żarówki energooszczędne

1. Data: 2003-09-29 09:39:45

Temat: żarówki energooszczędne
Od: "Norb" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak w temacie,
pomyślałem, że tam gdzie się da zamienię sobie zwykłe żarówki
na energooszczędne
ktoś już przerabiał ten temat ?
na stronie Philips'a znalazłem takie porównanie:

PL E-T Żarówka
Pobór mocy 20W 100W
Wydajność świetlna 1200 lm 1380 lm
Trwałość lampy 12 000 h 1000 h
Cena zakupu 48.00 PLN 1.30 PLN
Koszt energii 1 kWh 0.2401 PLN 0.2401 PLN
----
1 świetlówka x 48.00 PLN =48.00 PLN 12 żarówek x 1.30 PLN =15.60 PLN
240 kWh x 0.2401 PLN =57.62 PLN 1200 kWh x 0.2401 PLN =288.12 PLN
Razem =105.62 PLN Razem =303.72 PLN
----
Oszczędność 198.10 PLN

no i fajnie, tylko że 12 000 h to ok. 1,5 roku ciągłego świecenia, przy
założeniu,
że bedzie świeciła tylko 6 h dziennie to wyjdzie ok 6 lat
oszczędność 200 zł na 6 lat to taka średnia bym powiedział jest
jakieś dodatkowe argumenty za ?

Norb

1. Data: 2003-09-29 10:19:16

Temat: Re: żarówki energooszczędne
Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Norb" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> że bedzie świeciła tylko 6 h dziennie to wyjdzie ok 6 lat
> oszczędność 200 zł na 6 lat to taka średnia bym powiedział jest

Ja wygrałem w jakimś konkursie świetlowke energoodczedną "no name" - szlag
ją trafił po kilku godzinach. Sasiadce brzydko zaśmierdziała bardzo firmowa
"Osram" i odmowila wspolpracy - no coz jaka nazwa taki zapach. Tak ze
zakladając ze jej szlag nie trafi przez te kilka lat to moze być korzystne.
Pytanie - czy odczujesz oszczednośc 198 zl rozłożoną na sześć lat???

Zaslav

1. Data: 2003-09-29 10:22:00

Od: Piotr Zet <a...@...sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Recently Norb wrote:
> [...]
> że bedzie świeciła tylko 6 h dziennie to wyjdzie ok 6 lat
> oszczędność 200 zł na 6 lat to taka średnia bym powiedział jest

Daj sobie spokój z takimi wyliczeniami ! Ja od paru ładnych lat uzytkuję
takie żarówki i juz kilka mi się posypało. Te 12tys h to może dotyczy
teoretycznej żywotności, ale w praktyce jest zupełnie inaczej.
Mimo to nadal uzywam takich z kilku innych powodów:
-mniejsze obciążenie dla instalacji elektrycznej
-mniejsza temperatura samej żarówki
-jednak lepiej się czuję swiecąc w pokoju, widząc, że ciągnę 60W a nie 300W,
nie muszę gasić jak wychodzę do...na chwilę.

Dodatkowo należy wziąć pod uwagę to, że żarówki takie chwilę się rozjaśniają
i nie lubią częstych wyłączeń, więc nie nadają się np na klatki schodowe.

--
Piotrek, priv: ctx13atwupe.peel
"It's better to keep your mouth shut and be thought a fool

1. Data: 2003-09-29 10:25:48

Od: "Luqas" <l...@k...jest.kim.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zet" <a...@...sygnaturce> napisał w wiadomości

> [...]
300W,
> nie muszę gasić jak wychodzę do...na chwilę.
Do tego dodam, ze mnie osobiscie bardziej odpowiada swiatlo z takiej
zarowki.
I mozesz kupic no-name za 10 pln... Moje na razie chodza (puk puk w
niemalowane:-)
Pozdrawiam
ŁG

1. Data: 2003-09-29 10:58:59

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czasami mozna kupic firmowe swietlowki w duzej promocji.
Kiedys kupowalem Osramy po 14 zl.
Sa takze tansze, ale nie noname, np Ansmann.

