wysoki cholesterol

51. Data: 2008-09-10 19:33:55

Temat: Re: wysoki cholesterol
Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stradivarius <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> Nie zamierzam tracić na to czasu.

.. i tak za duzo chyba poswieciles czasu temu czlowiekowi....obserwowalem
dyskusje i mialem sie juz nie wtracac, ale jak widac nie wytrzymalem, bo po
czesci czuje sie odpowiedzialny za *zainstalowanie* na tej grupie tego
wege_oszoloma.

Kiedys po prostu bronilem jego wypowiedzi, bo sadzilem, ze kazdy ma prawo do
wolnosci slowa.
Niestety w przypadku grup o tematyce medycznej, to jednak bardzo bledne zalozenie.

Wprawdzie to dosc nieetyczne moze zagranie, ale mysle, ze warto wkleic
na tej grupie wypowiedz tego czlowieka zamieszczona na innej grupie.
Tekst ten dokladnie charakteryzuje mentalnosc i poziom moralny tego czlowieka:

76825&wv.x=2&a=83831749

Zaznaczam: taki tekst zamiescil ten wege_fanatyk w odpowiedzi na post ciezko
chorego czlowieka, ktory jest aktualnie w stanie remisji po zastosowaniu
leczenia konwencjonalnego.

52. Data: 2008-09-10 19:51:14

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze male wyjasnienie do poprzedniego mojego postu w celu rozwiania
ewentualnych watpliwosci kto byl autorem tego szokujacego tekstu:

tomasz w. potwierdzil bowiem swoja tozsamosc na tamtej grupie w tym poscie:

76825&wv.x=2&a=83811964

53. Data: 2008-09-10 21:06:21

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stradivarius wrote:

> "no, tak jakby trochę tego żelaza brakowało... kawę przestań pić, herbatę,
> więcej zielonych części roślin, które zawierają składniki niezbędne do
> przyswojenia żelaza, mniej białka które blokuje przyswajanie - i powinno
> się wyrównać. "
>
> Gdyby tak powiedział komuś lekarz, to jest to błąd w sztuce lekarskiej i
> można go zaskarżyć.

no to zaskarż 95% lekarzy - bo 95% ludzi których morfologie oglądałem i
którzy mieli identyczny "niski" poziom (ale dalej będący w granicach
normy), od lekarzy nic, ale to NIC nie usłyszeli. Zakładam oczywiście że to
jest 95%, chociaż nie widziałem jeszcze ani jednego przypadku w którym
lekarz takimi "niedoborami" się przejmuje - ale pewnie gdzieś tam jeden
jakiś jest.

> Tak, wiem, wiem... nie jesteś lekarzem. Ale takich rad nie można udzielać,
> łączysz tylko Fe z dietą, a może okazać się coś zupełnie innego.
> Bo niedobór żelaza to objaw, a nie choroba sama w sobie.

tyle, że ten właśnie człowiek NIE miał niedoboru żelaza - nie takiego, który
by wskazywał na jakąkolwiek chorobę. Można oczywiście się przyczepić, ale w
praktyce nikt, dosłownie nikt takiego "niedoboru" nie będzie sprawdzał - bo
taki "niedobór" ma połowa społeczeństwa. Right, 50% ludzi. Wyślesz ich
wszystkich na badania przesiewowe pod kątem chorób powodujących niedobory
żelaza?

54. Data: 2008-09-10 21:07:51

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stradivarius wrote:

> Jaaasne, już wierzę, że Twój guru, robił wszystkim swoim pacjentom IVUS.
> Gdzieś to opisał dokładnie, czy tylko wnioski, w które laicy wierzą?

qwa, z choinki się kolo urwałeś? Jaja sobie robisz? Masz przed oczyma
badanie razem z całą metodologią i walisz tekstami jak z gimnazjum? Bo co,
argumenty się skończyły?

Sorki, straciłem cierpliwość.

