zakłucie igłą !

1. Data: 2005-03-21 15:50:51

Temat: zakłucie igłą !
Od: "Marta" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!

Co zrobić po zakłuciu się igłą po pacjencie ? Tuż zaraz po i w późniejszym
czasie....jakie badania itp (po jakim czasie na obecność wirusa HIV) ?

Marta
(gg:3571564)

"Spraw, aby każdy dzień miał szansę stać się najpiękniejszym dniem Twojego
życia."
Mark Twain

2. Data: 2005-03-21 16:54:08

Temat: Re: zakłucie igłą !
Od: "BlackMoon" <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.address.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

1. przmyć wodą i środkami dezynfekującymi miejsce zakłucia
2. pobrać krew pacjenta[jest HCV +, HIV + czy nie; nie musi się na to
zgodzić] i swoją [jeśli w miejscu pracy, to badasz HIV +/- HCV +/- HBV +/-,
bo jeśli jesteś ujemna/y to możesz żądać odszkodowania za wypadek w miejscu
pracy]

3. zgłosić osobie, która nadzoruje takie przypadki w miejscu pracy (szef
dyżuru?) ew. udać się jak najszybciej do szpitala chorób zakaźnych.

3. Data: 2005-03-21 17:02:09

Od: "Marta" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki za informacje!

[...]

Użytkownik "BlackMoon"
<c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.
address.dyktator.com>

4. Data: 2005-03-21 17:27:43

Od: "BlackMoon" <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.address.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

Proszę.

5. Data: 2005-03-22 14:33:33

Od: "medevacs aka starcom" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> szukaj wiadomości tego autora

A nie podaje sie jeszcze jakiegos "koktajlu" zwiekszajacego odpornosc czy
jak to tam sie nazywa co w amerykanskich filmach ( ;) ) w takich przypadkach
podaja personelowi szpitala, ktory dzgnie sie igla od chorego pacjenta?

medevacs aka starcom
//Otwierać! Kolęda! Mamy nakaz!//

6. Data: 2005-03-23 15:55:08

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 22.03.05, około 15:33, medevacs aka starcom bulgocze

> [...]
> podaja personelowi szpitala, ktory dzgnie sie igla od chorego pacjenta?

Jak ja się zakłułam, nie raz, zgłosiłam to szefostwu, to usłyszałam tylko
"aha" ;)
Ogólnie można zbadać wyjściowy stan pacjenta i zakłutego pod kątem hcv hbv
hiv, a po 6 miesiącach kontrola już tylko u zakłutego. Ale zawsze jest
okienko serologiczne, więc nie wiem jak to później ewentualnie w sądach
wygląda jeśli się złapie jakiegoś parcha i domaga się odszkodowania.

--
ika - umop apisdn

7. Data: 2005-03-23 16:59:09

Od: "BlackMoon" <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.address.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

podaje się lek antyretrovirusowy - zydowudynę...

8. Data: 2005-03-23 16:59:46

Od: "BlackMoon" <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.address.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

TO masz cholernego farta. Życzę dalszych sukcesów!

9. Data: 2005-03-25 21:26:09

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Mon, 21 Mar 2005 16:50:51 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Marta, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Tuż zaraz po i w późniejszym
> czasie...

Tuz po - wycisniecie z ranki jak najwiekszej ilosci krwi - ile sie da.
Potem odkazenie jej i zgloszenie sprawy do przelozonego.
U mnie w szpitalu w ktorym pracuje - jest to wrecz obowiazek, a nastepstwem
takiego zgloszenia (poza przebadaniem osoby ktorej wczesniej ta igle
wbijalas) jest kuracja przeciwwirusowa.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

10. Data: 2005-03-26 07:26:22

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25.03.05, około 22:26:09, La Luna bulgocze:

> Tuz po - wycisniecie z ranki jak najwiekszej ilosci krwi - ile sie da.

Różne są szkoły. Ta druga uczy, żeby nic nie wyciskać, bo powoduje się tym
lokalne zniszczenie tkanek i ułatwia wiusowi drogę do środka.

> [...]
> U mnie w szpitalu w ktorym pracuje - jest to wrecz obowiazek, a nastepstwem
> takiego zgloszenia (poza przebadaniem osoby ktorej wczesniej ta igle

Ho ho ;) ale luksusy. Pomijając już to pełne przejęcia "aha", które
usłyszałam w odpowiedzi na zgłoszenie zakłucia, to po roku, kiedy chciałam
się zbadać czy czegoś nie noszę, odsyłali mnie od okienka do okienka, w
zakaźnym powiedzieli, że to lekarz POZ wydaje skierowanie na badanie i że
będę musiała go o to prosić na kolanach, w POZ powiedzieli, że nie mają
podpisanej na to umowy i mam iść do zakaźnego ;) Aż w końcu szczęśliwie mi
się przypomniało że mam znajomego, który pracuje w laboratorium.
Ach, wiwat nasza Służba Zdrowia!...

--
ika - umop apisdn

pieprzyki na ciele