zapalenie wyrostka robaczkowego

1. Data: 2007-08-22 14:23:17

Temat: zapalenie wyrostka robaczkowego
Od: RafalM <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy przy zapaleniu wyrostka robaczkowego temperatura utrzymuje sie dlugo
do 38st? czy mija po kilku godzinach?

dziekuje za pomoc i pozdrawiam

2. Data: 2007-08-22 14:35:49

Temat: Re: zapalenie wyrostka robaczkowego
Od: RafalM <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

RafalM wrote:
> Witam,
> Czy przy zapaleniu wyrostka robaczkowego temperatura utrzymuje sie dlugo
> do 38st? czy mija po kilku godzinach?
>
> dziekuje za pomoc i pozdrawiam

i jeszcze mialbym pytanie, czy bol jest w postaci lekkiego kucia, czy ra
czej jest to silny bol, ciezki do zniesienia

czytalem troche materialow (nie ma dobrych metod wykrycia zapalen wr 25%
operacji jst zbedna) - moze sa dysyc stare, moze teraz diagnostyka sie
zmienila,

czy znacie moze badanie, ktore potrafi wykryc zapalenie wyrostka
robaczkowego?

moze USG, rezonans?

3. Data: 2007-08-22 16:30:04

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RafalM" <

> [...]
> zmienila,
>
> czy znacie moze badanie, ktore potrafi wykryc zapalenie wyrostka

Witam !

Znam jedną sprawdzoną metodę wykrycia zapalenia wyrostka robaczkowego - to
badanie histopatologiczne wyrostka. Wykonuje się je na wyrostku wyciętym
podczas zabiegu operacyjnego lub podczas sekcji zwłok.

Z tego względu przy każdym podejrzeniu tej choroby, należy zgłosić się do
chirurga. Ten zbada chorego , ewentualnie zaleci konieczne badania i
zadecyduje o konieczności operacji lub nie.

Pozdrawiam
regen

4. Data: 2007-08-22 18:22:19

Od: RafalM <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

regen wrote:

> [...]
> do chirurga. Ten zbada chorego , ewentualnie zaleci konieczne badania i
> zadecyduje o konieczności operacji lub nie.

wielkie dzieki za odpowiedz

podobny bol mialem w styczniu

czy zdarza sie aby bol wyrostka mijal z kazdym dniem, a po
tygodniu/dwoch praktycznie nie bylo sladu po bolu?

5. Data: 2007-08-22 18:26:39

Od: RafalM <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

RafalM wrote:

> wielkie dzieki za odpowiedz
>
> podobny bol mialem w styczniu
>
> czy zdarza sie aby bol wyrostka mijal z kazdym dniem, a po
> tygodniu/dwoch praktycznie nie bylo sladu po bolu?

szkoda ze nie ma skutecznej diagnozy :( wiele schorzen moze przyopominac
bol przy zapeleniu wyrostka, a jak wiadomo kazda operacja wiaze sie z
mniejszym lub wiekszym ryzykiem ...

6. Data: 2007-08-22 18:34:52

Od: RafalM <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

RafalM wrote:

> szkoda ze nie ma skutecznej diagnozy :( wiele schorzen moze przyopominac
> bol przy zapeleniu wyrostka, a jak wiadomo kazda operacja wiaze sie z
> mniejszym lub wiekszym ryzykiem ...

udalo mi sie znalezc:

http://www.poradnikmedyczny.pl/mod/encyklopedia/Z/za
palenie%20wyrostka%20robaczkowego/106

"Rezonans przydatny w obrazowaniu wyrostka, zwłaszcza u ciężarnych
U ciężarnych z podejrzeniem zapalenia wyrostka robaczkowego,
zastosowanie obrazowania za pomocą rezonansu magnetycznego daje świetne
wyniki."

czyli jednak rezonans magnetyczny, moglby zdiagnozowac zapalenie?
slyszalem tez, ze dobry radiolog, potrafi wykryc zapalenie wyrostka przy
badaniu USG, ale wydaje mi sie ze rezonans bylby bardziej dokladniejszy

moglbym prosic o opinie?

7. Data: 2007-08-22 18:45:10

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RafalM" <r...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> slyszalem tez, ze dobry radiolog, potrafi wykryc zapalenie wyrostka przy
> badaniu USG, ale wydaje mi sie ze rezonans bylby bardziej dokladniejszy

Podstawa to badanie przez lekarza , najlepiej chirurga. Standardem jest
morfologia, badanie moczu (proponowałbym jeszcze CRP). Dobry radiolog
potrafi dużo zobaczyć w usg , jeśli ma dobry sprzęt - to badanie powinieneś
wykonać na pewno w ramach diagnostyki bólów brzucha. Rezonans mógłby byc
pomocny , jeśli nie szkoda Ci pieniędzy.

Pozdrawiam
regen

8. Data: 2007-08-22 18:52:17

Od: RafalM <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

regen wrote:

> [...]
> do chirurga. Ten zbada chorego , ewentualnie zaleci konieczne badania i
> zadecyduje o konieczności operacji lub nie.

(...)
"W związku z tym czułość badania za pomocą rezonansu magnetycznego
wyniosła 100% a swoistość 93,6%. Ujemna wartość predykcyjna wyniosła
100%. W czterech przypadkach rozpoznanie zapalenia znalazło
potwierdzenie kliniczne, wyrostek był niezmieniony u trzech pacjentek z
,,pozytywnym" badaniem rezonansu. Badacze zaobserwowali trend w kierunku
łatwiejszej wizualizacji wyrostka we wcześniejszych etapach ciąży.
Ogółem, udało się uwidocznić wyrostek u 39 spośród 47 pacjentek bez
zapalenia."
(...)

http://www.radiolog.pl/mod/archiwum/6885_rezonans_pr
zydatny_obrazowaniu.html

9. Data: 2007-08-22 18:56:29

Od: RafalM <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

regen wrote:

> [...]
> badanie powinieneś wykonać na pewno w ramach diagnostyki bólów brzucha.
> Rezonans mógłby byc pomocny , jeśli nie szkoda Ci pieniędzy.

badanie jamy brzusznej mialem robione 2 razy (wszystko w porzadku) - ale
chyba nie wyrostka, poszukam jakis lab z dobrym sprzetem, jescze raz
wielkie dzieki

10. Data: 2007-08-23 05:44:03

Od: "IYIS" <m...@o...SRAM.SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> badanie jamy brzusznej mialem robione 2 razy (wszystko w porzadku) - ale
> chyba nie wyrostka, poszukam jakis lab z dobrym sprzetem, jescze raz
> wielkie dzieki

Miałem badaną krew i zrobione USG i o ile dobrze pamiętam
to już samo USG wykazało co trzeba (powiększony wyrostek
nabrzmiały ropą). Co do objawów to był lekki ból brzucha (ok. tygodnia)
i pod koniec lekkie "ściąganie" prawej nogi(po prostu podczas chodzenia
nie mogłem prawej nogi odchylić do tyłu bardzo jak lewej).
Brak ostrego bólu , temperatury, wymiotów czy biegunki .
Objaw Blumberga praktycznie zerowy.

IYIS

Pęcherzyk pod powieka
Re: Co na pobudzenie? (raz jeszcze)
Wskaźnik Evansa
WAKACJE Z MASAZEM - KURSY MASAZU TAJSKIEGO WARSZAWA http://massagethai.info
Soczewki kontaktowe - dwutygodniowe, bez ściągania na noc