zeby madrosci...

11. Data: 2004-05-31 19:01:34

Temat: Re: zeby madrosci...
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"<( )~" <u...@g...pl> wrote in message
news:c9fu30$vpg$1@mamut1.aster.pl...
> > nawet bez osemek to sie stanie.
>
> skad ta pewnosc?

bo sie o tym uczylam. zrodlo "contemporary othodontics" autor William
Proffit.
stloczenie siekaczy dolnych w wieku doroslym jest normalnym
fizjologicznym fenomenem. nie ma zadnych dowod na to, iz
powoduje to wyrastanie osemek. jest spowodowane poznym
wzrostem zuchwy (late mandibular growth) w stosunku do
zakonczonego wzrostu szczeki, ktora trzyma mechnicznie (zgryzem)
rosnaca zuchwe, poza tym zeby przesuwaja sie mezjanie z biegiem czasu,
nie przez osemke, oraz doprzednie sily okluzalne wypychaja siekacze.

iwon(k)a

12. Data: 2004-05-31 22:37:08

Od: "dyzio" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

*witam!

> wyrastanie osemek nie ma za wiele wspolnego z krzywymi
> jedynkami.
> iwon(k)a

*oj , ma i to wiele
--
POZdrawiam
Adam

13. Data: 2004-05-31 22:39:48

Od: "dyzio" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie wierze w to.

*A hasło "stłoczenia wtórne" to koleżanka słyszała ?

--
POZdrawiam
Adam

14. Data: 2004-05-31 22:52:14

Od: "dyzio" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ja wole oprzec sie na dowodach klinicznych :)

*otóż dowody kliniczne inaczej świadczą zupełnie...
--
POZdrawiam
Adam

15. Data: 2004-05-31 23:20:25

Od: "dyzio" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "<( )~" <u...@g...pl> wrote in message

> bo sie o tym uczylam. zrodlo "contemporary othodontics" autor William
> Proffit.

* Ha , wiedziałem ...!

> stloczenie siekaczy dolnych w wieku doroslym jest normalnym
> fizjologicznym fenomenem.
^^^^^^^^^
*Po pierwsze "fenomenem " określamy zjawiska rzadkie
po drugie fenomen nie może być całkiem fizjologiczny (patrz pierwsze)

>nie ma zadnych dowod na to, iz
> powoduje to wyrastanie osemek.

*Są....

>jest spowodowane poznym
> wzrostem zuchwy (late mandibular growth) w stosunku do
> zakonczonego wzrostu szczeki, ktora trzyma mechnicznie (zgryzem)
> rosnaca zuchwe,

*I to jest fizjologia ? Opóżnione ...względem ... itd.

>poza tym zeby przesuwaja sie mezjanie z biegiem czasu,
> nie przez osemke, oraz doprzednie sily okluzalne wypychaja siekacze.

*Jeśli już- to siły okluzalne "wpychają" wymuszając retruzję(cofanie)
siekaczy dolnych
Wypychanie ( rzeczywiście istnieje częściej) powiększa łuk zębowy
stąd stłoczeń nie może być Wystarczy doprawdy wziąć "ustawkę " zgryzu
prawidłowego nieco podgrzać wosk w którym zatopione są zęby i
pobawić się siłami okludalnymi oraz symulowanym wzrostem ósemek.
Zaręczam ,że przy popychaniu siódemek stłoczenia jak najbardziej
wystąpią .
Radzę jednak zanim lzacznie sie lansować jakąkolwiek teorie pomyśleć
chwilę nad
1) logiką (wynikającą z nabytej wiedzy)
2) częstością wystepowania zjawiska
3)również nad tym dlaczego ludzie publikuja różne KONTROWERSYJNE
teorie, czy nie dlatego aby zabrzmieć w świecie nauki
Nie obalam teorii pana Proffit'a sugeruję jedynie rzadkość
występowania takiego zjawiska , a więc nie można tego brać
jako pewnik do obalania teorii sprawdzonych i dowodów
występujących na każdym kroku
--
POZdrawiam
Adam

16. Data: 2004-05-31 23:41:19

Od: "dyzio" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Czy miał ktoś podobny problem ze zgryzem...? Mam za małą szczękę,
a za dużo ząbków...;-(

*Kupa ludzi to ma..... :-(

> Rosną mi wszystkie cztery "ósemki", które niestety wypychają i krzywią
> "jedynki".... Będąc na wizycie kontrolnej, zapytałam o to
stomatologa...ale
> on stwierdził, że skoro te "ósemki" są zdrowe, to nie ma sensu ich
usuwać... i powiedział, że nie mam się martwić, bo jedynki dużo się nie
wykrzywią...

