Re: wybroczyny na nogach u dziecka

From: "regen" <regen@....hm....os.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: wybroczyny na nogach u dziecka
Date: Sat, 21 Jun 2008 01:23:52 +0200

Użytkownik "Iwona" <j...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:g3h55v$5c3$1@inews.gazeta.pl...
> Witam, synek ma niecałe 3 lata, ogólnie to od dwóch lat bradzo chorujący
> egzemplarz, bardzo częste zapalenia płuc (wykuloczona gentetycznie
> mukowiscydoza oraz zaburzenia immunologiczne, alergie w żadnych testach
> też nie wychodzą, IGE bardzo niskie).
> To tak ogólnie.
> Ostatnio jest w dosć dobrym stanie po 48 dniowej antybiotykoterapii udało
> się zaleczyc płuca.
> Ponad miesiąc temu szczepiony był doatkową dawką żółtaczki (brak
> przeciwciał ze standardowej) oraz na pneumokoki..
> Od około trzech tygodni na nogach syna są wybroczyny, tzn. takie małe
> [...]

Witam!

Tak na 1 rzut oka obraz choroby kojarzy się z plamicą Schoenleina-Henocha.
Oczywiście jest też masa innych możliwości - od nic nie znaczących do b.
poważnych. Myślę, że doświadczony pediatra powinien zobaczyć dziecko i
zadecydować czy potrzebne są dodatkowe badania i konsultacje (np.
hematologiczna).

Pozdrawiam
regen