Re: xxx-nzsze zdrowie

From: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: xxx-nzsze zdrowie
Date: Wed, 18 Oct 2006 13:24:21 +0200

honorek wrote:
> Ale mimo sugestii reumatolog, nie przestalam robotkowac :)
> sposobu niestety nie znalazlam. za bardzo to lubie.
> znieczulily mnie troszke sporty zimowe (tak na przekor) - endorfiny i
> adrenalina wytwarzana przez organizm.
> jednak jestem ciekawa jak inni sobie radza, bo czasem sa takie dni.. kiedy
> tylko w leb sobie strzelic mozna.

Schorzenia reumatyczne są bardzo różne. Mnie dokuczają głównie stawy
kolanowe i łokciowe. Pamiątka po reumatoidalnym zapaleniu stawów w
wyniku anginy w dzieciństwie.
Mnie pomaga glukozamina (lek "Odnovit" lub drogi i tylko na receptę
Artril) i Kolagen Aktiv wzmacniający stawy. Skuteczna u mnie jest też
dieta wykluczajaca mąke, oleje (można tylko oliwę), rośliny psiankowate
(pomidor, papryka, bakłażan - uwielbiam niestety :( ). Doraźnie
pomagałam sobie maścią Piroxicam, ale lekarka twiedzi, że lepszy jest
Traumon.
Ale schorzenia są różne i nie musi to samo pomagać.
Podobno skuteczna jest też dieta wysokotłuszczowa czyli np.
Kwaśniewskiego (akurat nie ma w niej tych produktów, które wymieniłam
wyżej) i głodówki. Żadnej z tych metod nie próbowałam. Podobno pomaga
też joga. Ale ja ćwiczę zbyt nieregularnie by dostrzec jej dobroczynne
działanie.

Pozdrawiam
Bea