z cyklu"Nauka gotowania" odcinek 2..please help ;(

1. Data: 2005-08-24 10:45:37

Temat: z cyklu"Nauka gotowania" odcinek 2..please help ;(
Od: "ilka" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Juz stracilam zapal..robilam 3 razy kotlety mielone..niby proste a jednak... ;(

Robie je tak: 0,5 kg miesa mielonego + cebula albo pol (zeszklona na patelni)
+pieprz + sol + bulka z mlekiem

1x - wyszly za male i czerwone mieso w srodku, nie mowie juz o smaku,

wniosek: za slabo wycisnelam bulke z mleka

2x -dodalam bulke tarta +mleko bo nie mialam czerstwej -znow za male i surowe
w srodku ale juz mnie surowe..

3x- zmienilam patelnie na teflonowa (TA Z CZERWONYM KOLKIEM) Znow dalam bulke
tarta i troche mleka, o cebuli zapomnialam

wynik: wyszly w koncu ;) nie surowe w srodku ale dalej sa za male
iii...twarde..jak takie male kamyczki moznaby kogos powaznie uszkodzic
rzucajac takim czyms...
i smak odbiega od idealu..moze za dlugo smazylam?

CO ROBIE NIE TAK? ;( bardzo prosze o razy ;( mysle ze 4x juz wyjda takie jak
trzeba a przynajmniej miekkie ale jak to zrobic ;(

pozdrawiam

ilka

2. Data: 2005-08-24 10:46:29

Temat: Re: z cyklu"Nauka gotowania" odcinek 2..please help ;(
Od: "ilka" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

PS. + dodaje 1 jajko za kazdym razem..zapomnialam dopisac ;)

3. Data: 2005-08-24 10:56:27

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ilka napisał(a):

> wynik: wyszly w koncu ;) nie surowe w srodku ale dalej sa za male
> iii...twarde..jak takie male kamyczki moznaby kogos powaznie uszkodzic
> rzucajac takim czyms...

Jak za male, to tylko zostaje wyrabiac wieksze, to juz tylko od ciebie
zalezy :)
Czerwone w srodku - za krotko smazone? Zeby nie spalaly sie z zewnatrz,
to na mniejszym ogniu. I bardziej plaskie, szybciej sie usmaza.
No i jakie mieso? Moze za suche bylo? Jesli tak, to nieco zmielonego
boczku lub sloniny moze pomoc.

th

4. Data: 2005-08-24 11:14:10

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ilka" <i...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> 1x - wyszly za male i czerwone mieso w srodku, nie mowie juz o smaku,
>
> wniosek: za slabo wycisnelam bulke z mleka

nie widze zwiazku!!

> [...]
jak
> trzeba a przynajmniej miekkie ale jak to zrobic ;(

1. mieso musi byc zimne
2. nie odciskaj za bardzo tego mleka, a w ogole to wode zamiast mleka
polecalabym
3. troche to wyrob a nie tylko przemieszaj
to zeby byly miekkie i nierozpadajace sie - masa miesna nieco emulguje w
takich warunkach (zimno, woda, wyrabianie)

4. zrob wieksze i bardziej plaskie (np wielkosci dloni i grube na 2 cm).
niektorzy polecaja zrobic wrecz dziurke na srodku, zeby mieso sie na pewno
dosmazylo. w trakcie smazenia skurcza sie w sobie
5. smaz dluzej na slabszym ogniu (zeby sie zdazyly usmazyc zanim sie spala)

6. na taka ilosc miesa daje wielka cebule albo dwie srednie. ale ja jestem
fanka cebuli
7. poza sola i pieprzem daje galke muszkatolowa

wiecej grzechow nie pamietam :)))))

--
pzdr
marta

5. Data: 2005-08-24 11:14:31

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24.08.2005, o godzinie 12.45.37, na pl.rec.kuchnia, ilka napisał(a):

<ciach>
A ile oleju lejesz? Na jakim ogniu?

