wyleją mnie z pracy

1. Data: 2004-02-12 00:33:11

Temat: wyleją mnie z pracy
Od: "Horton" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi drodzy, żeby nei zanudzać przedstawię pokrótce w czym rzecz:
jestem zatrudniony w panstwowej branzy, z PFRON z I gr inwal. Umowa jest
czasowa i kończy się w kwietniu. Pobieraam rentę i zarabiam. łącznie to daje
jakiś standard finansowy. Mimo nadzieji wszystko wskazuje na to , ze boss
zwolni mnie, ponieważ z przyczyn, o których nie miejsce tu pisać - stałem się
nieużyteczny. czeka tylko na to aby umowa z PFRON-em się skończyła i podziękuje
mi za pracę. Praca daje mi dużą satysfakcję, tym bardziej, że zdobyłem
wykształcenie w tym kierunku, aby pogodzić jedno z drugim.
Pytanie: Czy jeżeli "zachoruję" np. w marcu na 6 miesięcy, to mając umowę do
kwietnia będę otrzymywać od ZUS zasiłek chorobowy (mam rentę) i czy pracodawca
może mi podczas L4 dać wymówienie?
Proszę nei traktować tego jako przejaw cwaniactwa - po prostu chciałem zapytać.
Pytałem w ZUS, ale tam każda Pani ma inną wersję wydarzeń.
Z ukłonami dla wszystkich
Pass Horton

2. Data: 2004-02-12 08:54:36

Temat: Re: wyleją mnie z pracy
Od: <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy ten przepis nie zostal zmieniony, ale kiedys nie bylo wolno
zwalniac pracownika przebywajacego na zwolnieniu lekarskim.

Leszek

3. Data: 2004-02-12 11:40:22

Od: "Seba" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> Nie wiem czy ten przepis nie zostal zmieniony, ale kiedys nie bylo
> wolno zwalniac pracownika przebywajacego na zwolnieniu lekarskim.

Teraz chyba moze cie wywalic nawet na L4, nie mozna zwolnic tylko kobiety w
ciazy, ale to informacja nie pewna zaslyszana.
Po drugie jesli masz juz rente watpie aby przyslugiwal ci jeszcze jakis
zasilek z zusu
pozdr Seba

4. Data: 2004-02-12 19:47:19

Od: "Kasi" <k_grochot@poczta..fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Horton" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zapytać.
> Pytałem w ZUS, ale tam każda Pani ma inną wersję wydarzeń.

Witam

Nie potrafie powiedzie Ci jak jest, ale moge dac mala rade.
Najlepiej zadzwon do lokalnego oddzialu Panstwowej Inspekcji Pracy i tam
udziela Ci dokladnej informacji wraz z pelna podstawa prawna (nie beda pytac
gdzie pracujesz ani jak sie nazywasz).

5. Data: 2004-02-12 22:47:18

Od: "Horton" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> udziela Ci dokladnej informacji wraz z pelna podstawa prawna (nie beda pytac

Dziekuję za odpowiedzi.
Jesli chodzi o róznicę w przepisach między PIP-em (sic!) a ZUS-em to jest ona
podobna interpretacji biblii przez kościoły wyznaniowe *(ale wymyśliłem
porównanie - nieco górnolotne ale adekwatne - kazda instytucja interpretuje
inaczej przepisy) jak wspomniałem wcześniej w ZUSie każda miła Pani mówiła co
innego, przekazując z rak do rąk słuchawkę.
Ja znalazłem m. in. cos takiego:
cyt: "WAŻNE! Zasiłek chorobowy za okres po ustaniu tytułu ubezpieczenia
chorobowego przysługuje pod warunkiem, że osoba niezdolna do pracy nie ma
ustalonego prawa do emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy, nie
kontynuuje działalności zarobkowej, nie podjęła działalności zarobkowej, nie
nabyła prawa do zasiłku w czasie ubezpieczenia z powodu nieprzepracowania
okresu wyczekiwania, nie jest uprawniona do zasiłku dla bezrobotnych, zasiłku
przedemerytalnego lub świadczenia przedemerytalnego"

Next: http://www.infor.pl/pisma/?
artykul=YToyOntpOjA7czoyMjoiSTI2LjIwMDQuMDA2LjAwMDAw
MTEwMCI7aToxO2k6MTA3NTg4NzYy
ODt9

strasznie długi link. Ale do końca nie wiem.

