www.idn.org.pl

1. Data: 2003-08-20 06:50:25

Temat: www.idn.org.pl
Od: "Robert Chmura" <c...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
jak odebrać pocztę z w/w serwera
ze strony www?

Z góry dziękuję

2. Data: 2003-08-20 09:00:17

Temat: Re: www.idn.org.pl
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Inny problem - nie mogę wyslać żadnego listu na idn - niestety traktują
mnie jak spamera, gdzie i do kogo mam zapukać.

Chodzi mi na przykład o listę kakofonia.

Dzieje się to od połowy lipca.

Oto co pisze:
... while talking to ufik.idn.org.pl.:
> [...]
<<< 554 Service unavailable; [213.76.162.131] blocked using
spews.relays.osirusoft.com, reason: [1]
matglobal/matrixmailserver, see http://spews.org/ask.cgi?S2448
554 <k...@u...idn.org.pl>... Service unavailable

Jest tam wrzucona cała lista adresów ip 213.76.*.* :(
Bez sensu to to jest półtorej tysięca IP-ków i to w Polsce. Rozumiem
blokady przed spamem - ale bez przesady do jest 256x256 (1536)
potencjalnych serwerów .

Adminów proszę o ruch.
Wszystkich co mają e-mail na idn - przepraszam za milczenie, ale cóż siła
wyższa :-(.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

3. Data: 2003-08-20 09:05:26

Od: p...@b...gnet.pl (Pawel Karmanski) szukaj wiadomości tego autora

Oto co pisze:
> [...]

Adminów proszę o ruch.
Wszystkich co mają e-mail na idn - przepraszam za milczenie, ale cóż siła

-------------------------------------
...a ten list dostales??????????????????????????
===================
Szanowni Użytkownicy,

Dzisiejszej nocy nastąpiła rekonfiguracja serwera pocztowego
ufik.idn.org.pl.
Serwer wymaga w tej chwili autoryzacji przy wysyłaniu poczty. Aby móc
wysyłać pocztę korzystając z ufika należy w swoim programie pocztowym
skonfigurować logowanie przy wysyłaniu poczty.

W przypadku korzystania z programu Outlook Express procedura wygląda
następująco:
1. W menu głównym wybrać "Narzędzia"
2. Z rozwiniętego menu wybrać "Konta..."
3. Wybrać zakładkę "Poczta"
4. Wybrać z listy odpowiednie konto (to, gdzie korzystamy z ufika)
5. Nacisnąć przycisk "Właściwości"
6. Wybrać zakładkę "Serwery"
7. W sekcji "Serwer poczty wychodzącej" zaznaczyć ptaszek przy opcji
"Serwer wymaga uwierzytelnienia"
7a. (opcja) wybrać ustawienia, zaznaczyć wariant: "Użyj tych samych
ustawień,
co mój serwer poczty przychodzącej", wcisnąć "OK".
8. Wcisnąć "OK".
9. Wcisnąć "Zamknij"

Po wykonaniu tej procedury program pocztowy przed wysłaniem poczty
będzie logował się do serwera.

W przypadku korzystania z innych programów pocztowych proszę o kontakt
pod adresem: a...@u...idn.org.pl,k...@u...idn.org.pl.

Jednocześnie podjęte zostały kroki zmierzające do usunięcia blokady
wysyłania poczty z ufika. Usunięcie może potrwać do 48h.

Przepraszam za kłopoty związane z koniecznością rekonfiguracji programów
pocztowych.

Pozdrawiam
Artur Czechowski

4. Data: 2003-08-20 09:57:00

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Karmanski napisał(a):

> [...]
> skonfigurować logowanie przy wysyłaniu poczty.
>
> Przepraszam za kłopoty związane z koniecznością rekonfiguracji programów

Ale ja mam konto na innym serwerze i jestem tylko subskrybentem listy
#kakofonia.

Chodzi o to, że na tym serwisie, z ktorego serwer ufik korzysta przy
kontroli antyspamowej, umieszczono cały pakiet adresów ip jako spamerów -
przecież to śmieszne 1536 serwerów ze spamami ? :(.

