wypadanie włosów

11. Data: 2003-04-03 17:10:41

Temat: Re: wypadanie włosów
Od: "Marcin Cichy" <c...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ja z problemem wypadających włosów borykam się od kilku lat i raczej
opóźniam nieuniknione (mój ojciec jest łysy i podarował mi tą przypadłość
genetycznie). Mam typowe łysienie typu męskiego tj dihydrotesteron powoduje
obkurcz i obumieranie mieszków włosowych.
Stosowałem Vichy Dercos - bez żadnego rezultatu, prócz irytacji codziennego
stosowania.
Potem przerzuciłem się na Propecię, a była potwornie droga (miesięczna
kuracja ok 300 zł w 99/00 roku). Stosowałem jakieś pół roku i przestałem, bo
nie widziałem poprawy, a do tego cena była nie do zaakceptowania.
W międzyczasie stosowałem preparaty bazujące na minoxidylu (loxon, piloxidyl
i zagraniczny odpowiednik Regaine). Loxon i Piloxidil są w znośnych cenach
(roztwór 2% - ok. 26 zł buteleczka 60 ml, roztwór 5% - ok. 30 zł buteleczka
60 ml (ale trzeba mieć receptę)). Ja stosuję teraz raz dziennie roztwór 5%,
nie jest to zgodne z zaleceniami, powinienem częściej mniejsze dawki (2%)
dozować, ale nie mam na to ochoty. Rano po prysznicu takie wcieranie nie
przeszkadza, a nawet utrwala fryzurę. Dodam, że dozownik buteleczek loxonu
jest beznadziejny - ja przelewam Loxon (bo nie istnieje piloxidil 5%) do
butelki po piloxidilu, która lepiej dozuje płyn na skórę (a nie na włosy).
Co zaobserwowałem - zdecydowane opóźnienie łysienia, nie mam poprawy, ale
zahamowanie, a to już mi wystarcza, abym kontynuował kurację.

Odnośnie propecii to słyszałem, że obniża libido, a tu czytam, że może
bezpłodność powodować - no to nieźle się zmartwiłem..... A jeśli chodzi o
działanie to jest skuteczna w 40-50% przypadków (to co ja czytałem i
słyszałem od dermatologów), u mnie raczej nie.

Pzdr
I chętnie poczytam doświadczenia innych osób z walką z łysieniem

12. Data: 2003-04-08 17:59:07

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Dars" <d...@p...onet.pl> wrote:

>Jaki jest najlepszy środek na wypadanie włosów ?

srodek glowy

data poczecia
matriały multim. o Adis- poszukuje
kingella kingae opis !!