6. Data: 2004-02-13 14:40:15

Od: "Zenon Z." <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zapytać.
> Pytałem w ZUS, ale tam każda Pani ma inną wersję wydarzeń.

WITAM
Przy umowie na czas określony pracodawca może Cię zwolnić mimo zwolnienia
lekarskiego (Umowa wygasa określonego dnia).
Pozdrówka

7. Data: 2004-02-14 23:33:42

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

a tak jeszcze nawiązując do tematu:

inwalidzie przysługuje urlop standadowy (nawijmy to tak) + 10 dni extra (wg
przepisów) skoro mają mnie wylać z pracy w kwietniu - policzyli sobie, że mam 8
dni urlopu w tym roku kalendarzowym.

Ask : a co z tymi dodatkowymi dniami ?? Przepadną w pip ??

pozdrówka dla Sióstr i Braci

8. Data: 2004-02-15 14:45:08

Od: "Koola" <k...@N...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
(wg
> przepisów) skoro mają mnie wylać z pracy w kwietniu - policzyli sobie, że

Osoba ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności (dawna I lub
II grupa inwalidzka) ma prawo do dodatkowego urlopu w wymiarze 10 dni
roboczych (tzn. nie wliczamy do urlopu niedziel i świąt) pod warunkiem, że
jej podstawowy urlop nie przekracza 26 dni.

pozdr.
Koola

9. Data: 2004-02-15 20:59:22

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roboczych (tzn. nie wliczamy do urlopu niedziel i świąt) pod warunkiem, że
> jej podstawowy urlop nie przekracza 26 dni.

Jasne Koola - dzięki, to już wiedziałem, natomiast nie wiem, czy mogę sobie te
dni do kwietnia wykorzystać. Inaczej mówiąć czy one również podlegają
podziałowi tak jak urlop przysługujący, bo w związku kończącą się umową w
kwietniu mój roczny urlop proporcjopnalnie się zminiejszył do 8 dni.
Mam znaczny stopień niepełnosprawności, więc te 10 dni zawsze mi przysługiwały.
Myslałem, że one również podlegają podziałowi, a tymczasem doszłty mnie wieści,
że jednak nie - że należą mi się w całości.
Gdyby ktoś wiedział jak to wygląda i mógłby mi podać źródło byłbym zobowiązany -
pozdrowienia dla Wszytkich

10. Data: 2004-02-17 18:49:39

Od: "Marek" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zasiłku
> przedemerytalnego lub świadczenia przedemerytalnego"
Ja w 2002 zachorowałem poważnie na oczy, miałem 6 m-cy L4. W międzyczasie
nowy boss /dostal prace po wyborach/postanowił mnie zwolnić (poprzedni
raczej by mnie dowiózł do pracy w razie nagłej potrzeby, ale polityka,
polityka,powyborcze konfitury itp). Nie mógł w czasie L4. Miałem po prostu
szczęście. gdybym zachorował po wypowiedzeniu, to na leki musialbym zebrac
pod kosciolem. Jak masz rente to chorobowego po rozwiązaniu umowy nie
dostaniesz. Jak zachorujesz wczesniej- masz 6 m-cy. Z tym, że nie wiem jak
to jest w przypadku, gdy umowa wygasa w czasie choroby, /umowa na czas
okreslony/ Zadzwoń /lub napisz/ sobie do departamentu prawnego ministerstwa
pracy. Tam chetnie ci wyjasnia.

prośba o przykładowe wzory
Chorwacja - jakie warunki dla wózkowych?
Marzenie
Marzenie
Spotkania w Gdyni dla dzieci niepełnosprawnych...