wyhaftowanie logo na koszulce

1. Data: 2003-07-10 14:56:29

Temat: wyhaftowanie logo na koszulce
Od: "Kasia" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

jestem calkowicie zielona jesli chodzi o haftowanie i po przegladnieciu
grupy nie znalazlam odpowiednich stron dla poczatkujacych. chodzi mi o
wyhaftowanie krotkiego slowa na bawelnianej koszulce, mam muline ale nie
wiem jak to technicznie wykonac.
mysle sobie, ze moze wyciac z tekturki litery, polozyc na koszulce a
nastepnie "na okretke" calosc obszyc dosc gesto zeby sie luki nie robily.

chce jednak zeby to troche przetrwalo wiec prosze o jakis odsylacz lub
osobiste porady,
dzieki i pozdrawiam.
K.

1. Data: 2003-07-10 15:30:59

Temat: Re: wyhaftowanie logo na koszulce
Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

. chodzi mi o
> [...]
> mysle sobie, ze moze wyciac z tekturki litery, polozyc na koszulce a
> nastepnie "na okretke" calosc obszyc dosc gesto zeby sie luki nie robily.

To zależy jakim haftem chcesz to wykonac bo jesli krzyzykami to po prostu
mozesz przylozyc kanwe do koszulki i normalnie wyszyc(tylko postaraj sie
wybrac delikatniejszą kanwe zeby potem haft nie był zbyt luzny) a potem po
nitce kanwe wyciagnac a napis zostaje Ci na koszulce(sa rowniez specjalne
kanwy papierowe do tego typu haftu ale u nas na przyklad w miescie ostatnio
znikły kompletnie)
Pozdrawiam
Pusia( z zielonego jak jaszczurka Białegostoku)

1. Data: 2003-07-11 06:38:43

Od: "Kuleczka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nastepnie "na okretke" calosc obszyc dosc gesto zeby sie luki nie robily.
>
> chce jednak zeby to troche przetrwalo wiec prosze o jakis odsylacz lub

A ja polecam zamiast haftu, malowanie farbkami na materiale (farbki mozna
kupic w sklepach dla plastykow). Osobiscie zrobilam juz kilka malowanych
koszulek i ladnie to wychodzi. A mam wrazenie, ze akurat na bawelnianej
koszulce haft po kilku praniach bedzie dosc powyciagany (szczegolnie, jesli
w srodku pozostana jakies puste miejsca). Bo wiem, co sie dzieje z koszulka
po kilku praniach :)
Do haftu wydaje mi sie, ze lepsze sa sztywniejsze (tzn. nie wyciagajace sie)
materialy.

Dobra, dosc tego wymadrzania, bo w koncu ja z tych mniej doswiadczonych,a
nosa zadzieram :)
Pozdrowionka :)
Magda (Katowice)

1. Data: 2003-07-11 07:51:46

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia <x...@o...pl> napisał(a):

> [...]

> grupy nie znalazlam odpowiednich stron dla poczatkujacych. chodzi mi o

> wyhaftowanie krotkiego slowa na bawelnianej koszulce, mam muline ale nie

A moze masz maszyne do szycia? Wtedy ustawiasz na zygzak, b. scisly (szer
3-4mm), zwalniasz stopke, i haftujesz ? Trzeba odrobinke sprobowac, na jakiejs
resztce materialu, a potem juz umiesz. Trudniej to opisac, niz zrobic. Na
prawde. A jesli koniecznie krzyzykami, to sposob z kanwa ktora usuwasz jest
najlatwiejszy.

Aha, mozesz jeszcze sciegiem lancuszkowym (takie petelki, jedna zachodzaca na
druga, ale to sie nadaje raczej tylko do konturow, a wypelnienie i tak
musialabys zrobic sciegiem plaskim, albo krzyzykami).

Pozdrawiam,

Anna

1. Data: 2003-07-11 08:10:58

Od: "Kasia A." <k...@g...pl.usun_to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

Przede wszystkim pod haftowany wzór trzeba podłożyć kawałek flizeliny, żeby
materiał koszulki się nie wyciągnął i był w miarę sztywny. Potem nadmiar
flizeliny można wyciąć.

pozdr.
też Kasia

www.lanarte.com