wyprazany syr :)

1. Data: 2002-05-27 09:17:16

Temat: wyprazany syr :)
Od: "Zuza" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie :)
Czy ktos z grupowiczow wie moze jak przygotowac slowacki i/lub czeski
przysmak zwany przez nich wyprazanym syrem? Probowalam ale nic z tego nie
wyszlo, caly ser wyplyna :((
pzdr Zuza

1. Data: 2002-05-27 09:50:57

Temat: Re: wyprazany syr :)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zuza" <k...@i...pl> wrote:

> [...]
>Czy ktos z grupowiczow wie moze jak przygotowac slowacki i/lub czeski
>przysmak zwany przez nich wyprazanym syrem? Probowalam ale nic z tego nie

..moze jako panierka, jajko panierka.....(pancerna trzeba zrobic)

a ser jak nie orginalny to : salami albo kaszkawal (kaszkal ?).
Oni ("te sery") nie wyplywaja ponoc......

AgataW.

1. Data: 2002-05-27 10:41:22

Od: "Jola L-L" <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zuza <k...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:acstgs$rdl$...@i...cyf-kr.edu.pl...
> [...]
> Czy ktos z grupowiczow wie moze jak przygotowac slowacki i/lub czeski
> przysmak zwany przez nich wyprazanym syrem? Probowalam ale nic z tego nie
ser zolty salami ( okragly jest) najlepiej taki z przyprawami- bo pikantny
jest, jak zwykly to go np. popapryczyc
plaster tak ok 1 cm obtoczyc w jajku, nastepnie bulce tartej, jeszcze raz w
jajku i bulce i na rozgrzana patelnie . Potraktowac jak schabowego .Nie
wyplywa, sprawdzone, ale za to strasznie sycace

Jola L-L

1. Data: 2002-05-27 12:39:21

Temat: (P) wyprazany syr :)
Od: Bozena Kmiecik <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maly mix'ik ;o)
Wieczorem, z domu wrzuce jeszcze kilka, jak znajde :o))

Bozenka z Wilna :o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk

*********************
Powiedzmy, ze znam na Smazeny syr - czeski,
nie ma nic prostszego.
Gatunek sera to Eidam, czyli cos kolo naszego edamskiego. Z czech lub
slowacji mozna ten ser przywiezc sprzedaja nawet gotowe porcje
panierujemy go w jajku mace jeszcze raz jajku i dopiero w tartej bulce
panierka musi byc gruba, zeby ser nie wyplynal.
Smazymy na patelni na oleju. Nie polecam frytkownicy.
Do tego obowiazkowo frytki, lub jeszcze lepiej krokiety - czyli kulki z
ziemniaków - przepisu niestety nie znam i tatarska omaczka:
majonez
drobno posiekane grzybki z octu i ogóreczek konserwowy
natka z pietruszki
sól bialy pieprz

Smacznego i Pozdrawiam

Quefear
*************************

> a mo?e jaki? bardziej ple?niowaty?
> Brie albo cammembert?

a pewnie! w Pradze podaja cos takiego jak 'smazeny hermelin' - to wlasnie
taki ser podobny do camemberta i przyrzadzony jak slowacki 'wyprazany syr'
- moja luba, choc nie cierpi plesniakow (czego ja nie rozumiem za bardzo -
im bardziej zielony tym lepszy, zwyklego sera zoltego nie jadam) zajadala
sie tym hermelinem.
Ogolnie camembert jak najbardziej mozna smazyc i panierowac (sa nawet takie
zestawy 'sekret mnijcha' - 2 serki + sloiczek zurawiny i przepis na
smazeninke)

Grzegorz Mucha
***********************
wyprazany syr i tatarska omacka
tak, jest taka potrawa - po polsku kotlety z sera (ewent. z sosem tatarskim)

miekki ?ó?ty ser
bulka tarta
jajka
olej do sma?enia

ja robie z edamskiego, lub goudy
kroje ser na prostokatne lub okragle placki grubosci 2 cm
w jednej miseczce rozbeltuje jajka - 2 sztuki
do drugiej sypie tarta buleczke
maczam takiego "placka" dokladnie z kazdej strony raz w jaju, raz w bulce (i
tak 2 razy - na koncu bulka)

na patelni rozgrzewam olej i smaze te kotlety, obracajac je w miare
rumienienia, az buleczka zrobi sie zloto-brazowa

i tyle

zjadam z mlodymi ziemniaczkami, salata i sosem tatarskim
smacznego

krasnalka

PS. Czasem robie to samo z camembertem - wtedy wcinam sobie z ?urawina, albo
borowkami
******************************
ja wlasnie jadlam smazonego oscypka - tez pycha!!!
do tego ziemniaczki i
surowka z bialej lub pekinskiej kapusty z sosem jogutowo majonezowym i
koperkiem

(mniam, chyba nigdy mi sie nie znudzi)

Pozdrowienia znad morza
Ania S
**************************
Potrebny ser, ciasto nalesnikowe, wedlina (szynka moze byc, ale najlepszy
jest boczek)
ser kroimy na plastry, pomiedzy dwa plastry sera wkladamy plaster wedliny i
calosc maczamy w ciescie i na patelnie prast.
Mniamocha (a ile kalorii :( )

Artur Nowacki

1. Data: 2002-05-30 16:47:29

Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Probowalam ale nic z tego nie
> wyszlo, caly ser wyplyna :((

Mnie też wypływał, ale okazało się że za mało popaprany w panierce.

Spróbuj jeszcze raz
Anka

1. Data: 2002-05-31 06:04:52

Temat: Re: (P) wyprazany syr :)
Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszyscy zapominają o ostatnim, ale podstawowym składnikiem vyprazanego sera -
ciapovane pivo - no w ostateczności flaskowe (w lahvi).

*p*

1. Data: 2002-05-31 09:27:27

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Wszyscy zapominają o ostatnim, ale podstawowym składnikiem vyprazanego sera -
> ciapovane pivo - no w ostateczności flaskowe (w lahvi).

kupiłem wczoraj syr do wyprazania, dvadcet piva w lahvi a ješče jednou
pivo čapovane. W jednym supermarkiecie dni słowackie.

Waldek

1. Data: 2002-05-31 13:35:34

Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kupiłem wczoraj syr do wyprazania, dvadcet piva w lahvi a jeąče jednou
> pivo čapovane. W jednym supermarkiecie dni słowackie.

A może zapraszasz gości??

pozdrowienia
Anka
P.S.
Z całego serca (oraz z zazdrością) - SMACZNEGO!!

1. Data: 2002-05-31 19:21:15

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Anna wrote:

> A może zapraszasz gości??

teść w dom, piwo w dom ;-)

Waldek

1. Data: 2002-05-31 20:53:08

Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> teść w dom, piwo w dom ;-)

Ha! Mój mąż też tak twierdzi :)))

Anka

Ciato rabarbarowe - prosba o przepis
mistrzostwa polski w grylowaniu - wróciłem, hehe
pomysl na krokiety (P)
soczewica