zakładanie przyzwoitego trawnika

1. Data: 2001-08-13 08:49:14

Temat: zakładanie przyzwoitego trawnika
Od: <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy "grupowicze". Właśnie kończę budowę domu i z tyły mam przśliczną łąkę.
Łąka jest zielona ale na pewno po przycięciu nie przypomina "przyzwoitego"
trawnika. Czytałem, że aby załozyć trawnik na istniejącej łące wskazane jest
spryskanie całości RANDAPEM (aby wybić całą roslinność), przemielić wszustko
kultywatorem (dla otrzymania czystej połaci) a następnie posiać nową trawę. Mam
do tego sposobu pewne wątpliwości. Czy jest konieczne i czy daje odpowiednie
efekty - co do tego nie jestem pewien. Jeżeli ktość z Państwa ma doświadczenia
w tym zakresie to prosze o porade.
Paweł Richter

2. Data: 2001-08-13 13:41:14

Temat: Re: zakładanie przyzwoitego trawnika
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

<r...@p...onet.pl> wrote in message
> Drodzy "grupowicze". Właśnie kończę budowę domu i z tyły mam przśliczną łąkę.
> Łąka jest zielona ale na pewno po przycięciu nie przypomina "przyzwoitego"
> trawnika

Nie przejmuj sie "przyzwoitoscia". Piszesz, ze laka jest przesliczna,
wiec moze ja zostaw? Jeszcze jakies kwiatki dosiej? "Przyzwoity"
trawnik jest formacja sztuczna, wiec trudna w utrzymaniu, a poza tym
(moim zdaniem, rzecz jasna) po prostu brzydka.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2001-08-13 15:29:41

Od: "AnkaS" <i...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

A zostaw tę łąkę w spokoju, trawnik jest nudny i prawie wszyscy mają tak i
sam. Ja mam wysianą mieszankę łąkową, parę gatunków traw, konczyna i jeszcze
w tym sa jakieś lokalne chwasty koszę to 2 razy do roku, z wyjątkiem okolic
przy samym domu , bo tam dużo częściej. W pierwszym roku był koszmar, bo
rosły habazie pseudorumianów (maruna bezwonna) i ostów (ostrożeń jakiśtam),
ale teraz jest w zasadzie przyzwoita trawa, biorą ją sąsiedzi dla krówek. A
o róznych porach roku pokazuja się rózne żóltości lub fiolety i mi z tym
dobrze. Mam zamiar jeszcze dosiac stokrotki, powtykać troche krokusów, zeby
na wiosne cieszyły oko.
pozdrawiam i popieram Michała
Anka
--
--------------------------Z motyką na słońce----------------------
poprawny adres stona-at-fuw.edu.pl

4. Data: 2001-08-13 17:27:43

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AnkaS" <i...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
..............> pozdrawiam i popieram Michała

Ja też Go popieram :-), ale z tą łąką to nie jest tak oczywiste. Łąka nie
powinna być deptana zbyt często. Bardzo trudno jest utrzymać łąkę np. przy
domu. Częste deptanie powoduje, że piękna "polska" łąka zamienia się w
bałagan.
"Łąka do patrzenia, a trawnik do chodzenia"
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

5. Data: 2001-08-13 19:26:53

Od: McZapkie <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tez uwazam, ze laka jest fajna (bo nie trzeba tak czesto
kosic :) - pytanie tylko jakie trawy wysiac.
Bo te standardowe trawnikowe chyba sie nie nadaja
- gnnija od spodu itp.
Oczywiscie taka laka powinna byc nie przy domu -
tu musi byc trawnik bo sie duzo depta.
A dalej mozna zaplanowac gdzie beda jakies sciezki.
Zalezy to oczywiscie od powierzchni i uksztaltowania,
ale ogrocdy ktore lacza jedno i drugie b. mi sie
podobaja.

Pozdrawiam,
Mc

Ps. gdzie mozna kupic w Krakowie nasiona kostrzewy owczej?

--
Antispam derailing device! Glue _o_ into k_lej before reply!
http://www.kolej.pl/~mczapkie

6. Data: 2001-08-14 00:27:27

Od: "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "McZapkie" <m...@k...pl> napisał w wiadomości
> Tez uwazam, ze laka jest fajna (bo nie trzeba tak czesto
> kosic :) - pytanie tylko jakie trawy wysiac.

[Ciach]

Jak masz male dzieci, albo je planujesz, to nie sluchaj
"namow" na lakowe, niekoszone trawniki.

Osty, pokrzywy i inne "lakowe" roslinki kluja w raczki i nozki
i skutecznie zbiechecaja malolatow do zabawy.

Tak wiec wybieraj:
"przyzwoity" trawnik i codziennie wrzucasz
malolata na trawe i masz spokoj przez godzine
(piwko, gazetka itp).

albo piekna laka
i codziennie dreptasz przez godzine z wozkiem
po rownie pieknym asfalcie :-)

IK

7. Data: 2001-08-14 00:57:55

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> wrote in message
> Jak masz male dzieci, albo je planujesz, to nie sluchaj
> "namow" na lakowe, niekoszone trawniki.

Istotnie. Ale wtedy absolutnie zadnego pryskania!!!

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2001-08-14 10:48:56

Od: <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za komentarze! Czuje się teraz trochę jak KILLER ŁĄKOWY!!! Teraz jak
będę po tej lace chodził to będę miał wyrzuty sumienia że ją dusze ;-).
Ale na poważnie to naprawdę przypuszczam że do chodzenia, grania w piłe,
puszczenia dzieciaków samopas zcięta łaka nie będzie optymalna pod względem
trwałości. Czy ktoś z was, szanowni "grupowicze" przekształcał "starą" trawę w
nowy trawnik?

zakładanie trawnika ( łaki )
Dzialka
trawnik