55. Data: 2008-09-11 06:32:42

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Dr Ornish jasno wykazał, że
> wywalanie z diety tłuszczu sprawia, iż problem miażdżycy po prostu
> przestaje istnieć. Cukrzyca typu 2 znika niemal w każdym przypadku diety
> witariańskiej, a co ciekawsze - w chyba połowie przypadków cukrzycy typu 1,
> teoretycznie nieuleczalnej, chorzy albo całkowicie odstawiają leki, albo
> mocno redukują ich ilość. Statystyka raka wśród witarian również
> przedstawia się interesująco, vide kilkaset (!) badań w MedLine dotyczących
> wpływu omega 3 na tkanki nowotworowe. Zdaje się, że to załatwia 3
> najczęstsze przyczyny zgonów?

No, jakbym słyszał teoretyków od żywienia optymalnego.
Tylko, że tam to tłuszcz sprawia cofanie się miażdżycy
i tych wszystkich, jak powyżej chorób.
A czy przy diecie zero tłuszczy można w ogóle przeżyć?
Sądzę, że to jest niemożliwe.

56. Data: 2008-09-11 06:53:33

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cancer" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> Właśnie chodzi o to, ze organizm nie wie najlepiej, i tutaj zaczyna sie
> problem.
> Brakiem rozwagi jest nie korzystanie z wyników współczesnej nauki i wiara w
> zabobony.
> Idąc za Twoim tokiem rozumowania można by powiedzieć: po co leczyć złośliwy
> nowotwór, przecież organizm wie najlepiej po co stworzył tego guza.

Z tym nowotworem, to akurat zły przykład.
Nowotwory wywołują najczęściej czynniki zewnętrzne, które ogólnie biorąc
powodują wymknięcie się części komórek poza zakres samoregulacji organizmu.
Poprzez uszkodzenie DNA (?)

Sam cholesterol, to nie jest diabeł wcielony, czy cóś takiego.
Gospodarka cholesterolem podlega takim samym zasadom biologicznej
regulacji, jak miliony innych "cegiełek" biochemicznych żywego organizmu.
Oczywiście, przez zmianę warunków zewnętrznych można zakłócić
normalne funkcjonowanie skomplikowanego laboratorium
biochemicznego, jakim jest każdy organizm żywy.
Pojawienie się w glebie czy wodzie pierwiastka, czy związku chemicznego,
który ma wpływ na przemiany biochemiczne może wyeliminować
z przyrody cały gatunek. Zgoda.
A jaki czynnik spowodował, że cholesterolem należy sterować ręcznie,
należy zacząć sterować ręcznie. Podejrzewam, że milion (no, tysiąc)
lat temu nikt nim nie sterował, bo nikt nawet nie wiedział o jego istnieniu.
No, jaki to czynnik spowodował? Jeśli tak jest, jeśli ten czynnik jest
nam znany, spróbujmy go wykluczyć. A znów, jak dawniej, organizm
z lubością przejmie nad poziomem cholesterolu kontrolę. Tak nie lepiej?

57. Data: 2008-09-11 07:18:22

Od: "Stradivarius" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z przyrody cały gatunek. Zgoda.
> A jaki czynnik spowodował, że cholesterolem należy sterować ręcznie,

Przecież już zostało to tutaj wytłumaczone...
Tym czynnikiem jest potrzeba zmniejszenia występowania odległych powikłań
hipercholesterolemii - chorób niedokrwiennych wynikających z miażdżycy. Bo
nadal to najczęstsze przyczyny zgonów.
Skoro można zmniejszyć to ryzyko, więc warto... Dietą, lekami...

> Podejrzewam, że milion (no, tysiąc)
> lat temu nikt nim nie sterował, bo nikt nawet nie wiedział o jego
> istnieniu.

I ludzie umierali wcześniej między innymi z tego powodu... Może nie było to
tak globalne zjawisko, bo dieta była inna, ale miażdżyca była zawsze i
przyczyniała się do chorób krążeniowych.

R.

58. Data: 2008-09-11 07:34:44

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stradivarius" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nadal to najczęstsze przyczyny zgonów.
> Skoro można zmniejszyć to ryzyko, więc warto... Dietą, lekami...

Ale to jest skutek. A gdzie jest przyczyna?

> I ludzie umierali wcześniej między innymi z tego powodu... Może nie było to
> tak globalne zjawisko, bo dieta była inna, ale miażdżyca była zawsze i
> przyczyniała się do chorób krążeniowych.