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

IV Międzynarodowy Zjazd i Konferencja
Osób Niepełnosprawnych Związanych z Internetem
"Ustroń 2003"
http://www.proinfo.pl/ustron2003/

5. Data: 2003-08-20 10:51:28

Od: p...@b...gnet.pl (Pawel Karmanski) szukaj wiadomości tego autora

Witam
jak odebrać pocztę z w/w serwera
ze strony www?

Z góry dziękuję
=================
Powinno sie dac przez "koperte" z glownej strony idn
...ale cos sie klopsi...

Pawel

6. Data: 2003-08-20 12:25:35

Od: p...@b...gnet.pl (Pawel Karmanski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bez sensu to to jest półtorej tysięca IP-ków i to w Polsce. Rozumiem
> blokady przed spamem - ale bez przesady do jest 256x256 (1536)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

=================
Przeslij to adminowi ufika mailto:a...@u...idn.org.pl,
k...@u...idn.org.pl

7. Data: 2003-08-20 20:38:28

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Karmanski napisał(a):

> =================
> Przeslij to adminowi ufika mailto:a...@u...idn.org.pl,
> k...@u...idn.org.pl

Nie prześlę bo mi ufik odrzuci :(
wszystko co na tego serwera poślę odrzuca mi :(
Dlatego to tutaj wrzuciłem, wiem że tą grupę czytacie.

8. Data: 2003-08-21 06:46:02

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Od kilku tygodni IDN zasypywany byl spamami i ja juz od dawna mialem klopoty
z wysylaniem maili. Prawdopodobnie padl pod nawalem spamu :-) ale juz
dziala - jak widac. Wiecej inforamcji z pewnoscia udzieli wam Krzysztof
Makowski. Ale pewnie tak bylo jak mowie.

pozdrawiam
Arek

ps. RT wrocilem :-), teskniles ?

9. Data: 2003-08-21 13:55:54

Temat: Re: www.idn.org.pl i wakacje
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Oczywiscie chodzilo mi Krzysztofa Markiewicza :-) ale ostatnio miksuje :-)
Mam kolege Makowskiego i tak jakos zmieszalem dwa nazwiska. Jutro wybieram
sie do Sielpii na cale 8 dni - lowienia ryb, zbierania grzybow, picia piwa -
wiec swoich adwersarzy bardzo przepraszam ze nie bede im odpowiadal, co
oczywiscie nie bedzie oznaczalo ze sie godze z ich zdaniem :-).

pozdrawiam
Arek

ps. juz dokrecilem mocniej hamulce w wozku zeby mnie jakas ryba nie
wciagnela do wody, moglbym oczywiscie poscic wedke ale mi jej szkoda :-)

10. Data: 2003-08-22 09:30:07

Od: p...@b...gnet.pl (Pawel Karmanski) szukaj wiadomości tego autora

wszystko co na tego serwera poślę odrzuca mi :(
Dlatego to tutaj wrzuciłem, wiem że tą grupę czytacie.

--
Z pozdrowieniami

Napisalem do admina.
Dal odpowieddz
--------------[[
Jacek Kruszniewski

Witam

On Thu, Aug 21, 2003 at 10:47:57AM +0200, Pawel Karmanski wrote:
> Oto co pisze:
> ... while talking to ufik.idn.org.pl.:
> <<< 554 Service unavailable; [213.76.162.131] blocked using
> [...]

Można prosić o nieco więcej szczegółów? Data zdarzenia, adres nadawcy...
Bez tego szukanie w logach to trochę szukanie igły w stogu siana.

> Jest tam wrzucona cała lista adresów ip 213.76.*.* :(
> Bez sensu to to jest półtorej tysięca IP-ków i to w Polsce. Rozumiem
> blokady przed spamem - ale bez przesady do jest 256x256 (1536)
65 tysięcy, gwoli ścisłości.

> Adminów proszę o ruch.

Do czasu wyjaśnienia sprawy wyłączyłem korzystanie
ze spews.relays.osirusoft.com.

> Ludzi z tymi problemami jest wiecej....

Dziękuję bardzo za informację. Uważam, że blokada całej klasy przydzielonej
dla TPSA to lekka przesada.

Pozdrawiam
Artur Czechowski

Jakies efekty?