zbankrutuję przez te sikorki

1. Data: 2012-10-28 07:50:23

Temat: zbankrutuję przez te sikorki
Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

2. Data: 2012-10-28 08:37:45

Temat: Re: zbankrutuję przez te sikorki
Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wyglądam dziś rano i znów pusto

Może im gołębie pomagają ? :)

--
Pozdrawiam ciepło,
Dziadek

3. Data: 2012-10-28 15:07:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Oct 2012 08:50:23 +0100, SJS napisał(a):

> Jak co roku wystawiłem karmik
> sypię słonecznik nie łuskany
> zwykle starczało 5 garści dziennie
> wczoraj poszło trzy razy po pięć garści
> wyglądam dziś rano i znów pusto

Za wcześnie dokarmiasz, bo teraz jest jeszcze dużo pożywienia na krzakach
itp. Ptaki się przyzwyczają do "restauracji", a kiedy będzies zmusiał np
wyjechać podczas zimy, zginą z głodu.
(by XL)

4. Data: 2012-10-28 15:28:21

Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-28 16:07, Ikselka pisze:

> Za wcześnie dokarmiasz, bo teraz jest jeszcze dużo pożywienia na krzakach
> itp. Ptaki się przyzwyczają do "restauracji", a kiedy będzies zmusiał np
> wyjechać podczas zimy, zginą z głodu.

śniegu 10 cm, dziś w nocy ma być -10 st. C to jak poczekam z
dokarmianiem rzeczywiście zaoszczędzę - nie będzie czego dokarmiać

--
sjs

5. Data: 2012-10-28 15:50:25

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-28 08:50, SJS pisze:
> Jak co roku wystawiłem karmik
> sypię słonecznik nie łuskany
> zwykle starczało 5 garści dziennie
> wczoraj poszło trzy razy po pięć garści
> wyglądam dziś rano i znów pusto
Dla sikorek kupuję smalec, topię, dosypuję mniej więcej objetościowo
drugie tyle słonecznika, wlewam do półlitrowego garnuszka wyłożonego
folią (może być woreczek foliowy). Po zastygnięciu wyciągam z folii i
wkładam do sitki po cytrynach i wieszam na drzewie. Mam wtedy pewność,
że gołębie, sroki i gawrony tego nie "opędzlują". Ostatniej zimy poszło
w ten sposób niecałe kilo smalcu i trzy duże paczki łuskanego
słonecznika. W sumie może 15 zł, ale widok przez okno miałem za to ładny.
Jacek

6. Data: 2012-10-28 15:53:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Oct 2012 16:28:21 +0100, SJS napisał(a):

> śniegu 10 cm, dziś w nocy ma być -10 st. C to jak poczekam z
> dokarmianiem rzeczywiście zaoszczędzę - nie będzie czego dokarmiać

http://www.organizacjakania.org/Aktualnosci/Dokarmia
nie-ptakow-zima
Polecam.
(by XL)

7. Data: 2012-10-28 15:56:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Oct 2012 16:50:25 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
> w ten sposób niecałe kilo smalcu i trzy duże paczki łuskanego
> słonecznika. W sumie może 15 zł, ale widok przez okno miałem za to ładny.

Mam nadzieję, że skoro już decydujesz się na dokarmianie, to nie dokarmiasz
tylko dla widoku oraz robisz to konsekwentnie i systenatycznie cały czas
zimowy - bo to nie może być kaprys, ani przyjemność "od czasu do czasu":
http://www.organizacjakania.org/Aktualnosci/Dokarmia
nie-ptakow-zima
--
XL nie dokarmiając

8. Data: 2012-10-28 16:08:30

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-28 16:56, Ikselka pisze:

> Mam nadzieję, że skoro już decydujesz się na dokarmianie, to nie dokarmiasz
> tylko dla widoku oraz robisz to konsekwentnie i systenatycznie cały czas
Nie, nie dla widoku.
Strzelam do nich z wiatrówki i gotuję potem rosół - systematycznie.
Jacek

9. Data: 2012-10-28 21:21:13

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:508d587f$0$26685$65785112@news.neostrada.pl,
niejaki(a): Jacek z adresu <s...@o...pl> napisał(a):

> Nie, nie dla widoku.
> Strzelam do nich z wiatrówki i gotuję potem rosół - systematycznie.
> Jacek

:) :) :) :)
--
Pozdrawiam ciepło,
Dziadek

10. Data: 2012-10-29 12:56:48

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 28 października 2012 16:57:08 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:
> [...]
>
> tylko dla widoku oraz robisz to konsekwentnie i systenatycznie cały czas
>
> zimowy - bo to nie może być kaprys, ani przyjemność "od czasu do czasu":

A jak np ja dokarmiam nieregularnie, sypie wtedy kiedy mi sie przypomni to jakies
przestępstwo popełniam?

Czym doświetlać?
choroba śliwy
Pszczoły, jesień - zima