zapalenie opon mózgowych

1. Data: 2003-07-22 07:04:17

Temat: zapalenie opon mózgowych
Od: "Marek" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy koleżanka się pomyliła czy jestem niedouczony. "leukocytarne zapalenie
opon mózgowych" - nie moge znaleźć w googlach. A może chodzi o zapalenie z
wysoka pleocytozą ? Jakie rokowania ?
Marek

2. Data: 2003-07-22 07:28:55

Temat: Re: zapalenie opon mózgowych
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Jul 2003 09:04:17 +0200, Marek wrote:

> Czy kole?anka si? pomyli?a czy jestem niedouczony. "leukocytarne zapalenie
> opon mózgowych" - nie moge znale?? w googlach. A mo?e chodzi o zapalenie z
> wysoka pleocytoz? ? Jakie rokowania ?

A w jakim kontekście to było?
Zasadniczo wszystkie zapalenia opon będą 'leukocytarne', bo
charakterystyczna dla meningitu jest obecność białych krwinek w płynie
mózgowo - rdzeniowym. Może chodziło o 'limfocytarne'?...

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

3. Data: 2003-07-22 08:39:19

Temat: Odp: zapalenie opon mózgowych
Od: "Marek" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:1xpuggm2uucux$....@a...coca.cola...

> [...]
> charakterystyczna dla meningitu jest obecność białych krwinek w płynie
> mózgowo - rdzeniowym. Może chodziło o 'limfocytarne'?...
Dopytałem koleżanki -tak, limfocytarne
Mogę prosić o więcej info lub url ?
Marek

4. Data: 2003-07-22 09:17:59

Temat: Re: Odp: zapalenie opon mózgowych
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Jul 2003 10:39:19 +0200, Marek wrote:

> Dopyta?em kole?anki -tak, limfocytarne
> Mog? prosi? o wi?cej info lub url ?

www.google.com;)

To znaczy co nieco wyrzuca:)

Limfocytarne zapalenie jest poniekąd synonimem zapalenia 'jałowego' (wg
starej nomenklatury - bo nic się nie daje posiać) czyli wirusowego.
Rokowanie raczej dobre, zwykle nie daje żadnych trwałych deficytów.
Polecam pierwszy z brzegu podrecznik chorób zakaźnych lub pediatrii.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

Skierowanie do dermatologa
Kurs na medycyn
Pieczenie w pochwie
Bezsenność