zgliwialy serek

1. Data: 2004-10-18 13:01:28

Temat: zgliwialy serek
Od: "Clio" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys Maklowicz podawal przepis na przetworzenie lekko zasmiardlego sera
bialego w tzw. zgliwialy serek. Smazylo sie to to na patelni chyba z jakimis
przyprawami, ale nie pamietam dokladnie przepisu. Moze ktos zna? Bo mi w
lodowce juz dobrze "dojrzal" kozi ser:-)
Pozdrawiam
Iza

1. Data: 2004-10-18 13:20:12

Temat: Re: zgliwialy serek
Od: scooby <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10/18/2004 3:01 PM, Użytkownik Clio napisał:

> Moze ktos zna?

Najprostsze na świecie: pokrusz ten ser na patelnie, dodaj ciut jakiegoś smaru
(masełko, olej, ale nie za dużo, bo będzie zbyt wodniste), posól, popieprz,
zakminkuj (polecam taki już zmielony), dosyp dowolnych ulubionych przypraw w
dowolnych ilościach i czekaj gmyrając łygą po patelni od czasu do czasu aż się
dokumentnie rozpuści. A potem maczaj w tym chleb, grzanki, palucha, co tam
chcesz :> Dobre jest jak trochę przestygnie i jest bardziej ciągutkowate :)
Również dobry efekt uzyskasz, gdy zetrzesz na patelnie trochę żółtego sera.

A mr Makłowicz spisany cały wisi sobie tu:

http://kuchnia.mckornik.com/index1.htm

pzdr, scoo

1. Data: 2004-10-18 13:22:42

Od: "Clio" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "scooby" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Również dobry efekt uzyskasz, gdy zetrzesz na patelnie trochę żółtego sera.

Dzieki wielkie:-)))
Iza

1. Data: 2004-10-18 13:23:38

Od: scooby <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

poza tym polecam:

http://tinyurl.com/67xu7

scoo

1. Data: 2004-10-18 14:49:21

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Clio" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Również dobry efekt uzyskasz, gdy zetrzesz na patelnie trochę żółtego
sera.

No dobra, ale co to ma wspólnego ze zgliwiałym??? Dobry efekt uzyskasz także
dodając czaerwonego wina do bigosu :)))
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-10-18 18:11:20

Od: "Woocash[ACN]" <w...@u...pe-el> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Oct 2004 15:01:28 +0200, Clio napisał(a):

> Kiedys Maklowicz podawal przepis na przetworzenie lekko zasmiardlego sera
> bialego w tzw. zgliwialy serek.

To było bodajże w odcinku "Wawelski smak" gdzie na końcu jedli 'maczankę'
Jeśli wciąż aktualne to mogę spisać...

--
[ Woocash[ACN] @ 2004-10-18 20:07:35 ]
[ woo-at-onet-dot-pl ]

1. Data: 2004-10-18 19:51:09

Od: "Clio" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Woocash[ACN]" <w...@u...pe-el> napisał w wiadomości

> To było bodajże w odcinku "Wawelski smak" gdzie na końcu jedli 'maczankę'
> Jeśli wciąż aktualne to mogę spisać

Jak najbardziej, poprosze:-))
Iza

1. Data: 2004-10-22 21:48:20

Od: "Woocash[ACN]" <w...@u...pe-el> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Oct 2004 21:51:09 +0200, Clio napisał(a):

> Jak najbardziej, poprosze:-))

Ser zgliwiały
składniki:
1/2 kg suchego twarogu
1 łyżka masła
łyżeczka kminku
2 jajka
sól

"...jego się robi w pewien dość charakterystyczny sposób. Biały twarożek
(powinien być suchy) odkłada się w jakieś ciepłe miejsce, przykrywszy...
miskę, dlatego, że on potem zacznie wydalać... yyy... wydzielać taki
nieprzyjemny zapach... dość nieprzyjemny... I mówi się na wsi, że on capi.
I on powinien się ruszać, wogóle powinien dojść do takiego stanu, żeby się
tak przemieszczać w tej misce, po całym pomieszczeniu... Trzeba go łapać...
Stoi tak około tygodnia, następnie ten twarożek przesmażamy na maśle
dodając do niego kminku. On się nam całkowicie rozpuści, osiągnie taką
płynną konsystencję - jak fondue prawie... I potem po zdjęciu z ognia
wbijamy do niego... no w zależności od ilości sera 2-3 żółtka i zostawiamy.
On wtedy zastyga, można go kroić w plasterki. Poezja..."

nie wiem... mnie nie przekonał :)

--
[ Woocash[ACN] @ 2004-10-22 23:25:19 ]
[ woo-at-onet-dot-pl ]

1. Data: 2004-10-24 20:24:50

Od: "Clio" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie wiem... mnie nie przekonał :)

A ja sprobowalam, bo mi tak kozi serek "doszedl" w lodowce,ze sie
rzeczywiscie ruszal, bez jaj zrobilam, ale za to z czosnkiem i wyszedl
niezly, zjadlam z bula na cieplo, bez krojenia.
Iza

1. Data: 2004-10-27 12:45:17

Od: "marek m." <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

;)
Hej

> [...]
> przyprawami, ale nie pamietam dokladnie przepisu. Moze ktos zna? Bo mi w
> lodowce juz dobrze "dojrzal" kozi ser:-)

Sprawa jest prosta. ser należy podroić na plastry i posypać delikatnie sodą
kuchenną. po przewróceniu plastrów na drugą stronę również. tylko nie za
dużo. ilość trzeba wypraktykować samemu. a potem dodatki do smażenia to pełna
dowolność.

pozdr
mm

Placek Tortilla - jak?