żarłoczne zające-pomocy

1. Data: 2005-03-23 07:56:44

Temat: żarłoczne zające-pomocy
Od: "Jacobs" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Żarłoczne zające zrobiły sobie w zimie uczte i zjadły w dolnej części korę z
drzewek owocowych na mojej działce :-(.
Poradzcie czym teraz zabezpieczyc drzewka? Jest jakis preparat ktory
przyspieszy odbudowę kory czy są jakies inne sposoby??
dzieki
jacobs

2. Data: 2005-03-23 19:42:10

Temat: Re: żarłocznezające-pomocy
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Jacobs wrote:
> [...]
> Poradzcie czym teraz zabezpieczyc drzewka? Jest jakis preparat ktory
> przyspieszy odbudowę kory czy są jakies inne sposoby??
:)
syfa pudrem nie wyleczysz
:)
jesli chcesz ratowac
to zwazywszy
ze byla w tym roku bardzo wysoka okrywa sniegowa
to napewno nad zaszczepieniem uchowaly sie jakies oczka
:)
przytnij wiec ponizej obgryzienia ale powyzej zaszczepienia
zostawiajac na wszelki wypadek ze 2-3 oczka
z ktorych wyprowadzisz przeowdnik i pozniej normalne drzewko
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2005-03-23 20:01:11

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:00b801c52fe0$57e0feb0$c38b1b53@smal9k1kzfv9ki
Tadeusz Smal <s...@s...pl> napisał(a):

> :)
> syfa pudrem nie wyleczysz
> :)

Hejka. To jest prosta odpowiedź, czy prostacka?

> jesli chcesz ratowac

To trzeba najpierw wiedziec jak obgryzły? Wokół pnia przerywając
ciągłość kory - pod czy nad miejscem szczepienia, czy ewentualnie tylko
ponadgryzały miejscami korę.
Pozdrawiam prognozowo Ja...cki

4. Data: 2005-03-23 20:08:02

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> W wiadomości news:00b801c52fe0$57e0feb0$c38b1b53@smal9k1kzfv9ki

> Hejka. To jest prosta odpowiedź, czy prostacka?
hehe
obrazowa i mam nadzieje zrozumiala
(a wyplywajaca z wlasnych doswiadczen)
:PPPPP

> To trzeba najpierw wiedziec jak obgryzły? Wokół pnia przerywając
> ciągłość kory - pod czy nad miejscem szczepienia, czy ewentualnie
> [...]
mozna domniemywac
ze bylo to powyzej zaszczepienia skoro wszedzie bylo tyle sniegu
:)

5. Data: 2005-03-25 06:03:49

Od: "JotBe" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pierwsza sprawa ile drzewka mają lat? Domyślam się, że są młode bo
zdrewnianej kory zające nie jedzą. Jeżeli kora jest obgryziona dookoła na
znacznej szerokości, to drzewka nie ma sensu ratować wszystkie będą
chorować, duża część uschnie, owocowanie będzie opóźnione (np. za 3 lata
zamist za 2). Jeśli są drobne rany nalezy je zabezpieczyć np. maścią
ogrodniczą P13 http://www.tamark.com.pl/strony/i/79.php opisaną w
http://www.ppr.pl/displayResource.do?_resourcePK=949
52 . Sposób domowy to
owinięcie szczelnie słomą (zabezpieczenie przed słońcem ale musi
przepuszczać powietrze). Ostatnia rada: owinąć drzewka za rok.
Jacek Bryła

6. Data: 2005-03-25 06:33:55

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> owinięcie szczelnie słomą (zabezpieczenie przed słońcem ale musi
> przepuszczać powietrze). Ostatnia rada: owinąć drzewka za rok.

Stosuje się jeszcze szczepienie mostowe.Pęd wyrastający poniżej
rany wszczepia się powyżej rany.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2005-03-25 07:33:03

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

JotBe wrote:
> [...]
> dookoła na znacznej szerokości, to drzewka nie ma sensu ratować
> wszystkie będą chorować, duża część uschnie, owocowanie będzie
:)))))
nie masz racji nawet w tym o opoznieniu owocowania
oczywiscie te drzewko bedzie o rok czy dwa pozniej owocowalo
ale kupujac nowe drzewko doczekasz sie owocowania
mniej wiecej w tym samym czasie
:)
dwa lata temu zajace mi obgryzly wszystkie drzewka owocowe
(odpuscily tylko wisnia)
na kilkanascie sztuk po przycieciu ze wszystkich udalo mi sie wyprowadzic
nowe
:)))))
nie sadze
ze gdybym ww ubieglym roku je wyrzucil i kupil nowe
bylyby one ladniejsze
:)
natomiast kilkanascie razy 10 zl za nowa sadzonke
jest niewatpliwa oszczednoscia
:)

8. Data: 2005-03-26 22:38:56

Od: "Jacobs" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje serdecznie wszystkim za rady. Niestety zadna nie jest pocieszajaca.
drzewka maja po 3 lata i troche szkoda, ale co zrobic...
Jacobs

9. Data: 2005-03-26 22:45:45

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Jacobs wrote:
> Dziekuje serdecznie wszystkim za rady. Niestety zadna nie jest
> pocieszajaca. drzewka maja po 3 lata i troche szkoda, ale co zrobic...
> Jacobs
:)))
jesli maja trzy lata
to maja juz dobrze rozbudowany system korzeni
i przerosna te ktore kupilbys i wsadzil teraz do ziemi
:)
chyba
ze kupilbys takie duze przesadzone odpowiednia maszyna
lub uprawiane w duzych pojemnikach
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Lawenda