wzw B, HBV

1. Data: 2005-05-16 20:22:28

Temat: wzw B, HBV
Od: Ramirez <q...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Prawdopodobnie 11 lat temu(w wieku 14lat) zostalem zakazony hbv w
szpitalu. Niedawno robiłem badania: anty-HBs pozytywny, bilirubina
0,55mg/dl, AIAT 29U/l, AspAT 17,2U/L. Czyli chyba w normie. Mam więc
kilka pytań. Jakie badania należy jeszcze wykonać?(do przychodni dla
ozdrowieńców mam dorobić jeszcze USG jamy brzusznej). Czy to może być
forma przewlekła? Czy może być to forma utajona? i najważniejsze: Czy
mogę zarażać? Dodam, że nie miałem żadnych bólów brzucha itd.

--
Quetzatl

2. Data: 2005-05-17 07:00:44

Temat: Re: wzw B, HBV
Od: "Monika" <5...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie do dalszej diagnozy w poradni specjalistycznej(w Warszawie
np.szpital zakaźny na Wolskiej).Tu jest więcej w tym temacie:

http://www.prometeusze.pl/index.php

3. Data: 2005-05-17 07:02:21

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 May 2005, Ramirez wrote:

> [...]
> forma przewlekła? Czy może być to forma utajona? i najważniejsze: Czy
> mogę zarażać? Dodam, że nie miałem żadnych bólów brzucha itd.

oznacza, ze jestes nosicielem antygenu HBS - czyli otoczki wirusa,
istotny moglby byc takze wynik innych makerow. Wynik tzw. markerow
watrobowych jest w normie

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2005-05-17 21:23:05

Od: Sealet <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> oznacza, ze jestes nosicielem antygenu HBS - czyli otoczki wirusa,
> istotny moglby byc takze wynik innych makerow. Wynik tzw. markerow
> watrobowych jest w normie

Nie do konca - anty-Hbs to nie to samo co AgHbs ;) AgHbs swiadczy o
obecności wirusa w organizmie, natomiast anty-Hbs świadczy o
przechorowaniu WZW B i nie ma nic wspolnego byciem nosicielem / po
szczepieniu tez sie jest anty-Hbs (+)) ;)

Sealet

5. Data: 2005-05-17 22:04:41

Od: Ramirez <q...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sealet napisał(a):

> [...]
> przechorowaniu WZW B i nie ma nic wspolnego byciem nosicielem / po
> szczepieniu tez sie jest anty-Hbs (+)) ;)

No właśnie pomyliłem się ja. Antygen HBs to HBsAg, a nie Anty-HBs, co
właśnie oznacza, że mam przewlekłą wzw. Zastanawiam się czy warto rzucać
palenie, bo prędzej kopnę w kalendarz z powodu raka wątroby;)..
(na wolską jestem już zapisany)

6. Data: 2005-05-18 12:15:14

Od: "Monika " <5...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sealet <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> przechorowaniu WZW B i nie ma nic wspolnego byciem nosicielem / po
> szczepieniu tez sie jest anty-Hbs (+)) ;)

http://www.diagnostykalab.pl/pacjent/bad_specjalisty
czne/h/hbv.htm

Cesarka na żądanie
bole podbrzusza
zastrzal na palcu
postępowanie rehabilitacyjne po udarach mózgu
Zaburzenia wzroku a migrena