zaprojektowanie ogrodu

1. Data: 2001-12-08 09:59:27

Temat: zaprojektowanie ogrodu
Od: "LOTTO" <p...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich, mam pytanko jaki w przybliżeniu jest koszt zaprojektowania
ogrodu
- powierzchnia, około2,5 tys, m
- miejsce, mazury
- wydzielone przestrzenie, miejsce zabaw dla dziecji szt.2, mjeisce na
grila, koncik wypoczynkowy, strumień i mały stawik.
wiem, że podałem mało informacji ale chodzi mi tylko o żąd wielkości czy
jest to pięćśet złotych czy dwa tysiące.
wdzięczny za info
czarny

2. Data: 2001-12-08 12:47:45

Temat: Re: zaprojektowanie ogrodu
Od: "Wojciech P" <w...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie jestem projektantem - w zadnej mierze - ale uzytkownikiem ogrodu - in
spe - po kilku spotkaniaqch przy kawie poswieconych projektowaniu. Czego sie
dowiedzialem,:
1. cena zalezna jest od zakresu projektowania -
"wyczulem" nastepujace progi:
a/ doradztwo( jakie rosliny sie nadaja a jakie nie, generalne uwagi z
rysunkami szkicowymi) + kilka konsultacji "w biegu
b/ projekt z rozrysowaniem grup konkretnych roslin oraz terenow
rekreacyjnych, miejsc zabaw etc.
c/ projekt j.w. z zakupem i nasadzeniami, gwarancja na rosliny.
trudno mowic o cenach - jak w kazdym przypadku pracy tworczej. ceny moga
roznic sie o kilkaset procent!!!!
gdybym mial cos polecic osobiscie - szukalbym kogos z okolic - np Olsztyn -
jest tam AR, sa ludzie, ktorzy na pewno umieja to robic, znaja tereny. etc.
cena na pewno bedzie nizsza a na pewno latwiej o ich nadzor nad sadzeniem
roslin, na ktorym to sadzeniu na pewno trzeba sie znac.
o ale zaznaczam, ze to moje - nie poparte doswiadczeniem sugestie.
Wojtek Pa

3. Data: 2002-02-07 23:29:33

Od: "Marcin K." <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LOTTO" <p...@f...com.pl> napisał w wiadomości
> witam wszystkich, mam pytanko jaki w przybliżeniu jest koszt
> [...]

witam
koszt to napewno wiecej niz kilkaset zlotych.
Najlepiej by projekt i wykonanie wykonala ta sama osoba/firma
Wszystko zalezy od terenu, typu ogrodu i ewentualnej tzw. malej
architektury.

Pozdrawiam
Marcin K

4. Data: 2002-02-08 12:25:39

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "LOTTO" <p...@f...com.pl> napisał w wiadomości
> zaprojektowania

Mogę powiedzieć coś o warunkach warszawskich
Dla tej powierzchni to koncepcja ( wyznaczenie miejsc pod rośliny , gdzie
trawniki, a gdzie grupy okrywowych, gdzie placyki) ale bez konkretnego
określenia ilości roslin bez opisu tech. to min 500 a realnie 1000 - jeżeli
trzeba zrobić inwentaryzacje działki a jest na niej dużo drzew i elementów
stałych to więcej , reszta zależy od "rangi" projektanta.
Natomiast projekt szczególowy - tech. konkretne miejsce każdej rośliny z
wyliczeniem ilości i kosztorysem to min 2000 - górną granice trudno określić
ale słyszałem cenę za proj. działki 3000 m pod Warszawą - 8000.

5. Data: 2002-02-12 11:13:24

Od: "promyczek" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
nawiązując do pytania o ceny projekty ogrodu, wydaje mi się, że mówicie o
dosyć wysokich kosztach.
Znam fachowego ogrodnika, który robi to dużo taniej, a jeśli jeszcze później
wykonuje ogród, to w zasadzie projekt jest wliczony w cenę.
Zainteresowanym mogę podać namiary.
Pozdrawiam
Użytkownik <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...

