wskaźnik Rohrera - może ktoś pomoże jak się liczy?

1. Data: 2005-06-04 14:49:20

Temat: wskaźnik Rohrera - może ktoś pomoże jak się liczy?
Od: zairazki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak przypadkiem dostałem do garści jakieś teksty o rozwoju fizycznym
dzieci i młodzieży. Zainteresował mnie wskaźnik Rohrera jako sposób na
określenie dziecka czy jest smukłe czy krępe. I klops w powidłach.
Straciłem przeszło godzinę w sieci na kopaniu po wyszukiwarkach w
rodzaju "wskaźnik Rohrera", "wskaźnik smukłości", "wskaźniki
somatyczne" i poddaję się. Dalej nie szukam. To, co znalazłem, zakłada
znajomość wzoru matematycznego na obliczanie tego paskudztwa. Mnóstwo
ludzi pisze o zastosowaniu tego wskaźnika do czegoś tam w sporcie i w
medycynie. Ale wzoru w sieci nie znalazłem. Czy jest tu jakiś
miłosierny w-f-ista czy inny biegły w temacie i poda link do źródełka
lub naskrobie ten prosty wzorek? BMI liczyłem, inne bzdurki też, a
tego wskaźnika smukłości nie dałem rady z braku rzeczonego wzoru. I
teraz nie umiem powiedzieć dzieciom, który jest smukły, a który krępy :(

pozdrowionka zwłaszcza do życzliwych śle
zairazki

2. Data: 2005-06-04 19:01:11

Od: "zona alberta" <m...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

zairazki:

> rodzaju "wskaźnik Rohrera", "wskaźnik smukłości", "wskaźniki
> somatyczne" i poddaję się. Dalej nie szukam.

Spróbuj może z "Rohrer Index" w googlach, jeśli oczywiście dasz radę po
angielsku :)

pozdrawiam
żona

3. Data: 2005-06-04 20:18:18

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zairazki"
> Zainteresował mnie wskaźnik Rohrera jako sposób na określenie dziecka czy
> jest smukłe czy krępe.

ZCW dzielisz wagę przez wzrost podniesiony do 3 potęgi.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

4. Data: 2005-06-05 08:24:10

Od: goodleh <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Harun al Rashid napisał:

> ZCW dzielisz wagę przez wzrost podniesiony do 3 potęgi.

ZGADZA SIĘ

W.R. = [ ciężar ciała / (wysokość ciała)^3 ] x 100

UWAGA:
W.R.- to Wskaźnik Rohrera
ciężar ciała podajesz w gramach, a
wysokość ciała w centymetrach

ps) Znajdziesz to w A.Jopkiewicz, E.Suliga "Biologiczne podstawy rozwoju
człowieka", wydane Radom-Kielce

POZDRAWIAM GOODLEH

--
http://www.fajneprace.compl.info/
http://swistak.pl./user_info_aukcje.html?id=108035

5. Data: 2005-06-05 17:55:10

Temat: Re: wskaźnik Rohrera - dzieki wielkie!
Od: zairazki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik goodleh napisał:
> W.R. = [ ciężar ciała / (wysokość ciała)^3 ] x 100
>
> UWAGA:
> W.R.- to Wskaźnik Rohrera
> ciężar ciała podajesz w gramach, a
> wysokość ciała w centymetrach
Miałem ten wzór, ale z błędem - bez potęgi w mianowniku, to wychodziły
cudeńka, a to takie proste :)

> ps) Znajdziesz to w A.Jopkiewicz, E.Suliga "Biologiczne podstawy rozwoju
> człowieka", wydane Radom-Kielce
Pozostaje detal - nie jestem z branży nauczycielskiej w ogólności, a
sportowej w szczególności. Ale też się przyda. Ot, jeden tonący szukał
u mnie brzytwy do łapania, teraz podam mu koło ratunkowe. A i
dzieciaki dowiedzą się coś nowego :) Policzę im ten wskaźnik, choć na
oko jeden krępy, a drugi smukły i już.

> POZDRAWIAM GOODLEH
Pozdrawiam całe "szybkie pogotowie intelektualne" ;)
To jest jednak lepsze od doktora Gugla, któren w wersji dla Lechitów
opory czasem ujawnia podczas konsultacji.

pozdrowionka śle uśmiechnięte
zairazki

Dzień Dziecka/ Dzień Sportu Szkolnego
POMOCY!! Nie wiem co mam wybrać!?
papier do dyplomów, kolorowe, brytole, gdzie tanio i bezpośrednio?
KOMPUTEROPISANIE i inne
Film na fizykę