Stosuje tam, gdzie swieca po kilka godzin, nie wylaczam,
np w kuchni (jako dodatkowe a nie glowne oswietlenie, wkrecilem
do okapu - 9W) od 19 do 23 swieci sie non stop,
nawet jak wychodze z domu. Troche jest to symulacja domownikow
(jak mnie nie ma) oraz wygoda - caly czas jasno - nie tak, zeby
cos przyrzadzac, ale harbate robisz bez problemow.

MarcinP

1. Data: 2003-09-29 11:09:59

Od: "huck" <d...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

--------
> [...]
> że bedzie świeciła tylko 6 h dziennie to wyjdzie ok 6 lat
> oszczędność 200 zł na 6 lat to taka średnia bym powiedział jest
sa i plusy i minusy
ja uzywan no name po 10 zeta i juz wyliczenie jest lepsze
imo trwałośc 12000 to teoria moze byc mniej ale moze buc i wiecej ale
poniewaz pierwsza zarówke energooszczedna kupiłem w 1994 to moge
pokusic sie o ktorkie podliczenie
zarówka pracowała do 2000 czyli szesc lat :)) co prawda był to markowy
philips a walneła dlatego ze wyłaćznik swiata odcinał zero zamiast
fazy
no name wytrzymuja chyba krocej ale wystarczajaco duzo zeby sie
zwrociło
uzywam ich od niespełna 4 lat i na rzie padła mi jedna z 4 sztuk ktore
kupiłem tak dawno teraz mam wkrecone energooszczedne wszedzie gdzie
sie da
huck

1. Data: 2003-09-29 11:21:29

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On 29 Sep 2003 10:22:00 GMT I had a dream that Piotr Zet <a...@...sygnaturce>
wrote:
>Dodatkowo należy wziąć pod uwagę to, że żarówki takie chwilę się rozjaśniają
>i nie lubią częstych wyłączeń, więc nie nadają się np na klatki schodowe.

Ja w łazience i przedpokoju (światła zapalane rzadko i na chwilę) mam
zwyczajne żarówki. W kuchni i pokojach energooszczędne.

1. Data: 2003-09-29 12:06:36

Od: "Marcin Sławicz" <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zarówka pracowała do 2000 czyli szesc lat :)) co prawda był to markowy
> philips a walneła dlatego ze wyłaćznik swiata odcinał zero zamiast
> fazy

A skąd żarówka to "wiedziała", że jest odcinane zero a nie faza? Pytam
poważnie, bo zawsze myślałem, że w przypadku dwójników nie ma znaczenia,
który kabelek się przerwie.
Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2003-09-29 12:08:58

Od: "huck" <d...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Sławicz" <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bl975u$m7v$1@news.onet.pl...

> [...]
Pytam
> poważnie, bo zawsze myślałem, że w przypadku dwójników nie ma
tez tak myslałem ale jak jest podłączona faza a przrwane zero to
zarówka lekko cyka

1. Data: 2003-09-29 12:11:53

Od: "KasiaA" <k...@g...pl.usun_to> szukaj wiadomości tego autora

Mam żarówki energooszczędne od kilku lat i tak jak napisał jeden z
przedmówców lepiej się czuję mając świadomość, ze to ciągle zapalone światło
to tylko 20 W a nie 100. Żarówki te w zależności od firmy dają różny kolor
światła, mnie najbardziej odpowiadają Neoluxy. Mam żarówki z Ikei, są też
OK, świecą już 3 rok, ostatnio mocno promowane Briluxy dają niebieskawe
światło, z tego powodu musiałam oddać je do sklepu. Dlatego nie kupiłabym
żarówek no name, bo mam wrażenie, ze one dają właśnie niebieskawe światło,
ale najlepiej to sprawdzić w sklepie.

A jeśli chodzi o odpowiedniki mocy tradycyjnych żarówek, które są zwykle
podane na opakowaniach to są one zawyżone, to znaczy odpowiednik np. 60W
daje jednak nieco mniej światła niż żarówka 60W.

Kasia

Laczenie drewna z gipsem
bateria kuchenna z osobną rączką typu bidetta
oczyszczacz parowy - co to warte
praleczki - opnie
guano gołębie na gresie