wyznanie vs. medycyna

51. Data: 2002-09-17 16:53:08

Temat: Re: wyznanie vs. medycyna
Od: "doktor" <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tor" <k...@p...com> napisał w wiadomości
news:am7br2$54l$2@news.tpi.pl...
> "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message
>
> ponad wyznania - tak
> ale czy ponad Boga? , który mówi jednoznacznie "macie powstrzymywać się od
> krwi"?

Mówi także "nie zabijaj"

52. Data: 2002-09-17 16:54:08

Od: "doktor" <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

> wszyscy mówią 'tak', jeśli ma się nadzieję popartą DOWODAMI.

Jakimi dowodami? Jeżeli takimi samymi jak to że świat istnieje kilka tysięcy
lat to ja dziękuję za takie DOWODY.

53. Data: 2002-09-17 16:56:07

Od: "doktor" <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Peyton" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> Spomiędzy jego sztywnych palców wypadła kartka podpisana "oskomp":
>
> a kto dal tym dzieciom zycie, kolego materialisto?

Ale nie mają im prawa odebrać kolego myślicielu. Mylą ci się pojęcia - to że
dałeś życie swemu dziecku nie znaczy że jest twoją własnością i możesz mu je
odebrać z powodu bezsensownych zasad religijnych. Religia, która pozwala na
zabijanie to zła religia.

54. Data: 2002-09-17 16:57:53

Od: "doktor" <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

> podziel sie swoimi doswiadczeniami. niedawno oddawalem krew dla chorego
> krewnego. moich bliskich choroby dotykaja tak samo jak kazdego.

Teraz dyskutujemy o pobieraniu organów. Temat pobierania i przetaczania krwi
jest rozwiązany - nikt poza kilkoma sektami tego nie kwestionuje. Mam
nadzieję że pobieranie organów do transplantacji też nie będzie budzić
takich emocji.

55. Data: 2002-09-17 17:12:53

Od: Peyton <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spomiędzy jego sztywnych palców wypadła zakrwawiona kartka podpisana
"doktor":
> Ale nie mają im prawa odebrać kolego myślicielu. Mylą ci się pojęcia - to że
> dałeś życie swemu dziecku nie znaczy że jest twoją własnością i możesz mu je
> odebrać z powodu bezsensownych zasad religijnych.

kazda, nawet najdrobniejsza decyzja rodzicow dotyczaca swojego dziecka
moze je zabic, albo ocalic. kazdy, kto ma dziecko wie o tym doskonale.
osoby wierzace mysla nie tylko o zyciu doczesnym, czego ty nie potrafisz
pojac, w ciasnocie swojej nietolerancji dla innych swiatopogladow.

p8on

56. Data: 2002-09-17 17:48:58

Od: "tor" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"doktor" <m...@o...net> wrote in message
> Mówi także "nie zabijaj"

nie rób z Boga głupka, nie ustanowiłby 2 sprzecznych zasad.
wniosek z tego taki: zaniechanie transfuzji, w oczach Boga, nie jest
zabijaniem.

57. Data: 2002-09-17 17:59:42

Od: "tor" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jakimi dowodami? Jeżeli takimi samymi jak to że świat istnieje kilka
tysięcy
> lat to ja dziękuję za takie DOWODY.

czyli rozumuję, że nie wierzysz w Boga jako Stwórcę?
1. jeśli nie wierzysz - twoja strata, pozwól innym wierzyć, bo może się
okazać, że nie masz racji - i co wtedy? będziesz miał ich wszystkich na
sumieniu.
2. jeśli jednak wierzysz to dowody na zmartwychwstanie są m.in. tu: Obj.
20:4,6; Jn. 11:11,14-44; Łuk 23:43; Jn.5:28,29; Dz. Ap. 24:15

58. Data: 2002-09-17 20:38:07

Od: "oskomp" <o...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

> kazda, nawet najdrobniejsza decyzja rodzicow dotyczaca swojego dziecka
> moze je zabic, albo ocalic. kazdy, kto ma dziecko wie o tym doskonale.

Bzdura, jaka najdrobniejsza decyzja? Zmienię za późno pieluchę to mu się
tylko pupa odparzy, pozwolę się żonie napić coca-coli to synek będzie miał
rozwolnienie. To są drobne decyzje. Decyzja o świadomym pozwoleniu na śmierć
własnego dziecka to zwykłe religijne morderstwo. Inkowie składali ofiary
swoim Bogom bo wierzyli że i te ofiary pójdą do nieba i całe plemię
skorzysta. Czy też wg ciebie mieli do tego prawo?

> osoby wierzace mysla nie tylko o zyciu doczesnym, czego ty nie potrafisz
> pojac, w ciasnocie swojej nietolerancji dla innych swiatopogladow.

Dlatego przepisy prawne powinny być jednoznaczne (w niektórych krajach się
to wprowadza) - do 18 roku życia dziecka to lekarz powinien decydować czy ma
żyć czy nie. Widocznie jesteś za głupi żeby zrozumieć że nie chodzi to o
obrzezanie czy chrzest tylko o świadomą decyzję prowadzącą do ŚMIERCI
własnego dziecka. Dziecko jest bezbronną istotą i nie może decydować czy ma
umrzeć czy nie. Kończąc tą jałową dyskusję - Jehowi - umierajcie sobie sami,
dzieci (nawet własne)zostawcie w spokoju.

59. Data: 2002-09-17 20:42:29

Od: "oskomp" <o...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tor <k...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:am7pt1$130$...@n...tpi.pl...
> "doktor" <m...@o...net> wrote in message
>
> nie rób z Boga głupka, nie ustanowiłby 2 sprzecznych zasad.
> wniosek z tego taki: zaniechanie transfuzji, w oczach Boga, nie jest
> zabijaniem.

Mieszanie tranfuzji ze spożywaniem krwi to problem interpretacji Jehowych -
kiedyś jakiś idiota tak zinterpretował ten zapis, a reszta baranów go
przyjęła jako dogmat, za który warto umrzeć. Dla mnie zaniechanie pomocy ze
względów religijnych niczym nie różni się od rytualnego religijnego mordu -
szczególnie jeśli dotyczy to małych bezbronnych dzieci.

60. Data: 2002-09-17 20:47:56

Od: "oskomp" <o...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tor <k...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:am7qh5$2bt$...@n...tpi.pl...
> "doktor" <m...@o...net> wrote in message

> tysięcy
> >
> czyli rozumuję, że nie wierzysz w Boga jako Stwórcę?

Nie, źle "rozumujesz" - on wierzy w Boga, ale nie wierzy że świat istnieje
kilka tysięcy lat co utrzymują Jehowi. Oto do jakiego umysłowego zaślepienia
prowadzi ślepa wiara w księgi, których nie należy brać dosłownie i które
zinterpretowali ludzie niezrównoważeni psychicznie. Religia Jehowych to
religia degradująca umysły, czego ty jesteś najlepszym przykładem. Mam
nadzieję że natura też się zabezpieczyła (jak w przypadku "Wybranego") i
uczyniła cię bezpłodnym. U mnie w pracy dzieci tej nawiedzonej kobiety
powiedziały "dosyć" i wypisały się z tego zboru. Ale ona nadal utrzymuje że
"uratowałaby ich od tranfuzji" :(

Testy Rezydentura
PILNE: migdalki podniebienne
Ciaza czy nie???
Zespół jelita nadwrażliwego - inf. o nowych lekach, diecie i in.
Samoistne poronienie