wynik laboratoryjny CRP - zapis

1. Data: 2003-10-09 15:52:45

Temat: wynik laboratoryjny CRP - zapis
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na wyniku CRP (c-reactive protein, białko c-reaktywne, białko ostrej fazy)
jest zapis:

CRPm < 3.52 mg/l 0.00 - 5.00

To drugie to zakres normy, a czemu wynik jest tak zapisany?

Czy poziomy ponizej akurat 3.52 mg/l są aparaturowo niewykrywalne, czy tez
akurat taki poziom ma jakies znaczenie kliniczne?

Widzialem 2 takie same wyniki (< 3.52) dwoch roznych pacjentow z tego samego
laboratorium przyszpitalnego - to chyba nie przypadek.

Dla pelnej informacji - na dole po prawej jest adnotacja BNII 2.0, 360954 -
moze to oznaczenie sprzetu/softu.

--
Robert

2. Data: 2003-10-13 13:58:11

Temat: Re: wynik laboratoryjny CRP - zapis
Od: "Aneta" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> laboratorium przyszpitalnego - to chyba nie przypadek.
>
> Dla pelnej informacji - na dole po prawej jest adnotacja BNII 2.0,

witam, skoro norma jest od 0 do 5 to 3,25 jest wynikiem ujemnym,, ciężko mi
odpowiedzieć dlaczego napisali <3.25, osobiście nie spotkałam się z takimi
wynikami.U nas wynik poniżej 6 mg/l jest wynikiem ujemnym, powyżej jest to
wynik dodatni.Chyba pytanie "dlaczego jest taki zapis" należałoby skierować
do tego laboratorium, pozdrawiam A

3. Data: 2003-10-13 14:15:35

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmeauk$o71$...@o...futuro.pl,
Aneta <n...@i...pl>:

> [...]
> wynikiem ujemnym, powyżej jest to wynik dodatni.Chyba pytanie
> "dlaczego jest taki zapis" należałoby skierować do tego laboratorium,

Dzieki!

--
Robert

4. Data: 2003-10-13 16:16:25

Od: "kraska" <d...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na wyniku CRP (c-reactive protein, białko c-reaktywne, białko ostrej fazy)
> jest zapis:
>
> CRPm   < 3.52 mg/l  0.00 - 5.00

> akurat taki poziom ma jakies znaczenie kliniczne?

Prawdopodobnie chodzi o tzw CRP ultraczułe, tzn o wysokiej czułości
analitycznej. Stosuje się je do oceny ryzyka powikłań u osób ze stwierdzoną
chorobą wieńcową serca, w zależności od uzyskanego wyniku stosuje się
odpowiednie leczenie i profilaktykę. Wynik poniżej 3,52 oznacza małe ryzyko,
powyżej zwiększone. Tylko w bogatych szpitalach można to spotkać. Ewentualnie
tam, gdzie prowadzi się "badania naukowe".
Pozdrawiam.

5. Data: 2003-10-13 16:34:11

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

7...@n...onet.pl,
kraska <d...@W...onet.pl>:

> [...]
> oznacza małe ryzyko, powyżej zwiększone. Tylko w bogatych szpitalach
> można to spotkać. Ewentualnie tam, gdzie prowadzi się "badania

Dzieki serdeczne za odpowiedz.
To brzmi prawdopodobnie. Moze po prostu jada na tym samym ustawieniu
aparatu, przesiewowo wlasnie w keirunku tego zagrozenia, niezaleznie od celu
badania.
W obu przypadkach badanie nie mialo zadnego zwiazku z tym ryzykiem - w
pierwszym przypadku byl to pacjent z pelzakowatym zakazeniem rogowki, w
drugim niemowle z podejrzeniem infekcji.
Nie sadze, by byl to szczegolnie bogaty szpital. Wiem, ze jego laboratorium
jest przez niektorych lekarzy polecane jako dobre - jest to Wojewodzki
Szpital Zespolony w Poznaniu.

--
Robert

News Test