zamiast lewatywy ....

1. Data: 2003-05-23 08:25:19

Temat: zamiast lewatywy ....
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam za taki temat :-)
jednak przed porodem chcałabym zrobić lewatywę w domu
jednak nigdy jej nie robiłam

czy można ją zastąpić np. czopkami?
a jeżeli tak to czy moglibyście podać nazwę jakiś dobrych (tal raczej szybko
działających :-)

byłabym wdzięczna

PO

2. Data: 2003-05-23 08:38:20

Temat: Re: zamiast lewatywy ....
Od: "SkunkWeed" <q...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

> czy można ją zastąpić np. czopkami?

Zwykłe czopki glicerynowe.
Ale z mojego doświadczenia, byłem z żoną przy porodzie - ponad 24 godziny
wiem, że zanim dojdzie do samej akcji porodowej to po dobie nie jedzenia i
nie picia niczego nie masz się o co martwić :)))
Moja żona miała czopki ze sobą, ale okazały się do niczego nie potrzebne.
Michał

P.s. Polecam znieczulenie w trakcie.

3. Data: 2003-05-23 08:49:51

Od: "mamqa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> przepraszam za taki temat :-)
> jednak przed porodem chcałabym zrobić lewatywę w domu
> jednak nigdy jej nie robiłam

Tez chcialam sobie sama zrobic lewatywe w domu przed porodem ale lekarz
stanowczo zaprotestowal mowiac ze zle wykonana lewatywa moze zaszkodzic
plodowi... W koncu lewatywy mi nie zrobili nawet w szpitalu, rodzilam 9
godzin a tego wstydliwego problemu na szczescie nie mialam... A strasznie
sie tego balam...

Mam(q)a /g-g 365511
http://strony.wp.pl/wp/mamqa
"Aby cenić i kochać to, co wielkie,
najpierw musisz ćwiczyć się w tym, co małe" /Georg Keil

4. Data: 2003-05-23 12:24:02

Od: Evunia <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 May 2003 10:25:19 +0200, wojus wrote:

> czy można ją zastąpić np. czopkami?
> a jeżeli tak to czy moglibyście podać nazwę jakiś dobrych (tal raczej szybko
> działających :-)

Prawdopodobnie oddziały położnicze mają jakieś wewnętrzne
przepisy/zalecenia, które zobowiązują położne do wykonania pewnych
czynności, niezależnie od tego, czy pacjentce to się podoba czy nie.
Tam, gdzie ja byłam, lewatywę robiono każdej kobiecie przychodzącej do
porodu, podobnie jak każdą golono (jeśli ogolisz się w domu sama, to akurat
tego możesz sobie oszczędzić na oddziale, tylko zrób to rzeczywiście
solidnie). Zdażyło się nawet, że pacjentkę ogoloną przez jedną połozną,
inna wzięła "do poprawki", bo ordynator "lubi jak to jest zrobione
porządnie, a tu jakieś coś sterczy !" ;)
Czopki zaś podawane były już po porodach, żeby łatwiej było się wypróżnić,
jeśli ktoś miał z tym problem :)

--
Eva Sheers

5. Data: 2003-05-23 12:49:25

Temat: Odp: zamiast lewatywy ....
Od: "Mariola" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Evunia <e...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8p2ybxa8lh6i$.16wjqu0abo7tx$....@4...net.
..
> [...]
> inna wzięła "do poprawki", bo ordynator "lubi jak to jest zrobione
> porządnie, a tu jakieś coś sterczy !" ;)

A ja słyszałam, że już nie golą.
Mariola

6. Data: 2003-05-23 12:53:27

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariola"
> A ja słyszałam, że już nie golą.

Gdzieniegdzie golą, gdzieniegdzie nie, to samo jest z lewatywą i innymi
zaszłościami ;-) Trzeba po prostu podzwonić i popytać w którym co robią.
Takie sprawy zmieniają się teraz bardzo szybko, więc nawet relacja koleżanki
która lezała na danym oddziale parę miesięcy temu może nie być aktualna.
Asia

7. Data: 2003-05-23 13:40:43

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prawdopodobnie oddziały położnicze mają jakieś wewnętrzne
> przepisy/zalecenia, które zobowiązują położne do wykonania pewnych
> czynności, niezależnie od tego, czy pacjentce to się podoba czy nie.

Jakie "przepisy"?
Nie żartuj sobie, niektóre pacjentki chcą mieć lewatywę, inne nie. Czasem
się proponuje lewatywę, czasem nie ma czasu, innym razem jeszcze zapomna
zaproponować.. Czasem się goli, czasem nie itp, itd.

Ola (która urodziła już dwoje dzieci i której nikt do nieczego nie zmuszał)

8. Data: 2003-05-23 15:46:00

Od: Evunia <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 May 2003 15:40:43 +0200, Oleńka wrote:

> Jakie "przepisy"?

Pewnie życzenie ordynatora, rzecz zapewne święta :)

> Nie żartuj sobie, niektóre pacjentki chcą mieć lewatywę, inne nie. Czasem
> się proponuje lewatywę, czasem nie ma czasu, innym razem jeszcze zapomna
> zaproponować.. Czasem się goli, czasem nie itp, itd.

Chciałabym jeszcze zauważyć, że ja napisałam wyraźnie raczej "tam, gdzie ja
byłam" :) Jak jest gdzie indziej, nie mam pojęcia. A _tam_ golą wszystkie i
każdej robią lewatywę, bez pytania o życzenia :)
Oczywiście, jeśli jest to możliwe. Nie mówię przecież o sytuacjach
krytycznych, kiedy nie ma na to czasu :]

--
Eva Sheers

9. Data: 2003-05-23 21:56:31

Od: "Agati\(Aga\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednak nigdy jej nie robiłam
>
> czy można ją zastąpić np. czopkami?
> a jeżeli tak to czy moglibyście podać nazwę jakiś dobrych (tal raczej

nie bój sie szpitalnej lewatywy. Ja sama przed porodem o nia poprosiłam.
Zabieg trwa krótko i jest niebolesny (no, nie licząc efektów zwiazanych z
dzialaniem lewatywy). Po takiej lewatywie mozesz czuc sie bezpieczna, ze
Twoje parcie dotyczyc bedzie tylko porodu...

Pozdrowienia
Agata

10. Data: 2003-05-25 19:46:08

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> czy można ją zastąpić np. czopkami?
> a jeżeli tak to czy moglibyście podać nazwę jakiś dobrych (tal raczej szybko

Polecam ENEMA. Moj lekarz chirurg przed kolonoskopią polecił mi
właśnie ENEME. Kupuje się to w aptece i kosztuje ok 7 zł.
Ale warto by poradzić sie jeszcze lekarza czy w ciazy mozna ją
stosować.
Pozdrowienia
Henia

chirurg - ortopeda