zestaw i wino

1. Data: 2006-01-11 13:40:27

Temat: zestaw i wino
Od: "Paulina Frydrych" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jaki najlepiej wino podac do zestawu skladajacego sie z pomidorow, sera
plesniowego, kaszy gryczannej i kilku innych mniej istotnych dodatkow?
biale, czerwone a moze cos innego?

--
Paulina Frydrych
http://www.toksycznirodzice.nzn.pl/forum

2. Data: 2006-01-11 13:56:51

Temat: Re: zestaw i wino
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Paulina Frydrych wrote:
> jaki najlepiej wino podac do zestawu skladajacego sie z pomidorow, sera
> plesniowego, kaszy gryczannej i kilku innych mniej istotnych dodatkow?
> biale, czerwone a moze cos innego?

tak.

Takie, jakie lubisz. Niecałkiem wytrawne. Z czerwonych np. Trollinger,
Bordeaux, Chianti, w zależności od smaku. Z białych na przykład
Riesling, ale może być też bardziej słodkie, np. Tokaj. Ale to zależy od
tego, co się lubi. Ja lubię sobie sery popić Trollingerem lub Dornfeldem.

Waldek

3. Data: 2006-01-11 13:57:42

Od: "HaNo" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulina Frydrych" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> jaki najlepiej wino podac do zestawu skladajacego sie z pomidorow, sera
> plesniowego, kaszy gryczannej i kilku innych mniej istotnych dodatkow?
> [...]
Uczono mnie że do pomidorów czerwone ale.... twój wybór, niektórzy do
wszystkiego popijają i tak piwo;-))))) lub brrrrrr coca-cole.

4. Data: 2006-01-11 15:29:03

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulina Frydrych napisał(a):
> jaki najlepiej wino podac do zestawu skladajacego sie z pomidorow, sera
> plesniowego, kaszy gryczannej i kilku innych mniej istotnych dodatkow?
> biale, czerwone a moze cos innego?

chyba jednak czerwone...
wzglednie rozowe...
biale slodkie odradzam...
Marsjasz

5. Data: 2006-01-11 17:15:02

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz wrote:

> chyba jednak czerwone...
> wzglednie rozowe...
> biale slodkie odradzam...

słodkie może być, jak ktoś lubi. Na przykład do serów na deser pasuje
całkiem nieźle. Nie dawałbym wytrawnego z serem pleśniowym. A czy białe
czy czerwone, czy różowe to na prawdę nie ma specjalnego znaczenia.

Waldek

6. Data: 2006-01-11 17:16:30

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości
> Nie dawałbym wytrawnego z serem pleśniowym.

Hmm...
A ja sobie nie wyobrażam śmierdziela bez lampki wytrawnego...
Pozdrawiam, Agata

7. Data: 2006-01-11 18:09:40

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek napisał(a):
> Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości

> Hmm...
> A ja sobie nie wyobrażam śmierdziela bez lampki wytrawnego...
> Pozdrawiam, Agata

ja tez wole wytrawne...
im bardziej dojrzewajacy slodkawy ser tym wiekszym kwasem go popijam...
najchetrniej czerwonym...
ale to kwestia gustu...
pozdrawiam
Mars

8. Data: 2006-01-11 20:59:21

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz wrote:

> ja tez wole wytrawne...
> im bardziej dojrzewajacy slodkawy ser tym wiekszym kwasem go popijam...
> najchetrniej czerwonym...
> ale to kwestia gustu...

właśnie. Kolor nie ma znaczenia, choć wolę czerwone. No i nie słodkie,
ale nie takie całkiem wytrawne najlepiej do tego lubię. Wg polskiej
nomenklatury i tak by to było wytrawne ;-)

Waldek

9. Data: 2006-01-11 22:35:45

Od: "Dudus Podpiszczaczek" <w...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

"Paulina Frydrych" <p...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> jaki najlepiej wino podac do zestawu skladajacego sie z pomidorow, sera
> plesniowego, kaszy gryczannej i kilku innych mniej istotnych dodatkow?
> [...]

Dudus

10. Data: 2006-01-12 03:05:21

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar napisał(a):

> właśnie. Kolor nie ma znaczenia, choć wolę czerwone. No i nie słodkie,
> ale nie takie całkiem wytrawne najlepiej do tego lubię. Wg polskiej
> nomenklatury i tak by to było wytrawne ;-)
>
> Waldek

nie moge sie nie zgodzic...
ale wino czerwone ladniej sie komponuje z bialoscia czy szaroscia sera...
niemniej stawiam na wytrawniejsze (do serow) nad slodsze...
a na marginesie wytrawnosci win - kiedys znajomy francuz (a kosztowalem
wiele razy szampanow z tego regionu francji) przywiozl butelke jakiegos
podobno starego i dobrego szampana...
rany boskie !!!
faktycznie da sie pic na kieliszki wylacznie i tylko jesli kto lubi
mocno zmineralizowana wode z dodatkiem octu winnego...
a te 300 euro co go ten specyfik kosztowal wolalbym zamienic na 40
litrow "arizony" i przedestylowac na bimberek...
pozdrawiam
Mars

Instrukcja do automatu do chleba SHG BB 475
Piekarnik ADLER AD 61 Termoobieg ?????
zupa cebulowa
camembert zapiekany
Przepis na randke!