[xxx] moja pierwsz praca - pomocy

1. Data: 2005-11-28 18:38:22

Temat: [xxx] moja pierwsz praca - pomocy
Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ostatnio pojawil sie link do Simple Heritage. Z racji ze fajna jest tam zaba
a schemat prosty postanowilam ja wyhaftowac. http://glinki.com/?l=ewfox7
Wlasnie zakupilam sobie kanwe i muliny. I co teraz? Kanwa w kawalku 34x45 cm
[46 oczek / 10 cm] zlozona jest na 4 czesci, intuicja mowi mi ze powinnam ja
wyprasowac - ale jak? Sama sie w rece wyprostuje?
Myslalam zeby pozniej ow zabe wstawic do ramki [bacz antyramki]. Jaki
powinnam zrobic margines zeby nie okazalo sie, ze kanwa obstrzepi sie [jesli
sie strzepi oczywiscie] albo cos innego. Nie chce znowu haftowac tego na
srodku bo szkoda tkaniny, bo to w sumie spory kawalek. 2-3 cm wystarcza czy
to za duzo?
Przepraszam za pozornie glupie pytania, ale wole zapytac wczesniej niz potem
psioczyc pod nosem. Jestem i tak dostatecznie zdenerwowana pierwszym haftem
:)

Dla zainteresowanych to w Rzeszowie ten kawalek tkaniny kosztowal 6 zl, taki
sam Aida 14 kosztuje 8.5 zl. Zamiast mulin DMC kupilam podobne odpowiedniki
Adriadny, kolory dobieralam na oko jak do siebie pasuja a nie zeby byly
identyczne z DMC.

Zazula

2. Data: 2005-11-28 19:10:35

Temat: Re: [xxx] moja pierwsz praca - pomocy
Od: "Aneta" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Adriadny, kolory dobieralam na oko jak do siebie pasuja a nie zeby byly

Cześć
Myslę że nie masz czym się denerwować bo wyszywanie to naprawdę fajna sprawa.
Powiem Ci swój sposób na oszczędzanie kanwy i ułatwienie wyszywania, nie do
końca zgodny z zasadami haftu krzyżykowego a to dlatego że ja nie wyszywam od
środka tylko jak mi pasuje. Dla początkujących dużym ułatwieniem będzie
narysowanie ołówkiem kwadratów na kanwie 10 na 10, zgodnie z tym co mówi wzór, a
w przypadku twojej żaby będzie to 6 x 10w pionie i w poziomie. Czyli zostawiasz
od brzegu około3-4 cm i zaczynasz rysowanie kwadracików. Każdy kwadrat na kanwie
(10x10) odpowiada kwadratowi na wzorze, króry też są odznaczone (popatrz na
wzór).po odliczeniu kwadratu 60 na 60 , podzielonego na 6 po 10 możesz wyciąć
kanwę z każdej strony zostawiając te kilka cm na oprawienie. Kiedy będziesz już
oprawiać pracę np w antyramkę to możesz zawsze zrobić sobie paspartou-( ramka w
ramce) ja sama robię wycinając z kolorowego bloku takie jak mi potrzeba, w ten
sposób zakrywam brzeg kanwy a także mogę sobie np powiększyć obrazek
Mam nadzieję że chociaż troszkę pomogłam może zbyt haotycznie ale łatwiej
wytłumaczyć mi to bezpośrednio niż ubrać w słowa pisane - jeśli coś jest
niezrozumiałe to pisz
Miłego wyszywania
Pozdrawiam
Aneta

3. Data: 2005-11-28 19:53:28

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta wrote:
> Mam nadzieję że chociaż troszkę pomogłam może zbyt haotycznie ale
> łatwiej wytłumaczyć mi to bezpośrednio niż ubrać w słowa pisane -
> jeśli coś jest niezrozumiałe to pisz

Dziekuje. Tylko jeszcze pytanie - rozprasowac zagiecia na tkaninie?

