zakwas Magdaleny

1. Data: 2007-09-18 13:08:35

Temat: zakwas Magdaleny
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdaleno,
Zrobiłam zakwas ze znalezionego w sieci Twojego przepisu. Ale dodałam suche
drożdże zamiast świeżych. Jest sens czekać, aż będzie gotowy, czy od razu
kupić świeże i robić jeszcze raz? Ile dodajesz drożdży na jedną szklankę
mąki? Do lodówki wstawiasz, jak tylko przestanie pracować?
Mam nadzieję,że za kilka dni zrobię gofry z tym właśnie zakwasem...

Pozdrawiam
Barbara i Marysia

2. Data: 2007-09-18 13:22:01

Temat: Re: zakwas na chlebek szczęścia
Od: m...@w...pl (Maggie) szukaj wiadomości tego autora

Sorry za zmianę teamtu, ale ciekawi mnie czy nastawiłaś i z
jakim skutkiem, drugi zakwas na chlebek szczęścia?

3. Data: 2007-09-18 13:23:27

Temat: Re: zakwas Magdaleny
Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mąki? Do lodówki wstawiasz, jak tylko przestanie pracować?
> Mam nadzieję,że za kilka dni zrobię gofry z tym właśnie zakwasem...

slyszalem, ze nie ma sensu dodawac drozdzy z hodowli do zakwasu, sa na tyle
silne
ze zabija wszystko inne (zrobi sie zaczyn, a nie zakwas). Ja po prostu
nastawiam make z woda i czekam az
samo urosnie -- sklad naturalny. Oczywiscie zdaza sie ze (jak kiepska maka)
narosnie plesn i jest do wywalenia.

pozdrawiam WM

4. Data: 2007-09-18 15:49:51

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maggie" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Sorry za zmianę teamtu, ale ciekawi mnie czy nastawiłaś i z jakim
> skutkiem, drugi zakwas na chlebek szczęścia?

Niestety skutek taki sam, jak za pierwszym podejściem :-(
Mąż prosił, żebym już więcej z tym nie eksperymentowała... a ja tak bym
chciała "odzyskać" ten smak z dzieciństwa.

Pozdrawiam
Barbara i Marysia

5. Data: 2007-09-18 15:54:20

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:fcoje8$8v9$1@julia.coi.pw.edu.pl...
> Ja po prostu nastawiam make z woda i czekam az
> samo urosnie -- sklad naturalny. Oczywiscie zdaza sie ze (jak kiepska
> maka) narosnie plesn i jest do wywalenia.

U mnie wszystko jest do wywalenia po kilku dniach niestety. Robiłam już dwa
podejścia do zaczynu na chlebek szczęścia, trzy podejścia do zakwasu na
barszcz wigilijny i jeszcze parę innych i wszystko kończyło w śmietniku :-(
Nie wiem dlaczego, moze taka uroda mieszkania (kiedyś mieliśmy trochę pleśni
na ścianie pod oknem - to jest bardzo stary blok i w kuchni w ścianie pod
oknem jest dziura służąca za wywietrznik - zatkaliśmy ją kiedyś, bo było
strasznie zimno i niestety ściana zwilgotniała i było na niej trochę pleśni,
która została dobrze usunięta róznymi chemicznymi substancjami, ale może
jednak nie w 100%).

A zdecydowałam się na zakwas Magdaleny, bo chowa się go po kilku dniach do
lodówki i może nie zdąży nic się z nim stać.

Pozdrawiam
Barbara i Marysia

6. Data: 2007-09-18 16:24:02

Od: "Szymuś" <pwid_@_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tęż nie dodaję drożdżży bo to nie będzie już zakwas. Jeśli chcę mieć
szybko zakwas to kupuję żur w butelce taki na "biały barszcz" jak go w
niektórych rejonach nazywają.. Mieszam wszystko, przelewam do odpowiedniego
naczynia i dodaję mąki żytniej i wody. Nie zdarzyło mi się, żeby był aż tak
stary, żeby po 2-3 godzinach nie zaczął pracować. Ooczywiście potem go
trochę dokarmiam i jak mam odpowiednią ilość to go zużywam do pieczenia.
Róznica jest taka, że prawdziwy zakwas chyba powinien być ciastowaty a ja
często utrzymuję półpłynną konsystencję bo szybciej pracuje.

7. Data: 2007-09-18 16:44:15

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message

Ta dziura to był wywietrznik - schładzający szafkę podokienną ale i suszący
kuchnię.
Zarodniki pleśni zostały. Zakwas robią dzikie drożdże i bakterie fermentacji
mlekowej, stąd łączny przyjemny zapach.

8. Data: 2007-09-18 17:29:37

Od: "iwanos" <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> suszący
> kuchnię.
> Zarodniki pleśni zostały. Zakwas robią dzikie drożdże i bakterie

wiesz co wkurwiasz mnie juz jak wszystkich na grupie

9. Data: 2007-09-18 17:34:15

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"iwanos" <i...@6...pl> wrote in message

> wiesz co wkurwiasz mnie juz jak wszystkich na grupie

Na kiepałę ci nie pomoże, ale na opróżnienie wieczorne może być skuteczne,
byleś zdążył do wychodka.

10. Data: 2007-09-18 18:33:59

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ta dziura to był wywietrznik - schładzający szafkę podokienną ale i
> suszący
> kuchnię.

Wiem, wiem. Toteż po odkryciu "lokatorów" na ścianie zostawiliśmy tę dziurę
otwartą, żeby wszystko wyschło. Dziwne to o tyle, ze w kółko wietrzymy
kuchnię...

Barbara i Marysia

Kasza manna
PLANTACJA - KANIE