zatrzymac angine

1. Data: 2004-08-30 10:14:08

Temat: zatrzymac angine
Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spedzilam weekend z kolezanka ktora byla swiezo po anginie. I dzis
rano obudzilam sie z lekkim bolem gardla, odczuwam tez juz inne oznaki
choroby - chyba mam lekko podwyzszona temperature, jestem troche
rozbita, nos jakis podpuchniety itp. Stymze na razie sa to lekkie
objawy i czuje sie nienajgorzej. Czy da sie bez pomocy lekarza stlumic
angine w zarodku? Juz dezynfekuje sie czosnkiem, sse Cholinex i Orofar
na zmiane (czy tak wolno?), lykam NovoRutin i pije ziolka z miodem.
Jednak mam wrazenie ze powoli czuje sie coraz gorzej a nie lepiej.
Czy jednak pojsc po recepte na antybiotyki?
Pani w aptece zalecila polopiryne ale to chyba nie jest najlepszy
pomysl gdy nie ma wysokiej goraczki?

Tia.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

2. Data: 2004-08-30 10:24:11

Temat: Re: zatrzymac angine
Od: "Rafal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sabinka" <s...@t...tuniema.pf.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> Czy jednak pojsc po recepte na antybiotyki?
> Pani w aptece zalecila polopiryne ale to chyba nie jest najlepszy

JA WIEM.
Nalejpiej idz do lekarza, bo do anginy to trzeba antybiotyki brac.
Poza tym musisz sie dobrze wyleczyc.

3. Data: 2004-08-30 11:01:42

Od: "Renia" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy jednak pojsc po recepte na antybiotyki?
> Pani w aptece zalecila polopiryne ale to chyba nie jest najlepszy

cóz ,jesli nie masz wysokiej temp, to najprawdopodobniej to zwykla wirusowa
infekcja, wiec zadne antybiotyki tu nie sa potrzebne .....domowe sposoby
powinny wystarczyc (herbatka z sokiem malinowym, czosnek , wapno, wit. C ,
tabl. do ssania itp. ), gdyby jednak nie bylo poprawy po paru dniach takiej
kuracji i temperatura wzrosnie powyzej 38.5 st.to idz do swojego lek. , bo
to moze byc oznaka, ze nastapilo nadkazenie bakteryjne....i wówczas bez
antybiotyków sie nie obejdzie.
pozdrawiam
Renia

4. Data: 2004-08-30 12:27:27

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Aug 2004 13:01:42 +0200, "Renia" <r...@p...pl> wrote:

> [...]
>to moze byc oznaka, ze nastapilo nadkazenie bakteryjne....i wówczas bez

Trudno mi stwierdzic jaka mam temperature (termometr zepsuty) ale
czuje ze rosnie, czuje sie po prostu tak jak zazwyczaj czuje sie na
poczatku anginy :) Chodzi o to, ze ta kolezanka nie wiem czy miala
angine ale bolalo ja gardlo i lekarz dal antybiotyki, mysle ze sie od
niej zarazilam.
No ale powiedzmy ze jeszcze sie wstrzymam z lekarzem. Czuje sie
kiepskawo a chcialabym byc na chodzie - czy jesli wezme jakis coldrex
czy cos takiego - nie zaszkodze sobie zbijajac temperature? Niestety
lekatstwa lagodzace objawy tego typu chorob zazwyczaj zbijaja
temperature.
Czuje sie tak na 37,5 - 37,7.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

5. Data: 2004-08-30 15:04:39

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabinka" <s...@t...tuniema.pf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> czy cos takiego - nie zaszkodze sobie zbijajac temperature? Niestety
> lekatstwa lagodzace objawy tego typu chorob zazwyczaj zbijaja

Tak czytam te posty... zostaw antybiotyki na czas kiedy naprawde beda
niezbedne.
Organizm czesto sam potrafi sobie poradzic, dowodem jest wlasnie wzrost
temp. (srodki na obnizenie temp. najlepiej podawac przy temp.38,8 i >).

Czesto pisze tu, ze skuteczne jest plukanie gardla woda utleniona + lykanie
wit.C lub Cerutinu.
Ja juz nie pamietam kiedy ostatnio bralam antybiotyki, a musz powiedziec, ze
od dziecinstwa czesto chorowalam na angine i zawsze dostawalam antybiotyki.
Dopiero jak kiedys na cos wyladowalam w szpitalu i zalapalam tam angine
ordynator zlecil mi wode utleniona (pielegniarka przyniosla mi taka jeszcze
w szklanej butelce).
Od tamtej pory, gdy tylko czuje, ze cos zaczyna "drapac" w gardle poplucze
np. rano i wieczorem i mam z glowy:)

Pzdr.
Iwona

mięczak