zapleśniałe cebule

1. Data: 2006-03-31 22:34:18

Temat: zapleśniałe cebule
Od: "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
no i przyszły moje zamówione przez allegro cebule dracunculusa...Niestety -
całe pokryte pleśnią, na szczęście wygląda, że powierzchniowo... Jako że
jesteście dla mnie wyrocznią, niniejszym zapytowywuję, czy nadają się do
posadzenia, czy trzeba nad nimi jakoweś czary odprawiać?

Uśmiechy,

Ruda

2. Data: 2006-03-31 23:45:03

Temat: Re: zapleśniałe cebule
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> no i przyszły moje zamówione przez allegro cebule
dracunculusa...Niestety -
> całe pokryte pleśnią na szczęście

> Ruda

Czy kupiłaś od allegrysty Smala ?

3. Data: 2006-03-31 23:51:32

Od: s...@w...pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

> Czy kupiłaś od allegrysty Smala ?
Wredny jesteś borowiku !
Ja tam Smala polecam ! Mam od Niego wiele roślin i przy najmniej nie jest z
niego taka zazdrosna wredota jak z naszego grzybka :)

Pozdrawiam
Stach

4. Data: 2006-04-01 00:42:43

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jesteście dla mnie wyrocznią, niniejszym zapytowywuję, czy nadają się do
> posadzenia, czy trzeba nad nimi jakoweś czary odprawiać?

ja bym pomoczyła z godzinę w roztworze Dithane, ale niech się bardziej
doświadczeni wypowiedzą. Może bioczos wystarczy?

--
ewa

5. Data: 2006-04-01 05:50:04

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 1 Apr 2006 02:42:43 +0200, ewa napisał(a):

> ja bym pomoczyła z godzinę w roztworze Dithane, ale niech się bardziej
> doświadczeni wypowiedzą. Może bioczos wystarczy?

Jednak chyba bioczos za słaby.
Kiedyś przypleśniały mi cebule lilii, zdjęłam delikatnie wierzchnie łuski
i moczyłam cebule, chyba właśnie w Dithane. Pomogło.
Próbować warto. Ewentualnie męczyć sprzedawcę.

Pozdrawiam,
Marta

--

http://tabaza.sapijaszko.net/

6. Data: 2006-04-01 06:12:59

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message

> [...]
> i moczyłam cebule, chyba właśnie w Dithane. Pomogło.
> Próbować warto. Ewentualnie męczyć sprzedawcę.

Czasem trzeba użyć innych fungicydów lub połączyć kilka razem. Często
zaprawa Funaben czy nawet nasienna "T" może dać dobre wyniki.

7. Data: 2006-04-01 06:17:34

Od: "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości :>
> Czy kupiłaś od allegrysty Smala ?

A skądże. Od zupełnie innej osoby, do której właśnie wysłałam maila-
ciekawe, co odpisze.

Ruda

8. Data: 2006-04-01 06:21:36

Od: "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał:>
> Czasem trzeba użyć innych fungicydów lub połączyć kilka razem. Często
> zaprawa Funaben czy nawet nasienna "T" może dać dobre wyniki.

Czyli generalnie nie wystarczy oczyścić, umyć, wysuszyć i wsadzic do ziemi?
Nie śmiejcie się - po prostu nie mam o tym pojęcia, dlatego pytam Was.

Ruda

9. Data: 2006-04-01 06:24:10

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli generalnie nie wystarczy oczyścić, umyć, wysuszyć i wsadzic do
ziemi?

Wystarczy, ale warto właśnie dodatkowo użyć środka przeciw chorobom
grzybowym.

I jeszcze jedno - pomacaj tę cebulę, czy nie jest przypadkiem miękka! Możesz
też powąchać - i to wcale nie jest do śmiechu.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

10. Data: 2006-04-01 06:33:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ruda" <t...@p...gazeta.pl> wrote in message

> Czyli generalnie nie wystarczy oczyścić, umyć, wysuszyć i wsadzic do
> ziemi?
> Nie śmiejcie się - po prostu nie mam o tym pojęcia, dlatego pytam Was.
>
> Ruda

Proponowałbym na początek osuszyć. Inna sprawa, może być tak zaatakowana, że
nic jej nie pomoże. Najprostsza sprawa - nawet na Allegro masz prawo do
reklamacji. Inna sprawa - może się reklamacja nie udać ...
Umyć/zanurzyć w roztworze Dithane i wysuszyć, można też opylić samym
proszkiem - są małe opakowania w sklepach ogrodniczych, przesypać zawartość
terebki do słoika typu twist włożyć cebule i potrząsać, aby dokładnie
pokryła się środkiem. Choć Dithane jest środkiem o niewielkiej "mocy
trucicielskiej" proponuję rękawiczki lateksowe... Podobnie z innymi
zaprawami...

Zwolnijcie - patronka migruje
Ficus lyrata
Pochwalę się - dziki czosnek czeremsza.