wy tu gadu gadu a tusk szkodzi!

11. Data: 2009-02-18 13:18:55

Temat: Re: wy tu gadu gadu a tusk szkodzi!
Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

tren R<t...@n...sieciowy>
news:gngtp1$c9l$1@news.onet.pl

[...]
> a skoro tak to poczekam. ja nie owca.

nie czekaj, bo jakoś coraz mocniej drga w dół: 4,78, 3,79, 3,23.

saulo

12. Data: 2009-02-18 13:48:03

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Saulo pisze:
> tren R<t...@n...sieciowy>
>
> [...]
>
> nie czekaj, bo jakoś coraz mocniej drga w dół: 4,78, 3,79, 3,23.

co to je bid i ask?

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!

13. Data: 2009-02-18 13:52:06

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

tren R<t...@n...sieciowy>

> co to je bid i ask?

kurs kupna i kurs sprzedaży

saulo

14. Data: 2009-02-18 15:19:42

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Saulo<s...@l...po>

> Saulo<s...@l...po>
>
> [...]
>
> Coś jakby może drgnęło: 4,81, 3,81, 3,25.

MF wymieniło dzisiaj część euro za pośrednictwem BGK.

Saulo

15. Data: 2009-02-19 11:42:52

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Saulo<s...@l...po>

[...]
> kurs kupna i kurs sprzedaży

http://www.rp.pl/artykul/5,265584_Goldman_Sachs_nie_
rekomenduje_juz_sprzedazy_zlotego.html
thank you, goldman sroldman

saulo

16. Data: 2009-02-19 21:21:32

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Saulo<s...@l...po>

> Saulo<s...@l...po>
>
> [...]
>
> http://www.rp.pl/artykul/5,265584_Goldman_Sachs_nie_
rekomenduje_juz_sprzedazy_zlotego.html
> thank you, goldman sroldman

http://www.pardon.pl/artykul/7868/marcinkiewicz_pozy
tecznym_idiota_atakowal_zlotowke

"Polskie media mają kolejnego dyżurnego wroga. Po Erice Steinbach, Howardzie
Webbie przyszedł czas na bankierów inwestycyjnych. Premier z Gorzowa
znajdzie się wśród nich? Na wszelki wypadek już się broni.
Wczorajsza szarża Donalda Tuska w obronie naszej narodowej waluty przyniosła
efekty. Złoty się odbił. Co prawda dziś podcięły go złe dane o spadku
produkcji przemysłowej w styczniu, ale nadal trzyma się lepiej niż we
wtorek. Poza tym lekko nieskordynowane działania polskiego rządu na rynku
pieniężnym wzbudziły niepokój wśród dilerów walutowych.

Jeden z największych banków inwestycyjnych - amerykański Goldman Sachs -
potwierdził dziś agencji Bloomberg, że spekulował złotówką

Zarabiaj na spadkach!Nie musisz tracić -możesz wciąż zarabiać !Seria
GIEŁDA -10 % taniejwww.profinfo.pl/gielda na rynku walutowym. Grał na
osłabienie naszej waluty, publikował również rekomendacje zachęcające do jej
sprzedaży. Dziś jednak analitycy banku przyznali, że spadek złotego ich
zaskoczył. Dzięki temu zarobili więcej niż zakładali, ale teraz kończą tę
zabawę. Przynajmniej na chwilę.

To, że banki inwestycyjne jak Goldman Sachs, czy JP Morgan graja na
osłabienie polskiej waluty było jasne już od jakiegoś czasu. Teraz jednak -
gdy ci pierwsi przyznali się do tego - wybuchło oburzenie. Pojawiają się
nawet nawoływania, by za szefami banku wysłać listy gończe. Bardziej
oburzające jest jednak to, że do spekulacji walutą Goldman Sachs, czy JP
Morgan - jak pisze Zbigniew Papiński w serwisie Notowany.pl - wykorzystują
miliardy dolarów pomocy z amerykańskiego budżetu. A że zamachnęli się na
Polskę? Ataki na swoją walutę przeżyły m.in. Wielka Brytania, Słowacja czy
ostatnio Islandia. Nic więc dziwnego, że i na nas padło.

Warto jednak przypomnieć, że w lipcu ubiegłego roku posadą w londyńskim
biurze Goldman Sachs chwalił się Kazimierz "Yes, yes, yes" Marcinkiewicz.
Były polski premier miał być tam doradcą ds. inwestycji w Europie
Środkowo-Wschodniej. Czyżby więc maczał palce w ataku na złotówkę? Nie
wiadomo, bo ostatnie informacje o tym, co w życiu (zawodowym, nie prywatnym)
robi Marcinkiewicz są dość skąpe.

