...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzis dwa sliczne wrzosy zostaly posadzone w mieszance 1/1 piachu i kwasnego
torfu. dziura na nowa ziemie siegala 20 cm. wczesniej wrzosy moczyly sie 24 h w
balii z woda. wszystko wyglada w zasadzie ok. nie wiem tylko dlaczego
zainteresowaly sie nimi mrowki? czy to grozne? to pierwsze wrzosy w moim zyciu,
nie chce zeby cos zlego im sie stalo. mam juz w glowie wizje poteznego mrowiska
wybudowanego na szczatkach moich roslinek! pomocyyy!!!

2. Data: 2003-09-21 20:51:49

Temat: Re: wrzosy i mrówki???
Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie sądzę, żeby mrówki mogły jakoś zaszkodzić wrzosom.
Chyba przede wszystkim trzeba obserwować, co się dokładnie dzieje.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

3. Data: 2003-09-21 22:31:21

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> wrote in message

> Nie sądzę, żeby mrówki mogły jakoś zaszkodzić wrzosom.

Ale czy wrzosy nie zaszkodza mrowkom?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-09-22 00:02:29

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale czy wrzosy nie zaszkodza mrowkom?
>
> Pozdrowienia,
> Michal

W borach sosnowych mrówki biegają
po wrzosowiskach.......i żyją:-)

Pozdrawia boletus

5. Data: 2003-09-22 16:19:05

Od: "pajchiwo" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba przede wszystkim trzeba obserwować, co się dokładnie dzieje.

obserwuje. mrowki dalej chodza ale nie wyglada na to aby mialy pozrec moje
wrzosy. natomiast w ziemi zalegaja sie inne robaczki.
naokolo ziemia jest raczej gliniasta, moze wyczuly lepsza ziemie i spelzaja sie
z calego ogrodka w to miejsce? ale wlasciwie to jakie robaki moga zaszkodzic
wrzosom?

gdzies napisali, ze po zasadzeniu trzeba wrzosy przysypac kora. wlasciwie po
co? jak nie podsypie im kory to mi zemra?

a i jeszcze jedno- jak bedzie je trzeba na zime przykryc galeziami iglaka, to
gdzie to dostac? bedzie w zwyklej kwiaciarni czy trzeba bedzie zakradac sie do
lasu?

[rozumiem, ze moje pytania moga wydac sie smieszne dla wytrawnych ogrodnikow,
ale prosze o odrobine wyrozumialosci dla poczatkujacych! :)]

6. Data: 2003-09-22 22:02:45

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kora ogranicza rozwój chorób grzybowych i zapobiega wysychaniu podłoża.
Dodatkowo rozkładając się zakwasza podłoże. Nie chodzi o przysypanie wrzosów
tylko wyściółkowanie gleby. Gałęzie sosnowe, czy inne można kupić w
kwiaciarni albo na giełdzie ogrodniczej w Łodzi - ul. Św. Teresy od
Dzieciątka Jezus.
Teoretycznie o wrzosach: http://www.wolski.com.pl/teoria.html

--
Rafał Wolski