Zazula

4. Data: 2005-11-28 20:55:28

Od: "Aneta" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuje. Tylko jeszcze pytanie - rozprasowac zagiecia na tkaninie?
>
> --
> Pozdrawiam
> Zazula

Myślę że to w niczym nie przeszkadza ale możesz, to też nie zaszkodzi. Przed
oprawianiem też będziesz prasować i ewentualnie wyprać, ale to nie koniecznie,
jeśli się nie pobrudzi w czasie pracy to nawet lepiej specjalnie nie moczyć bo
krzyżyki inaczej się układają
Powodzenia
Aneta

5. Data: 2005-11-28 21:15:45

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta wrote:
> Powodzenia
> Aneta

Dzieki. Jak zrobie to napewno pochwale sie na grupie.

Zazula

6. Data: 2005-11-29 08:31:12

Od: "Kruszynka" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> [jesli sie strzepi oczywiscie] albo cos innego. Nie chce znowu haftowac
> tego na srodku bo szkoda tkaniny, bo to w sumie spory kawalek. 2-3 cm
Ja sama jeszcze nie wyszywałam ale czytałam dużo postów na ten temat. Z
tego co wiem aby się kanwa nie strzępiła to tutejsi artysci oklejają brzegi
taśmą papierową( jest taka kropkowana do łatwego odklejenia) a po skończeniu
odklejaj.
Pozdrowienia
AnnaJ.

7. Data: 2005-11-29 22:13:02

Od: " mirabi" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taśmą papierową( jest taka kropkowana do łatwego odklejenia) a po skończeniu

Można też "obrzucić" brzegi na maszynie do szycia, potem przy oprawie to w
niczym nie przeszkadza. I oczywiście nie strzępi się :)

8. Data: 2005-11-30 11:47:01

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zazula wrote:
> Przepraszam za pozornie glupie pytania, ale wole zapytac wczesniej
> niz potem psioczyc pod nosem. Jestem i tak dostatecznie zdenerwowana
> pierwszym haftem :)

Zaczelam pomalu haftowac. Pierwszy blad jaki zrobilam do ubzduranie sobie ze
rysunek jest kwadratem i jak podzielilam sobie material na kwadraty 10x10 to
jakim cudem mi nie pasowla ilosc krzyzykow do polozenia w danym kwadracie :)
Rysunek jest 10x8 :)
Nie mam czasu na haftowanie wiec praca idzie poooooomalutku. Pomylilam sie w
kilku miejscach ale tylko o jeden krzyzyk i to miedzy kolorem zielonym a
jasniejszym zielonym wiec nie powinno byc to widoczne :)
Aha, czy krzyzyki czarne zawsze wygladaja brzydziej od kolorowych?
http://www.zazula.olympusclub.info/manualne/27.html
http://www.zazula.olympusclub.info/manualne/28.html

Zazula

9. Data: 2005-11-30 13:53:18

Od: kasia <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zazula napisał:

> [...]
> jasniejszym zielonym wiec nie powinno byc to widoczne :)
> Aha, czy krzyzyki czarne zawsze wygladaja brzydziej od kolorowych?

jejku jakiw fajne prace
ja tez probowalam malowac na szkle ,ale sie zniechecilam po obejrzeniu
prac pewnej pani ktora miala mala wystawke w Wisle
mam pytanie,czy Twoje prace sa podpatrywane czy wzory wymyslasz sama np.
wzor na butelce z korkiem ,drobne kwiatuszki?
kasias

10. Data: 2005-11-30 15:18:17

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

kasia wrote:
> [...]
> mam pytanie,czy Twoje prace sa podpatrywane czy wzory wymyslasz sama
> np. wzor na butelce z korkiem ,drobne kwiatuszki?

Sama wymyslam w trakcie robienia. Ta haftowana zaba jest pierwsza rzecza wg
schematu.

Zazula

szydełkowy płaszcz
Re: spotkania w Poznaniu