zakazenie HIV?

1. Data: 2002-06-24 21:54:02

Temat: zakazenie HIV?
Od: "Darek Radomski" <D...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mialem niedawno takie zdarzenie. Na ulicy, kolo Kliniki Psychiatrycznej
mijala mnie starsza, zadbana kobieta w ieku 60-70 lat. Nagle przykucnela,
wsadzila dlon pod spodnice, potem znienacka z boku mnie zatakowala,
wkladajac swoj palec do mych ust i mowiac "teraz zdechniesz". Oczy miala
podobne od schizofrenika, wiec nie zaregowalem. Teraz zastanawiam sie, czy
jesli zalozyc ze dotknela palcem pochwy (trwalo to sekunde) moglaby zarazic
HIVem, czy raczej to byly jej urojenia??????? Czy ilosc sluzu na palcu jest
wystarczajca by byc HIV+, zwazywszy na post-menopauzalny wiek kobiety.?

Nie obserwuje u siebie zadnych objawow, ale wiem ze to o niczym nie
swiadczy.
A tak przy okazji, jak to jest ze sluzem pochwowym. Sa publikowane wyniki,
ze wirus nie rozprzestrzenia sie u lesbijek?
Bede wdzieczny za pomoc

Darek Radomski, dr inz.
Zaklad Elektroniki Med PW

2. Data: 2002-06-24 22:08:23

Temat: Re: zakazenie HIV?
Od: Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

hahahahahahahahahahahahahahahahahah

3. Data: 2002-06-24 22:31:29

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Jun 2002, Darek Radomski wrote:

> A tak przy okazji, jak to jest ze sluzem pochwowym. Sa publikowane wyniki,
> ze wirus nie rozprzestrzenia sie u lesbijek?

u tzw. wydzielaczy wirus moze bytowac w wydzielinie pochwowej
a z punktu
epidemicznego zarazenie uwaza sie
prawdopodobne
poprzez wydzieliny, w ktorych moze bytowac wirus i zaleca sie unikania
kontaktow z takimi wydzielinami. Z punktu widzenia praktycznego nalezaloby
znalezc choc jedna osobe, ktora zarazila sie poprzez taki kontakt aby
opisac, ze takie zakazenie mialo miejsc i tu trzeba dodac, ze
prawdopodobienstwo zarazenia przez taki kontakt jest znacznie mniejsze.
e - dwa aspekty tej samej sprawy. Ew. zglos sie do poradni ch. wirusowej
i jesli lekarz bedzie widzial za potrzebne zastosuje tzw. leczenie
poekspozycyjne czyli poda jednorazowo lub w kilku dawkach (nie ma mojej
zony ona wiedzialaby jak) retrowir lub ew. 2 leki

----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

4. Data: 2002-06-24 22:36:51

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

-- Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
am.torun.pl...
> [...]
| poekspozycyjne czyli poda jednorazowo lub w kilku dawkach (nie ma mojej
| zony ona wiedzialaby jak) retrowir lub ew. 2 leki

IMO to chyba by nikt nie podal , nie bylo kontaktu z krwia , zaklucia itepe,
WYDAJE mi sie ze podaja tylko po kontakcie z udokumentowanym HIV +, a nie
po ryzykownym kontakcie ( sex, zaklucie przy operacji nie HIV +) ,
przynajmniej nigdy sie z czyms takim nie spotkalem
moze ktos wie to na pewno, chetnie bym sie dowiedzial

pozdrawiam Tichy
ps. prowokacja to jednak , ciekawa , ale po mojemu prowokacja

. _._
' /
,,krwotok jaki jest , kazdy widzi kazdy wie''
icq - 150944416
__@_"

5. Data: 2002-06-24 22:53:04

Od: "Darek Radomski" <D...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

To bylo dawno, 2 lata temu, zbagatelizowalem sprawe, ale teraz tak sie
zastanwiam czy slusznie?
Sadze jednak, ze chocby z uwagi na wiek kobiety (ilosc sluzu) oraz sposob
przekaznia (ew palec, jesli go faktycznie wsadzila, co w ciagu sekundy jest
tez watpliwe) ryzyko bylo zerowe.
Darek

6. Data: 2002-06-24 23:14:58

Od: "kakrysa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hahahahahahahahahahahahahahahahahah

Inteligencja przez Ciebie nie przemawia, niedosc ze sie nabijasz z powaznego
problemu, to jeszcze piszesz nad cytatami.

kakrysa

7. Data: 2002-06-24 23:48:28

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

fOn Mon, 24 Jun 2002, Darek Radomski wrote:

> Sadze jednak, ze chocby z uwagi na wiek kobiety (ilosc sluzu) oraz sposob
> przekaznia (ew palec, jesli go faktycznie wsadzila, co w ciagu sekundy jest
> tez watpliwe) ryzyko bylo zerowe.

mysle, ze ryzyko jest bliskie 0

P.
----

8. Data: 2002-06-25 01:00:35

Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jun 2002 22:53:04 GMT w artykule <kpNR8.21661$IR.306314@news.chello.at>
Darek Radomski <D...@e...pw.edu.pl> napisano co następuje:
> To bylo dawno, 2 lata temu, zbagatelizowalem sprawe, ale teraz tak sie
> zastanwiam czy slusznie?

Dlaczego nie zrobisz testu? Nie kosztuje majątku.

--
Marcin

9. Data: 2002-06-25 01:15:28

Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

> Dlaczego nie zrobisz testu? Nie kosztuje majątku.

w wielu miastach mozesz wykonac bezplatnie i anonimowo.

Jezeli PW to warszawska a nie wroclawska, to na Koszykowej, w Klin.
Dermatologii (przynajmniej pewien czas temu byly).

Krzysztof

10. Data: 2002-06-25 02:41:01

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisal :

> [...]
> poekspozycyjne czyli poda jednorazowo lub w kilku dawkach (nie ma mojej
> zony ona wiedzialaby jak) retrowir lub ew. 2 leki

Obowiazujacym standartem sa co najmniej dwa leki przeciwirusowe ( czasem trzy)
przez 4 tygodnie.

Zmniejsza takie PEP prawdopodobienstwo rozwiniecia sie AIDS piecokrotnie (
redukuje do 20 %). Zreszta nie chodzi tylko o HIV , ale takze ( o o wiele
bardziej prawdopodobne zapalenie watroby).

Blizsze dane sa pod :
http://www.phppo.cdc.gov/cdcrecommends/showarticle.a
sp?
a_artid=1305++++&TopNum=50&CallPg=Adv