Piotr Gursztyn z "Dziennika" wytoczył jednak ciężkie działa:

Z pewnym prawdopodobieństwem można założyć, że nikt Marcinkiewicza nie
pytał o zdanie w tej sprawie. W banku był tylko kimś w rodzaju kuriera
między średnim szczeblem zarządzania Goldman-Sachs a ministrami i
wiceministrami w Polsce. (...) Ale żeby pytać go o wielkie operacje
finansowe w Europie Środkowej? To już nie. Mówiąc po leninowsku był
"pożytecznym idiotą". Ale teraz może być już niepotrzebny ani Goldmanowi ani
Sachsowi. Bo nie jest już - z innych, powszechnie znanych przyczyn -
potrzebny komukolwiek w Polsce.

Co do epitetów - zwłaszcza powoływania się na wodza rewolucji - można się
spierać. Mi na przykład nie pasują. Ale poza tym diagnoza Gursztyna wydaje
się do bólu celna. Nie wiadomo więc dlaczego jego komentarz zniknął ze
strony Dziennik.pl. Awaria, czy ktoś się tego "pożytecznego idioty"
wystraszył? Niewykluczone, bo byłemu premierowi najwyraźniej puszczają
nerwy. Oto co w swoim blogu pisze Igor Janke:

Podczas przygotowywania dzisiejszego programu "Wydarzenia Dnia" dla TV
Puls nagraliśmy przez telefon rozmowę z byłym premierem Kazimierzem
Marcinkiewiczem. Postanowiłem zapytać, czy doradzał bankowi w sprawie
inwestycji walutowych na naszym rynku. Marcinkiewicz odpowiedział, ze nie
(...). Po rozmowie premier zadzwonił i kilkakrotnie żądał nieemitowania tej
rozmowy. Zapowiadał też wytoczenie nam sprawy w sądzie. (...) Obejrzyjcie
Państwo program o godz. 22.

Marcinkiewicz czuje, że traci grunt pod nogami? Opinia publiczna wybaczyła
mu nawet komedię z rozwodem, ale oskarżeń o szkodzenie polskiej gospodarce
już nie przepuści. Nawet jeśli były premier rzeczywiście nie ma nic
wspólnego ze spekulacją złotówką, a jedyną jego winą jest to, że nie
dostrzegł w porę ewidentnego konfliktu interesów, w który popadł.

Bartosz Kowalczyk"

17. Data: 2009-02-19 21:23:20

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Saulo<s...@l...po>

> [...]

pieniężnym wzbudziły niepokój wśród dilerów walutowych.

Jeden z największych banków inwestycyjnych - amerykański Goldman Sachs -
potwierdził dziś agencji Bloomberg, że spekulował złotówką na rynku

18. Data: 2009-02-19 21:57:13

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Saulo<s...@l...po>

[...]
> [...]
> rzeczywiście nie ma nic wspólnego ze spekulacją złotówką, a jedyną
> jego winą jest to, że nie dostrzegł w porę ewidentnego konfliktu

"AKTUALIZACJA

Telewizja Puls nie wystraszyła się ewentualnego procesu i wyemitowała
rozmowę z Kazimierzem Marcinkiewiczem. Ten - pytany przez Igora Janke - o
to, czy miał wpływ na inwestycje walutowe Goldman Sachs w Europie
Środkowo-Wschodniej odpowiada, że nie. Były premier wyjaśnia, że w tym banku
zajmuje się doradztwem związanym z inwestycjami bezpośrednimi. Na transakcje
walutowe nie ma żadnego wpływu. Jak mówi są one dokonywane z nowojorskiej
centrali banku, a pracownicy londyńskiego oddziału nic o nich nie wiedzą.

Bartosz Kowalczyk"

19. Data: 2009-02-19 22:02:49

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Saulo pisze:
> Saulo<s...@l...po>
>
> [...]
>
> "AKTUALIZACJA
>
> Telewizja Puls <...>

tak btw, to nawet dobrze się ogląda tam program informacyjny, zdaje sie
warzechy. tylko jakoś zamknięte ma grono gości czy jak?
co nie włączę to fedyszak-radziejowska. ok, nawet ją doceniam, ale co za
dużo to niezdrowo.

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!

20. Data: 2009-02-20 08:41:43

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

A. Sadowski to koszmarny debil.
Oczywiście _dziś_ każdy debil może epatować swoim debilizmem
propagując własne opinie na tematy o których mają blade pojęcie.
Tak _też_ działa demokracja. Niestety.

--
CB

tren R<t...@n...sieciowy>