6. Data: 2002-02-12 14:55:06

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"promyczek" <p...@p...com> wrote in message
> [...]
> Znam fachowego ogrodnika, który robi to dużo taniej, a jeśli jeszcze później
> wykonuje ogród, to w zasadzie projekt jest wliczony w cenę.

Zupelnie inne podejscie do zycia. Ktos mi zrobi projekt,
ktos mi zrobi ogrod. Nigdy, przenigdy! Chyba, ze mi naprawde
ten ogrod wisi zwiedlym kalafiorem. To po co w takim razie
ten ogrod? Mozna isc do parku.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2002-02-12 21:13:32

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:tY9a8.77$214.97073@newsfeed.slurp.net...
> [...]
> ktos mi zrobi ogrod. Nigdy, przenigdy! Chyba, ze mi naprawde
> ten ogrod wisi zwiedlym kalafiorem. To po co w takim razie

Taki ogród służy do zapraszania gości ;-)))

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof

8. Data: 2002-02-13 06:24:45

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> j...@p...onet.pl
> http://republika.pl/jkch1
> Milanówek , a obok stolica  państwa urzędników

Dziwne rozumienie roli projektanta ogrodu i roli wykonawcy ogrodu...
Ja sam cenię dobra architekturę ale nie będe się rzucał do projektowania mojego
domu a potem do kielni i łopaty.

9. Data: 2002-02-13 06:38:23

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

w...@p...onet.pl napisał(a):

> Dziwne rozumienie roli projektanta ogrodu i roli wykonawcy ogrodu...
> Ja sam cenię dobra architekturę ale nie będe się rzucał do projektowania mojego
> domu a potem do kielni i łopaty.

A co? Kompletny brak zaufania do własnego poczucia estetyki?? Jakieś kompleksy?
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2002-02-13 16:40:52

Od: j...@a...com (JanuszB) szukaj wiadomości tego autora

j...@l...pl (Janusz Czapski) wrote in message news:<3C6A0AB5.D30E33A3@ltz.pl>...

> A co? Kompletny brak zaufania do własnego poczucia estetyki?? Jakieś kompleksy?
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Od kilku tygodni sledze sobie rozne ogrodowe grupy jako ze przymierzam
sie do projektowania wlasnego ogrodka ( jako ze w lipcu bede
wprowadzal sie do nowo wybudowanego domu gdzie poza trawa nic nie
bedzie ) wiec pozwole sobie zabrac glos w tej dyskusji jako ogrodnik
zoltodziob ale nie pozbawiony (przynajmniej kompletnie :) poczucia
estetyki. Jak ktos zauwazyl zamiast posiadania ogrodu mozna pojsc do
parku jezeli nie chce sie lub nie umie stworzyc wlasnego ogrodu ale
stosujac taka logike powinnismy przestac korzystac z uslug architektow
i budowniczych bo przeciez zawsze mozna pojsc mieszkac do hotelu ;)))
Sa osoby ktore moga nie miec czasu, umiejetnosci czy nawet checi do
projektowania i zakladania ogrodu ale sa w pelni zdolne do odczuwania
przyjemnosci z przebywania w nim a nawet jego pielengnowania... a
osoby posiadajace poczucie estetyki niekoniecznie musza lapac za
pedzel i sztaluge czy wybierac sie do galerii aby moc cieszyc oko
czyms ladnym na scianie. Gdyby poczucie estetyki wystarczalo na
wszyskie rodzaje projektowania nie byloby potrzeby szkol plastycznych
czy architektury. Nie znaczy to wcale ze nie rozumiem tego ile to
radosci moze przyniesc projektowanie wlasnego ogrodu nawet jezeli
rezultaty okaza sie "pozal sie boze" ale nie mozna pogardliwie patrzyc
na tych ktorzy szukaja pomocy fachowcow w koncu zeby kochac ogrody
niekoniecznie trzeba byc ogrodnikiem czy w przypadku mniejszego
zaufania do poczucia estetyki relegowanym do korzystania z parkow.

JanuszB

zima jak ogrody spia grupowicze???
Wiosna czy co?
Krasnale "ogrodowe" mają 129 lat!