Czy są dowody na to, że człowiekowi 1000 lat temu dokuczała miażdżyca?
Ja o takich nie słyszałem. W mumiach egipskich odkryto zniekształcenia
stawów (artretyzm, reumatyzm?) ale o miażdżycy nikt nic nie mówił.
W naszych czasach już dzieci - czytałem - miewają miażdżycę.
I cukrzycę. I alergie. Na szczęście stos tabletek załatwi ten problem.
A na działanie uboczne tych tabletek są inne tabletki. I ktoś tu się ma
coraz lepiej. Ale chyba nie chory.

59. Data: 2008-09-11 07:48:47

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jangr" <

> [...]
> i tych wszystkich, jak powyżej chorób.
> A czy przy diecie zero tłuszczy można w ogóle przeżyć?

Teoretykom wyszło że oba podejścia są dobre.Albo powyżej 70% kalorii z
tłuszczu (dieta optymalna ) albo poniżej 30% (dieta japońska).
50% to pewna miażdżyca.
Która dla kogo to pewnie zależy od klimatu.
S*

60. Data: 2008-09-11 07:58:08

Od: "Stradivarius" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to jest skutek. A gdzie jest przyczyna?

Też pisałem... Nie czytasz. W ogóle mało czytasz na tematy medyczne a tak
swobodnie się w nich wypowiadasz...

"Nie napisałem nigdzie, że przyczyną jest wyłącznie cholesterol... Miażdżyca
w istocie jest chorobą zapalną, jest wiele innych czynników ryzyka, w tym
genetyczne i środowiskowe.
Różnorodność tych czynników odpowiada za indywidualnie zmienny charakter tej
choroby.
Miażdżycę nasilają choroby prowadzące do uszkodzenia śródbłonka naczyń np.
nadciśnienie tętniczne, cukrzyca, wolne rodniki, nikotynizm, specyficzne
przeciwciała, zakażenia np. chlamydie)"

I pewnie wiele innych czynników jeszcze nie poznanych.
Genetyczne predyspozyje również mają znaczenie.
I choroby ogólnoustrojowe, tj. np. niedoczynność tarczycy (jako przyczyna, a
skutek - podniesiony poziom cholesterolu).

> Czy są dowody na to, że człowiekowi 1000 lat temu dokuczała miażdżyca?
> Ja o takich nie słyszałem.

No jasne, skoro nie czytałeś to na pewno nie było.

> W mumiach egipskich odkryto zniekształcenia
> stawów (artretyzm, reumatyzm?) ale o miażdżycy nikt nic nie mówił.

Bo nie znał patofizjologii, która odkryta została całkiem niedawno.

> W naszych czasach już dzieci - czytałem - miewają miażdżycę.
> I cukrzycę. I alergie.

Miażdżycy też więcej we współczesnych czasach. Przyczyny już znasz - styl
życia.

> Na szczęście stos tabletek załatwi ten problem.
> A na działanie uboczne tych tabletek są inne tabletki. I ktoś tu się ma
> coraz lepiej. Ale chyba nie chory.

Jak ma alergię, astmę, po lekach czuje się lepiej i nie ma napadów. Ma
cukrzycę - z insuliną "w kieszeni" może normalnie funkcjonować. Ma
miażdżycę... i tutaj właśnie ludzie nie rozumieją, że stosowanie leków nie
ma łagodzić doraźnie objawy, ale zabezpieczać przed groźnymi powikłaniami.
Tego działania nie odczuwają pacjenci, nie widzą efektów, bo one będą z
czasem. A jak nie wystąpią powikłania, to mało kto będzie wierzył, że to
dzięki statynom...Jak wystąpią - zwali się winę na te leki... Nikt nie
pomyśli, że gdyby tych leków nie brał to chorba rozwinęłaby się jeszcze
szybciej... Nie - to na pewno wina leków. Ech... Szkoda gadać, jak nie
zrozumiałeś tego, to sorry, ale nie chcę prowadzić dalszej dyskusji z takim
upartym człowiekiem.

plamy na ciele
Wrzody dwunastnicy - po czym poznać i jak leczyć
Prace licencjackie, magisterskie, doktorskie.
Re: nerki raz jeszcze
Ukaszenie owada(?) i postepujacy bol miesni ramienia, swedzenie...