Re: wysiewanie nasion

Date: Tue, 07 Mar 2006 12:57:02 +0100
From: leo <y...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: wysiewanie nasion

michalina27 napisał(a):
> Witajcie, postanowiłam dostarczyć Wam trochę rozrywki,
> a jak przestaniecie się już śmiać to odpowiedzcie.
> Dlaczego wszędzie jest napisane, żeby nasiona, na przykład pomidorów,
> wysiewać i jak siewki osiągną odpowiednią wielkość przepikowywać.
> Czy nie można mozolnie wysiewać nasion po jednym bezpośrednio do
> właściwego pojemnika w którym będzie rósł, aż do wysadzenia do gruntu?
> michalina
jak dla mnie są przynajmniej dwa powody:
a) praktyczny - będziesz przez długi czas maił maleńkie bździnki w
ogromniastych donicach -> nieekonomiczne gospodarowanie limitowaną
przestrzenią na parapetach/w szklarni
b) biologiczny - podczas pikowania w pewnym stopniu uszkodzeniu ulegają
korzenie co stymuluje rozwój bardziej rozgałęzionego systemu
korzeniowego. poza tym z reguły podczas pikowania sadzi się głębiej -
efekt podobny (korzenie przybyszowe z pędu,bardziej rozbudowany system
korzeniowy, lepsza stabilizacja roślinki w podłożu)
pozdrawiam
leo