z cyklu co przywieśc jadąc ....do BUłgarii

11. Data: 2006-08-18 15:20:23

Temat: Re: z cyklu co przywieśc jadąc ....do BUłgarii
Od: "dżdżownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w
wiadomości
> Użytkownik "Lia" <i...@p...org> napisał w wiadomości
> Przyjedź znowu do Wa-wy, to Cię ucałuję! :-)
> Iwona
A ty SLAVI stary oblechu
Nie przyjeżdżaj do Poznania, nikt cie tu nie bedzie całował!

d.

12. Data: 2006-08-18 15:22:22

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-08-18 17:18:07 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Marchewka* skreślił te oto słowa:

> Przyjedź znowu do Wa-wy, to Cię ucałuję! :-)

A siwa bedzie robic dokumentacje zdjeciową? ;)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

13. Data: 2006-08-18 15:44:49

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dżdżownica" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w
> wiadomości
> A ty SLAVI stary oblechu
> Nie przyjeżdżaj do Poznania, nikt cie tu nie bedzie całował!

????
I.

14. Data: 2006-08-18 15:45:16

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A siwa bedzie robic dokumentacje zdjeciową? ;)

Jak zawsze. A później będzie szantażować, że opublikuje w necie. ;-)
Iwona

15. Data: 2006-08-18 15:52:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"dżdżownica" <d...@w...pl> wrote in message

> Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w
> wiadomości
> A ty SLAVI stary oblechu
> Nie przyjeżdżaj do Poznania, nikt cie tu nie bedzie całował!
>
> d.

Jak strzecha - to Polagra, jak ja - to podagra...
Kiedy będzie? Wybrał bym się...

16. Data: 2006-08-18 16:09:19

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Aug 2006 17:44:49 +0200, Waćpanna lub waćpan Marchewka, w
wiadomości <news:ec4n1h$43o$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> ????

Ignoruj, ot co.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

17. Data: 2006-08-19 18:05:39

Od: "Dominika" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Waldemar" <w...@i...de> napisał w wiadomości

> Rakija
> (rakja) - wysokoprocentowy alkohol produkowany w Serbii, Bośni i na
> Węgrzech, otrzymywany w drodze destylacji sfermentowanego miąższu śliwek.
> Odpowiednik polskiej śliwowicy.
>
> Chyba ze sie nie znam ale wydaje mi sie ze jesli rakija to TYLKO sliwkowa.
> Reszta to "podroby"
> To tak mniej wiecej jak z "szampanem" czy koniakiem...
>Nie znasz się - rakija to poprostu ichni samogon.
A z Bułgarii przywiozła bym jeszcze lutenicę.
pozdrawiam Dominika.

18. Data: 2006-08-19 18:11:16

Od: "yuras" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Reszta to "podroby"
> To tak mniej wiecej jak z "szampanem" czy koniakiem.

Po rakuskiej stronie mowia na to palinka i racje maja niektorzy ,po naszemu
to samogon lub jak kto woli sliwowica .
juras

19. Data: 2006-08-19 18:21:01

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

yuras schrieb:
> Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Po rakuskiej stronie mowia na to palinka i racje maja niektorzy ,po naszemu
> to samogon lub jak kto woli sliwowica .

a baracks palinka to też według ciebie śliwowica? Samogonem to też
trudno nazwać, bo w sklepach sprzedają toto. W każdym razie ja kupiłem
grozdową rakiję w sklepie, ale piłem też "krzakową" w górach Strandża.

Waldek

20. Data: 2006-08-20 14:17:01

Od: "Dominika" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nazwać, bo w sklepach sprzedają toto. W każdym razie ja kupiłem grozdową
> rakiję w sklepie, ale piłem też "krzakową" w górach Strandża.

Mimo sprzedaży w sklepach rakija to samogon, zarówno w Bułgarii, jak i w
dawnej Jugosławii, tyle, że pędzony oficjalnie.
Dwadzieścia lat temu byłam we wsi Biaga pod Plovdiwem, gdzie mieszkańcy wsi
mieli prawo pędzić w ogólnowsiowej "bimbrowni" 50 litrów rakiji, obojętnie
z jakich owoców, na własny domowy użytek. Oprócz tego każde gospodarstwo
miało prawo posiadać w domu 850 litrów ( słownie: osiemset pięćdziesiąt
litrów)
domowego wina na własny użytek. Takie to były czasy i takie "prawa". Piłam
tam , o 6 rano na powitanie dnia, 80% rakiję i to zarówno grozdową jak i
śliwową.
i tak znieczulona mogłam patrzeć na świniobicie, a nawet zjeść głowny
przysmak tej uroczystości, mianowicie świńskie ucho z kara ( z rusztu).
Przepraszam rozgadałam się, ale tak to bywa jak człowiek wspomina młodość.
Pozdrawiam. D.

ZNOWU KANIE...
Ajwar gorzki - tak ma byc?
_Dobra_ herbata - czy jest jeszcze jakaś nadzieja ? :-(
Chleb - pieczenie
suszone maliny