zagadka - co to za ptak

1. Data: 2012-06-09 20:08:12

Temat: zagadka - co to za ptak
Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja wiem a Wy? Latają koło mnie 2 takie.

kiepskie przybliżenie
http://img19.imageshack.us/img19/4166/pict2208kopia.
jpg

oryginał
http://img402.imageshack.us/img402/2126/pict2208.jpg

odległość to około 200-300m

--
---
uciu

2. Data: 2012-06-09 21:31:48

Temat: Re: zagadka - co to za ptak
Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Jun 2012 22:08:12 +0200, uciu napisał(a):

(...)

Wyglada troche jak bielik...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

3. Data: 2012-06-10 01:14:56

Od: Witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-09 22:08, uciu pisze:
> ja wiem a Wy? Latają koło mnie 2 takie.

> [...]
Bielik, wśród fotoprzyrodników nazywany pieszczotliwie kurą ;-)
Witek

4. Data: 2012-06-10 08:23:18

Od: "Fazi" <F...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości
> ja wiem a Wy? Latają koło mnie 2 takie.
> kiepskie przybliżenie
> http://img19.imageshack.us/img19/4166/pict2208kopia.
jpg

http://www.lasy.gov.pl/bielik
:)

5. Data: 2012-06-11 08:26:30

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie (mieszkam przy lesie) też latają jakieś drapieżniki ale nie wiem co
to dokładnie jest. Zdjęć nie mam. Często widuję parę albo czwórkę wysoko
krążące nad lasem. Parę dni temu około 20-30m nad lasem tuż przy domu
obserwowałem jak się wzbijał w powietrze. Przestał machac skrzydłami i
pozostawił ie rozłożone, widocznie wyczaił komin gorącego powietrza i po
kilkudziesięciu sekundach był już tylko kropką na niebie i ani razu nie
machnął tymi wielkimi skrzydłami. Końcówki skrzydeł miał rozczapierzone z
pojedynczymi widocznymi piórami jak palce u ręki.

Marek

6. Data: 2012-06-11 09:26:00

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-11 10:26, 4CX250 pisze:
> [...]
> i ani razu nie machnął tymi wielkimi skrzydłami. Końcówki skrzydeł miał
> rozczapierzone z pojedynczymi widocznymi piórami jak palce u ręki.

U nas w pobliżu mają gniazdo bieliki, a niedaleko poluje rybołów. Maja
"rozczapierzone" skrzydła. wiele drapieżników tak ma. Zrób fotkę, jeśli
Ci się uda.
Niedaleko naszego domu są wody i też inne takie mieszkają:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4fcee9142af70024
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea2c93262e881590
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e21962963d25048e
.html
--
B.

7. Data: 2012-06-11 15:38:41

Od: Witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i ani razu nie machnął tymi wielkimi skrzydłami. Końcówki skrzydeł miał
> rozczapierzone z pojedynczymi widocznymi piórami jak palce u ręki.

Jednym ze sposobów oznaczania ptaków, szczególnie dużych, jest ocena
kształtu (zarysu) sylwetki.
http://kola.lowiecki.pl/ao/zzz/syl/_syl.htm

Zwróci uwagę na rozczapierzenie piór skrzydeł oraz długość ogona. W
szczególności zobacz różnicę między sokołami, błotniakami a myszołowem -
bo to najbardziej prawdopodobne rodzaje
(stawiaj raczej na gatunki pospolite, a nie na umieszczone w Czerwonej
Księdze;-)

Witek Jakubowski
Ps.dałem link do strony myśliwego, bo taką na szybko znalazłem, choć nie
przepadam za myśliwymi niestety

8. Data: 2012-06-11 18:47:54

Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niedaleko naszego domu są wody i też inne takie mieszkają:
> [...]

u mnie równiez można je spodkać, tez wód w okolicach pełno (ten bielik
siedział na skraju stawów hodowlanych), nawet ostatnio widziałem bociana
czarnego.

--
---
uciu

9. Data: 2012-06-12 06:21:46

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witek" <j...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> bo to najbardziej prawdopodobne rodzaje
> (stawiaj raczej na gatunki pospolite, a nie na umieszczone w Czerwonej

Cenna podpowiedź. Następnym razem jak będzie okazja to pstryknę fotę i
porównam.

Marek

Szpinak Olbrzym Zimowy i burak liściowy.
po co iglaki
winorosl
Co odgryza liście Derenia jadalnego?
Glebogryzarka MTD