[xxx] jak oprawić obrazek? :)

1. Data: 2005-01-26 14:17:34

Temat: [xxx] jak oprawić obrazek? :)
Od: "Agnieszka_K" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Właśnie kończę mój pierwszy obrazek - niezbyt duży, ale sympatyczny, dla
córki, ma zawisnąć na ścianie - i chciałabym go jakoś oprawić. I tu
zaczynają się schody :-))))))) Nie mam pojęcia jak. Do oprawienia nie dam,
bo to za małe dziełko żeby oprawiać, chciałam albo kupić gotową ramkę, albo
powycinać kolorowy blok techniczny i sama zrobić ramkę, ale jak mam
zamocować na dykcie/tekturce ten obrazek? Przykleićkleić? Jakim klejem?
Poradźcie mi coś, zielonej, bo wyobraźnia mi szwankuje :-)
Pozdrawiam serdecznie.
Agnieszka (Kalisz)

1. Data: 2005-01-26 15:17:08

Temat: Re: [xxx] jak oprawić obrazek? :)
Od: "Anna B." <b...@p...wytnijtoto.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poczytaj w archiwum. Na przykład tu:
http://glinki.com/?l=tk08mf

Anna B.

1. Data: 2005-01-26 15:55:54

Od: "Agnieszka_K" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna B." <b...@p...wytnijtoto.onet.pl> napisał w wiadomości
> Poczytaj w archiwum. Na przykład tu:
> http://glinki.com/?l=tk08mf

Dzęki :-)
Mnie właściwie najbardziej chodzi o klej - miałam pomysł, żeby to przykleić
Super Glu, ale chyba się nie nadaje, może zepsuć obrazek.
Nie wiem, pierwszy raz w życiu mam taki problem :-)
Pozdrawiam.
Agnieszka (Kalisz)

1. Data: 2005-01-26 16:10:57

Od: "Bernardetta" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje obrazki oprawiam w ten sposób, że wycinam tekturke pasujacą do ramki,
podkladam biala (lub w kolorze obrazka kartke i nakładam obrazek. Biorę
długą mocną nitkę i po lewej stronie zszywam ze soba oba boki (prawy z
lewym) oraz górę z dołem. Jest to bardziej sznurowanie, bo zwykle materiału
mam okolo 2 cm z każdej strony. Sznuruję wiec tak, najpierw lekko, później
ściągam nitki żeby wszystko ładnie było ułożone (nie za mocno bo będzie
brzydko wyglądać i karton tego moze się zgiąć). Po skończeniu cały obrazek
jest ładnie naprezony i mozna go spokojnie włożyc do ramki bo nic nie wypada
ani się nie skreca. Zawsze tak robię i w moim przypadku sie sprawdza.
Mam nadzieję że nie zakręciłam i cos z tego zrozumiałaś.
Pozdrawiam z Torunia

1. Data: 2005-01-26 16:16:28

Od: "dodo" <m...@S...JEST.BE.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka_K" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przykleić Super Glu, ale chyba się nie nadaje, może zepsuć obrazek.
> Nie wiem, pierwszy raz w życiu mam taki problem :-)

polecam taśme dwustronnie klejącą
Dodo

1. Data: 2005-01-26 16:30:34

Od: "Marzena" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

A ja wpadłam na inny pomysł.Wyszyłam swój pierwszy obrazek i chciałam go ładnie
oprawić.Niestety ramka drewniana kosztowałaby ok.35zł a do tego dochodzi
jeszcza cena szyby.Troszkę drogo:(
Poszłam do sklepu -- takie tanie sklepy , kiedyś było to wszystko po 4zł -- i
kupiłam obrazek w odpowiednim formacie ( u mnie było to 30cm x 40cm).
Obrazek ma ramkę plastikową w kolorze czarnym (są też inne kolory )i szybkę,z
tyłu jest taka cienka drewniana płyta,dykta chyba,obrazek kosztował 9zł.
Obrazek naciągnęłam,pod spód dałam karton w kolorze kanwy i przymocowałam z
tyłu deseczki tzw.tackerem ( taki spinacz do drewna),można też przypiąć
pinezkami.
U mnie się sprawdziło,obrazek wisi na ścianie.

Marzena

1. Data: 2005-01-26 16:38:20

Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> polecam taśme dwustronnie klejącą

wlasnie, ta do dywanow nadaje sie znakomicie.......
pozdrowionka
Ewa (Krakow)

1. Data: 2005-01-26 16:44:45

Od: e...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ja od początku przygody z XXX kupuję w sklepie z drewnem listewki,
specjalne do robienia ramek.Dopiero po wypraniu robotki podaję mężowi
wymiary i on własnoręcznie robi ramkę.

Kiedy ja pokazuję komuś obrazek,
on mówi cyt:Obrazek jak obrazek,ale RAMKA ! ! !

Pozdrawiam Ela

1. Data: 2005-01-26 23:10:21

Od: "Agnieszka_K" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> Kiedy ja pokazuję komuś obrazek,
> on mówi cyt:Obrazek jak obrazek,ale RAMKA ! ! !
He he he, fajne :-)))))))))
Wszystkim bardzo dziękuję za porady, czytałam je już kilka razy i tęgo przy
tym myślałam :-) W końcu chyba sobie poradzę. Jeszcze tylko wyszyję kontury
i będę ramkować.
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka (Kalisz)

1. Data: 2005-01-27 07:23:51

Od: "dodo" <m...@S...JEST.BE.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zamocować na dykcie/tekturce ten obrazek? Przykleićkleić? Jakim klejem?
> Poradźcie mi coś, zielonej, bo wyobraźnia mi szwankuje :-)

Jeżeli chodzi o tanie oprawianie to polecam zakup gotowych obrazków w
sklepach wielkopowierzchniowych. W dziale z rramkami, z szybką, ładniutke,
zapłaciłam jakieś 14 złotych. Obrazek wyciągam (albo nie - bo czasem jest
przyklejony do tekturki/dykty i zostawiam jako "plecy"obrazka) Jedyny minus
że czasem (często) nie mają passpartou (nie wiem czy dobrze napisałam), a
haft z pass.... wygląda lepiej bo się krzyżyki o szybkę nie spłaszczają. Po
włożeniu własnego pass.... jesst trochę mało miejsca na resztę w takiej
gotowej ramce. Ale też można sobie poradzić.

Poza tym duży wybór ramek w IKEA, z szybką, pass...., i w cenie przystrępnej

pozdrawiam
Dodo

prośba o pomoc w tkactwie
Czy tylko u mnie 7ya nie dziala?