*Habeck*
- Schutzbach

6. Data: 2005-08-24 11:19:20

Od: Sawi <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ilka napisał(a):

> jak to zrobic ;(

Znalezc faceta, ktory umie gotowac <rotfl>

Sorki za ta odpowiedz, ale jakos nie moglem sie powstrzymac :)

--
Sawi
www.fruitysite.net

7. Data: 2005-08-24 11:26:55

Od: "ilka" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak mam kuchenke na prad to najpierd daje moc na 4-5 zeby skwierczalo a potem
zmniejszam na 3, robie plaskie kotlety...no i oleju tak z 3 lyzki moze...
mieso wieprzowo-wolowe...tylko czemu takie to wtwarde ;(, na patelni mojej
mamy takiej zwyklej wychodza surowe w srodku, na mojej teflonowej juz lepiej
ale zeby to jeszcze jedzenie przyponimalo ;(

8. Data: 2005-08-24 11:28:56

Od: "ilka" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znalezc faceta, ktory umie gotowac <rotfl>
>
> Sorki za ta odpowiedz, ale jakos nie moglem sie powstrzymac :)

moj facet juz umie gotowac ;) ale to nie znaczy ze tylko on ma gotowac ;) ja
tez sie chce nauczyc...

9. Data: 2005-08-24 11:30:53

Od: "MarcinB" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> 1x - wyszly za male i czerwone mieso w srodku, nie mowie juz o smaku,
>
> wniosek: za slabo wycisnelam bulke z mleka

Wydaje mi się dziwny ten wniosek jakoś...

Ja po dość ostrym smażeniu (około 5 minut) sukcesywnie kolejne partie
kotletów pakuję do naczynia żaroodpornego (zamkniętego) na odrobinę oleju i
trzymam w piekarniku (jakieś 160oC, może trochę więcej) nawet kilkanaście
minut lub dłużej - czekają tam na ziemniaki, kalafiora, czy co tam jeszcze
będzie. Odrobinę wysychają, ale nigdy nie były surowe. Jak smażę tylko dla
siebie, to po obsmażeniu wrzucam patelnię na płytkę, przykrywam pokrywą i
skręcam gaz na minimum (powiedzmy na 10 minut, co jakiś czas obracając).

Pewnie parę osób będzie miało zastrzeżenia, ale "jakimś cudem" mielone mi
wychodzą i są smaczne.

W porównaniu z Tobą: nie daję soli, tylko pieprz i łyżeczka przyprawy do
mielonego (bez chemii, z okienkiem i napisem "tu widać jakość naszych
potraw" albo coś w tym rodzaju, może być też z chemią, znanego producenta;
MZ bez przyprawy kotlety są odrobinę bez smaku), do tego daję jeszcze jajo.
Dokładnie wyrabiam i zagęszczam bułką tartą na tyle tylko, by dały się
uformować i nie zmieniły w mięsne błoto w oczekiwaniu na smażenie.

Pozdrawiam MarcinB.

10. Data: 2005-08-24 11:39:09

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-08-24 12:45:37 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *ilka* skreślił te oto słowa:

> CO ROBIE NIE TAK? ;( bardzo prosze o razy ;( mysle ze 4x juz wyjda takie jak
> trzeba a przynajmniej miekkie ale jak to zrobic ;(

Mięso mielone.
Dobrze by było jakbyś sama zmieliła np łopatke, albo żeby zmielili Ci
kawałek mięsa w sklepie przy Tobie - bo może kupujesz mielone składające
się w sporej czesci z odpadków, a nie z mięsa.
Jajko i bułka tarta wystarczy - nigdy nie dodaję mleka.
Cebulka nie jest obowiązkowa.
Do smaku możesz dać np majeranek, albo gałkę muszkatułową.
Formujesz dośc spora kulkę, spłaszczasz. Ja jeszcze często obtaczam
uformowanego klopsa w bułce tartej.
I smażysz - raczej na małym ogniu jesli nie lubisz krwistych potraw ;)
Ewentualnei na koniec podkręcasz, żeby się mocniej przyrumieniło.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

pulpety w sosie ?
Tarta cebulowa - jak było
Co to za sztuciec?
papryka marynowana z kiwi