z cyklu co przywieśc jadąc ....do BUłgarii

1. Data: 2006-08-17 18:31:48

Temat: z cyklu co przywieśc jadąc ....do BUłgarii
Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam co dobrego z tego kraju mozna przywieśc do jedzenia lub picia
Pozdrawiam JULIUSZ

2. Data: 2006-08-17 19:44:48

Temat: Re: z cyklu co przywieśc jadąc ....do BUłgarii
Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:ec2cmh$7h6$1@news.onet.pl...
> co dobrego z tego kraju mozna przywieśc do jedzenia lub picia

Lokalne wina, rakiję (jak ktoś lubi b. mocne trunki), słony ser do sałatki
szopskiej (jadłam ją ponad 25 lat temu, a pamiętam smak! :-)). W dawnych
czasach furorę wśród Polaków robił napitok pt' '.Słoneczny Brzeg'. Mają też
ciekawą porcelanę, jak ktoś lubi reginalne mazańce. Olejki różane.
No i przepisy kulinarne na bułgarskie specjały warto przywieźć. :-)
Iwona

3. Data: 2006-08-17 21:14:30

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-08-17 21:44:48 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Marchewka* skreślił te oto słowa:

> słony ser do sałatki
> szopskiej (jadłam ją ponad 25 lat temu, a pamiętam smak! :-)).

Juz można go kupic u nas. Genialny jest :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

4. Data: 2006-08-18 07:49:39

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka schrieb:
> [...]
> Olejki różane.
> No i przepisy kulinarne na bułgarskie specjały warto przywieźć. :-)

no nie porcelanę. To raczej kamionka jest. Ale różne rodzaje rakiji
polecam. Można kupić gronową, śliwkową, figową rakiję i różne inne
wersje też. Nie kupuj w duty free, bo tam strasznie drogo. Nie kupuj w
Słonecznym Brzegu, Złotych Piaskach czy Nessabarze bo tam bardzo drogo.
W każdym razie ser kaszkawał i inne owcze są bardzo dobre. Miód też, ale
polski miód też nienajgorszy, nie ma sensu ;-) Wina czerwone, świetne. Z
nie-jedzenia: oprócz kamionki: obrusy, wyroby ze srebra i kamieni
półszlachetnych.

Waldek, co to przed 3 tygodniami z Sozopola wrócił

5. Data: 2006-08-18 07:55:13

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@i...de> napisał w wiadomości

> [...]
> polski miód też nienajgorszy, nie ma sensu ;-) Wina czerwone, świetne. Z
> nie-jedzenia: oprócz kamionki: obrusy, wyroby ze srebra i kamieni

Rakija
(rakja) - wysokoprocentowy alkohol produkowany w Serbii, Bośni i na
Węgrzech, otrzymywany w drodze destylacji sfermentowanego miąższu śliwek.
Odpowiednik polskiej śliwowicy.

Chyba ze sie nie znam ale wydaje mi sie ze jesli rakija to TYLKO sliwkowa.
Reszta to "podroby"
To tak mniej wiecej jak z "szampanem" czy koniakiem...

6. Data: 2006-08-18 08:17:37

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Misiek schrieb:
> [...]
> Reszta to "podroby"
> To tak mniej wiecej jak z "szampanem" czy koniakiem...

nie. Jest też grozdowa rakija, robiona z winogron. I inne też. Tu masz
trochę więcej na ich temat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rakia

Waldek

7. Data: 2006-08-18 14:51:32

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wódkę. Cena od 2,50 zł za butelkę w górę. I kup dużo bo u nas ma podrożeć ;)
--
Jackare

8. Data: 2006-08-18 15:03:51

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <i...@p...org> napisał w wiadomości
> Dnia 2006-08-17 21:44:48 w sprzyjających i niepowtarzalnych
> okolicznościach
> przyrody grupowicz *Marchewka* skreślił te oto słowa:

> Juz można go kupic u nas. Genialny jest :)

W jakiejś hipolowej sieciówce? Zdradź, plizzzz.
Iwona

9. Data: 2006-08-18 15:07:52

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-08-18 17:03:51 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Marchewka* skreślił te oto słowa:

> W jakiejś hipolowej sieciówce? Zdradź, plizzzz.

W sumei juz we wszystkich sieciówkach - bialy ser bułgarski firmy Rosa. W
wersji krowiej i owczo-krowiej, i tylko ta druga ma IMO taki smak jak
powinna.

10. Data: 2006-08-18 15:18:07

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sumei juz we wszystkich sieciówkach - bialy ser bułgarski firmy Rosa. W
> wersji krowiej i owczo-krowiej, i tylko ta druga ma IMO taki smak jak
> powinna.

Przyjedź znowu do Wa-wy, to Cię ucałuję! :-)
Iwona

ZNOWU KANIE...
Ajwar gorzki - tak ma byc?
_Dobra_ herbata - czy jest jeszcze jakaś nadzieja ? :-(
Chleb - pieczenie
suszone maliny