zamrozic torta?

1. Data: 2002-06-10 07:54:15

Temat: zamrozic torta?
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam tortowa kleske urodzaju. W sobote obrodzilo az 3 tortami. 2 udalo sie
skonsumowac lub spozytkowac w inny sposob :-)) Zostal ostatni - truskawkowy
z masa maslano-budyniowa. Mozna go zamrozic? Tzn na pewno mozna, tylko jaki
moze byc efekt po rozmrozeniu?
Asia, ciut objedzona

1. Data: 2002-06-10 08:47:09

Temat: Re: zamrozic torta?
Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
truskawkowy
> z masa maslano-budyniowa. Mozna go zamrozic? Tzn na pewno mozna, tylko

szczerze mowiac nie wiem, chociaz ja wlasciwie wszystko zamrazam, ale bardzo
mnie zainteresowalo to "spozytkowanie w inny sposob". rzucaliscie sie tymi
tortami?

1. Data: 2002-06-10 09:44:40

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Asiunia <j...@p...gda.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ae1nuu$omv$...@k...task.gda.pl...
> Mam tortowa kleske urodzaju. (...) Zostal ostatni - truskawkowy
> z masa maslano-budyniowa. Mozna go zamrozic? Tzn na pewno mozna, tylko
jaki
> moze byc efekt po rozmrozeniu?

Pogrzebałam po swoich książkach kucharskich i oto co znalazłam:
Zamrażanie tortów:
1. Torty z bitą śmietana można łatwo zamrozić i przechowywać do 5 miesięcy.
Tort z kremem twarogowo - śmietankowym można po zamrożeniu przechowywać 3
miesiące, tort z kremem maślanym do 2 miesięcy. Wyjątek stanowią torty z
kremem budyniowym (więc i z kremem maślano - budyniowym :( ), które należy
zjeść bezpośrednio po przygotowaniu.
2. Torty z przybraniem należy zamrażać bez przykrycia. Po 2 godzinach
mrożenia szczelnie zawinąć w folię aluminiową i ponownie włożyć do
zamrażalnika.
3. Rozmrażając tort należy go przełożyć z zamrażalnika do lodówki. Po
upływie 1 godziny wyjąć z opakowania, wyłożyć na paterę z przykryciem i
ponownie odstawić do lodówki. Tort należy rozmrażać 5 - 6 godzin.

Sama jeszcze tak nigdy nie robiłam, ale wierzę tej książce, bo kilka rzeczy
już z niej robiłam i wyszły całkiem fajnie.

Anka - stsal

p.s Jakbyś nadal miała problem z nadmiarem słodkości, daj znać... Podeślę Ci
mojego połówka. Doskonale sobie radzi z takimi problemami ;) I pewnie
jeszcze zapyta, czy nie ma więcej...

1. Data: 2002-06-10 10:14:36

Temat: Odp: zamrozic torta?
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zosia <z...@m...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ae1p22$p3g$...@n...tpi.pl...

> szczerze mowiac nie wiem, chociaz ja wlasciwie wszystko zamrazam, ale
bardzo
> mnie zainteresowalo to "spozytkowanie w inny sposob". rzucaliscie sie tymi
> tortami?

Byly takie pomysly :-)) Naprawde to rozdawalismy dzieciom, fama rozeszla sie
po podworku, ze daja za darmo i ustawila sie kolejka.
A Ty wszystko zamrazasz? podobno zolty ser jest niedobry po rozmrozeniu.
Asia

1. Data: 2002-06-10 10:16:55

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Ty wszystko zamrazasz? podobno zolty ser jest niedobry po rozmrozeniu.

no, prawie wszystko. sera zoltego nie probowalam, chociaz jak robie sobie
cala blache pizzy, to kroje na kawalki i zamrazam, potem rozmrazam w piecu i
jest jak swieza. no ale ten ser juz upieczony, to moze jest inaczej.
zamrazam wlasciwie wszystko, co ugotowane, pieczywo, ciasta itp. mysle
sobie: jak ma sie zepsuc, to moge zaryzykowac i zamrozic, moze bedzie dobre.
wniosek: sprobowalabym z tym tortem, w kawalkach, a potem rozmrazalabym w
temp. pokojowej (nie w mikrofali).

1. Data: 2002-06-10 10:23:25

Od: "Kasia A." <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zamrażałam tort ale z kremem jajeczno-maslanym. Był OK. Ale nigdy nie
próbowałam z kremem budyniowym.

Pozdrawiam, Kasia

1. Data: 2002-06-11 06:50:28

Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik stsal <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ae2egg$s5n$...@a...webcorp.pl...
> Wyjątek stanowią torty z
> kremem budyniowym (więc i z kremem maślano - budyniowym :( ), które należy
> zjeść bezpośrednio po przygotowaniu.

Buuuuu, dlaczego budyniowy nie? Czyzby po rozmrozeniu rozkladal sie na
czynniki pierwsze? :-))

> p.s Jakbyś nadal miała problem z nadmiarem słodkości, daj znać... Podeślę
Ci
> mojego połówka. Doskonale sobie radzi z takimi problemami ;) I pewnie
> jeszcze zapyta, czy nie ma więcej...

Jest jeszcze 3/4, ale pewnikiem sie zmarnuje. Dzisiaj nawet swiniak morski
nie chcial go zjesc.

Asia z wielkimi podziekowaniami

1. Data: 2002-06-11 07:00:21

Temat: Re: Odp: zamrozic torta?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 11 Jun 2002 08:50:28 +0200, "Asiunia" <j...@p...gda.pl>
wrote:

>Użytkownik stsal <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
>napisał:ae2egg$s5n$...@a...webcorp.pl...
>
>Buuuuu, dlaczego budyniowy nie? Czyzby po rozmrozeniu rozkladal sie na
>czynniki pierwsze? :-))

budyn podplynie swoim osoczem ;))

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-11 21:28:07

Od: "Znajoma" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Ty wszystko zamrazasz? podobno zolty ser jest niedobry po rozmrozeniu.
> Asia

To ja sie wetne z tym zoltym serem ;) Kupuje np kilogram zoltego sera ale
pokrojonego i zamrazam w porcjach w woreczkach foliowych ... rozmrazam w
lodowce lub w tem .pokojowej zaleznie od twgo jak szybko jest mi potrzebny
(tez w woreczkach) ..nic sie nie dzieje jest taki jak przed zamrozeniem .

pozdrawiam i polecam ... Beata :)

1. Data: 2002-06-11 21:50:34

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 11 Jun 2002 23:28:07 +0200, "Znajoma" <z...@w...pl>
wrote:

> [...]
>(tez w woreczkach) ..nic sie nie dzieje jest taki jak przed zamrozeniem .

niezwykle praktyczny jest starty ser zolty...mozna brac ile sie
chce i jest do uzycia od razu

Krysia

K.T. - starannie opakowana

SALATKA MAPETKI
(P) zaeksperymentowalam niedzielny obiadek (dł)
Miód pitny
ogórki konserwowe
kolorowe ciasteczka