zapalenie rogówki i okropny ból

1. Data: 2006-07-31 13:15:40

Temat: zapalenie rogówki i okropny ból
Od: eMCe <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
siostra ma wirusowe zapalenie rogówki. Dziś był<-śmy u lekarza, dostałą
maść CUSIVIRAL i teabletki HEVIRAN. Ma brać co 4h. Strasznie cierpi.
Może macie jakiś pomysł na złagodzenie tego bólu. Bierze też Ketonal i
przemywa oczy Świetlikiem, ale nie widzimy żadne poprawy, a oczy bolą ją
co raz mocniej. Jeśli ktoś z Was wie jak można złagodzić ból - napiszcie
proszę.
eMCe

2. Data: 2006-07-31 14:19:05

Temat: Re: zapalenie rogówki i okropny ból
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eMCe" <e...@e...pl> napisał w wiadomości

>ale nie widzimy żadne poprawy, a oczy bolą ją co raz mocniej

Ja mialam caly miesiac w zeszlym roku więc moge Ci powiedziec, ze przede
wszystkim niech unika światła - zwlaszcza teraz. Ja, nawet gdy chodzilam do
kontroli co 2 dni to nie kazano mi czekac na korytarzu, zeby mi nie
przysparzac cierpien, ale sadzano mnie w ciemni i tam czekałam na lekarza.
Unikac czytania, ogladania TV. Leki mialam kompletnie inne- 3 rozne krople i
2 masci - niektore z nich mialam sobie aplikowac co godzinę - zwlaszcza
łagodził CornereGel bo taki "chlodny". Leków przeciwbólowych w stylu
ketonalu nie dostawałam, ani nie kazano mi przemywac swietlikiem.
Co do bólu - to niech sie siostra nastawi, ze to nie przejdzie tak odrazu,
niestety

HaNkA

3. Data: 2006-07-31 17:24:37

Od: eMCe <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):
> [...]
> ketonalu nie dostawałam, ani nie kazano mi przemywac swietlikiem.
> Co do bólu - to niech sie siostra nastawi, ze to nie przejdzie tak odrazu,

To straszne. Ból pojawia się co jakieś pół godziny i jest tak ostry, że
siostra zwija się na podłodze i miejsca sobie nie może znaleźć. To jakiś
absurd by w XXI wieku człowiek musiał tak cierpieć. Może na pogotowie z
nią jechać??????
eMCe

4. Data: 2006-07-31 17:43:40

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> siostra zwija się na podłodze i miejsca sobie nie może znaleźć. To jakiś
> absurd by w XXI wieku człowiek musiał tak cierpieć. Może na pogotowie z

wazne - dac duzo masci i zalepic oko. Mruganie dziala negatywnie i wywoluje
bol z powodu defektu nablonka rogowki. Masc spowoduje dobry poslizg a
zalepienie oka obroni przed mruganiem. To powinno zlagodzic. Cofanie sie
defektu pod wplywem masci spowoduje zmniejszenie doznan bolowych, niestety
moze to trwac 2-3 dni.

pozdr.

casus

5. Data: 2006-07-31 17:45:50

Od: "Krzysiek" <n...@n...lol> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> że siostra zwija się na podłodze i miejsca sobie nie może znaleźć. To
> jakiś absurd by w XXI wieku człowiek musiał tak cierpieć. Może na

nosi kontakty?

--
Pozdrawiam Krzysztof

6. Data: 2006-07-31 17:54:34

Od: "Limcha" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W takim wypadku sa przeciwwskazania dla analgetyków miejscowych ? poza tym,
że krótko działają

7. Data: 2006-07-31 18:29:16

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>W takim wypadku sa przeciwwskazania dla analgetyków miejscowych ? poza tym,
>że krótko działają

owszem, nie nalezy podawac lekow z konserwantami w wiekszej ilosci, niz sie
powinno. Podanie kropli znieczulajacych co 1/2 godziny (bo tyle plus minus
dzialaja) nie bedzie dobrze wplywac na regeneracje nablonka rogowki, a tylko
jego regeneracja spowoduje usmierzenie doznan bolowych.

pozdr.

casus

8. Data: 2006-08-01 05:08:19

Temat: Re:
Od: eMCe <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus napisał(a):

> [...]
> defektu pod wplywem masci spowoduje zmniejszenie doznan bolowych, niestety

Czy tę maść, którą lekarz przepisał można dawać w większej ilości?
Dajemy póki co, mam nadzieję, że nie zaszkodzi. I jeszcze jedno pytanie.
Zauważyłam dziś u siebie naciek ropny na gardle, czy to może być ten sam
wirus?
eMCe

9. Data: 2006-08-01 09:11:58

Temat: Re: Re:
Od: "Aga_" <o...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dajemy póki co, mam nadzieję, że nie zaszkodzi. I jeszcze jedno pytanie.
> Zauważyłam dziś u siebie naciek ropny na gardle, czy to może być ten sam

Jak naciek ropny, to jest to raczej sprawa bakteryjna...

Pozdrawiam,

Aga

10. Data: 2006-08-01 10:15:45

Od: eMCe <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aga_ napisał(a):

> Jak naciek ropny, to jest to raczej sprawa bakteryjna...

No tak, wszystko jasne. Mam anginę ropną po raz kolejny w ciągu miesiąca
i po raz kolejny antybiotyk. Siostra dalej źle się czuje. Oprócz oczu
boli ją brzuch i dostała strasznej biegunki. Czy to normalne przy
zapaleniu rogówki? Ile dni może ją jeszcze tak potwornie boleć?

eMCe

Częste oddawanie moczu
Bóle w bokach.
Termin ważności skierowania.