* No ,nie tak całkiem
1) owszem usuwa się zęby
2) ale te które są najsłabsze( czyli jeśli 8-ki sprawiają dolegliwości
straszne ,rosną pod złym kątem i pożytku z nich nie będzie -to chlast 8-ki
ale jeśli są całkiem fajne a za to dajmy na to 6-tki są martwe i kaprawe
to szkoda ósemek dla nędznych 6-tek) Decyzję podejmuje leczący
ortodonta i żaden inny specjalista stomatolog nie ma tu nic do
gadania."Słowo jego święte jest"
3) jedynki mogą się wykrzywić różnie i nikt tego nie przewidzi
co dla jednego jest niewielkie dla innego jest powodem kompleksu
Powodzenia
--
POZdrawiam
Adam

17. Data: 2004-06-01 00:17:06

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"dyzio" <a...@p...onet.pl> wrote in message news:c9gg7r$5ke$4@news.onet.pl...

> * Ha , wiedziałem ...!

o czym?

> ^^^^^^^^^
> *Po pierwsze "fenomenem " określamy zjawiska rzadkie
> po drugie fenomen nie może być całkiem fizjologiczny (patrz pierwsze)

zapytaj wiec tmumacza co sadzi o "physiologic phenomenon",
moze ci sie cos wyjasni.

> *Są....

podaj wiec.
wg ksiazki, na ktora sie powoluje, a jest ona
biblia amerykanskich ortodontow ta teza jest
"inocorrect" i sa na to dowody kliniczne.

> *I to jest fizjologia ? Opóżnione ...względem ... itd.

nie opoznienie. gybys wiedzial cos o wzroscie
kosci nie pisalby teraz takich glupot, ktore
w zasadzie dyskretytuja twoje tutaj kometarze.

> *Jeśli już- to siły okluzalne "wpychają" wymuszając retruzję(cofanie)
> siekaczy dolnych (...)

nie bede sie z toba klocic, pozostajac
przy mojej wiedzy. nie sa to zadne rewelacje,
sa to sprawdzone fakty, "contemorary othodontic" nie jest
ksiazka oszoloma, a amerykanska ortodoncja z tego
co zauwazylam ma sie dobrze. pozostane wiec przy niej.

> Nie obalam teorii pana Proffit'a sugeruję jedynie rzadkość
> występowania takiego zjawiska , a więc nie można tego brać
> jako pewnik do obalania teorii sprawdzonych i dowodów
> występujących na każdym kroku

nie znam cie, znam za to ksiazke Profitta oraz szereg
klinicystow, ktorzy swoja wiedze na niej oparli, i chyba,
a nawet na pewno ich uznam za atorytet.

iwon(k)a

18. Data: 2004-06-01 00:17:42

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"dyzio" <a...@p...onet.pl> wrote in message news:c9gg7q$5ke$2@news.onet.pl...

> *A hasło "stłoczenia wtórne" to koleżanka słyszała ?

a umiesz czytac? bo wlasnie o nim pisalam w innym poscie..

iwon(k)a

19. Data: 2004-06-01 00:19:02

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"dyzio" <a...@p...onet.pl> wrote in message news:c9gg7r$5ke$3@news.onet.pl...

> *otóż dowody kliniczne inaczej świadczą zupełnie...

widac ocean dzieli wyniki owych nie tylko
w odleglosci......

iwon(k)a,

20. Data: 2004-06-01 00:38:36

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> zapytaj wiec tmumacza co sadzi o "physiologic phenomenon",
> moze ci sie cos wyjasni.

powinnam przetmumaczyc to na "filzjologiczne zjawisko".
sorry, za zle tlumaczenie, ale niekiedy zapominam
polskich odpowiednikow.
co do "late mandibular growth" jest to pozny wzrost zuchwy, a
nie jak ty to odczytales opozniony.

iwon(k)a

testy z krwi a testy skorne
Ugryzła mnie bolimuszka