[xxx] ile nitek?

1. Data: 2004-06-08 18:18:16

Temat: [xxx] ile nitek?
Od: "Connie" <c...@f...spam.silesianet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A mnie tradycyjnie nachodza dylematy i watpliwosci - iloma nitkami
wyszywacie na kanwie 14? Ja zasadniczo dwiema, i przy jasnych kolorach nie
ma problemu, ale przy ciemnych lekko przeswituje mi kanwa... Z kolei jak
wezme trszy, to wydaje mi sie, ze to za grubo bedzie. Jakie sa Wasze zdania
na ten temat?

Pozdrawiam,
Connie (Warszawa)

1. Data: 2004-06-08 18:30:53

Temat: Re: [xxx] ile nitek?
Od: "dorota" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wezme trszy, to wydaje mi sie, ze to za grubo bedzie. Jakie sa Wasze zdania

To zalezy jak haftujesz tzn.czy siegiem gobelinowym, czy krzyzykiem.
Ja jesli haftuje krzyzykiem i na jasnej kanwie to haftuje dwiema nitkami.
Jesli haftuje na jasnej kanwie polkrzyzykiem to haftuje trzema nitkami.
Jesli haftuje na ciemnej kanwie np.czarnej czy granatowej krzyzykiem to trzema
nitkami, a polkrzyzykiem czterema.Nieraz zdarza mi sie tez haftowac na 14
jedna nitka, jesli mam tak na wzorze.
Mysle, ze sama powinnas zdecydowac jak Ci sie podoba.Teraz taka uwaga.Jesli
przy ciemnych kolorach przeswituje Ci lekko kanwa zwroc uwage, czy nikta
muliny nie jest skrecona.Nieraz to jest przyczyna przeswitu.
Pozdrowienia
dorota

1. Data: 2004-06-09 11:24:33

Od: "Gosiaczek" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ma problemu, ale przy ciemnych lekko przeswituje mi kanwa... Z kolei jak
> wezme trszy, to wydaje mi sie, ze to za grubo bedzie. Jakie sa Wasze

Ja zawsze na 14-stce krzyżykiem haftuję trzema nitkami (anchor) i uważam że
nie jest za grubo. Na 18 tylko dwiema. Raz robiłam na 16 podwójną (czarny
Jezus na białym tle) i w połowie zdecydowałam się poprawiać na 3 nitki - o
wiele lepiej wyszło.Jesli chodzi o ciemne kolory na białej kanwie to lepiej
większa ilością.
Pozdrawiam i zazroszczę że masz czas na haft:( Mnie dopadła sesja:(
GOsia z Lublina

1. Data: 2004-06-09 15:23:32

Od: "Connie" <c...@f...spam.silesianet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosiaczek" napisał:
> [...]
> Jezus na białym tle) i w połowie zdecydowałam się poprawiać na 3 nitki - o
> wiele lepiej wyszło.Jesli chodzi o ciemne kolory na białej kanwie to

Ano wlasnie, mi tez wychodzi, ze masz racje, ale ten obrazeczek juz prawie
na ukonczeniu, wiec co tam - wykoncze tak jak jest i najwyzej powiesze go
odpowiednio wysoko ;o)), zeby nie bylo dokladnie widac. Dzieki za upewnienie
mnie w podejrzeniach.

> Pozdrawiam i zazroszczę że masz czas na haft:( Mnie dopadła sesja:(

Nie mam, zupelnie nie mam :o(( Teoretyzuje sobie po tym, jak wczoraj po raz
pierwszy od trzech tygodni mialam szanse wziac igle do reki - i to tez
raptem na 20 minut. Praca mi zjada caly czas, cos z tym trzeba zrobic
koniecznie!!

Zyczac sobie, Tobie i wszystkim moze chociaz troche luzniejszego weekendu,
pozdrawiam,
Connie (W-wa)

xxx czy ktoś to robił??
akt