zielona maść ?

1. Data: 2006-02-26 16:21:20

Temat: zielona maść ?
Od: "Andrzej Kmicic" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W prehistorycznych czasach w drogeriach i aptekach można było dostac tzw
"zielona maść" była w postaci kostki z której odkażonym i rozgrzanym nożem
nakładalo sie ją na opatrunek. Taki opatrunek robił cuda na zakazenia ropne w
okolicach paznokcia. Skarcając meki do maksimum dwu dni i chronił przez to przed
bólem zrywania paznokcia itd.. Niestety jak sie teraz pytam w aptekach to widzę
tylko wielkie oczy. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to było i gdzie ewentualnie
tego teraz szukać.
Mam kolegę któremu drzazga pod paznokciem wywołała zakazenie i wszystkie
nowoczesne metody zawodzą.
--
Andrzej Kmicic

2. Data: 2006-02-26 17:21:56

Temat: Re: zielona maść ?
Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "zielona maść" była w postaci kostki z której odkażonym i rozgrzanym nożem
> nakładalo sie ją na opatrunek. Taki opatrunek robił cuda na zakazenia

pewnie chodzi o "plaster" nostrzykowy - jego synonimowa nazwa to "maść
zielona" i "emplastrum meliloti" o działaniu przeciwzapalnym. zawiera ziele
nostrzyka 10,0; kalafonię 30,0; żółty wosk 30,0; olej rzepakowy 30,0; etanol
95st 676,0 i wodę 324,0.
ogólnie jest to stary preparat recepturowy robiony kiedys w aptekach.
funkcjonował też jako gotowy produkt (Cyntfarm; Labolatoria galenowe
Cefarm), ale firmy raczej zaprzestały już produkcji.

ogólnie jest duży wybór innych środków na zakażenia ropne w okolicach
paznokcia- np.. antybiotyki, ichtiol, rivanol

3. Data: 2006-02-26 20:38:35

Od: "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> ropne w
>
> pewnie chodzi o "plaster" nostrzykowy - jego synonimowa nazwa to "maść
> zielona" i "emplastrum meliloti"

O to mu chodzi, trafiałem jeszcze niedawno na emplastrum melilotti - plaster
zielony.
W rodzinnym gronie zwalśmy to maścią na szczury ;-)

Pozdrawiam.

Seco

4. Data: 2006-02-26 21:08:15

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Kmicic" <d...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dtskjr$6gf$1@nemesis.news.tpi.pl...
<cut>
> Mam kolegę któremu drzazga pod paznokciem wywołała zakazenie i
wszystkie
> nowoczesne metody zawodzą.

pewnie mnie prokomunistyczni bikersi ze swoimi osikanymi podniebieniami
znowu wezma na swoje pedalskie celowniki, ale co mi tam :P
niech ten twoj kolega zaleje wrzatkiem szare mydlo lub platki mydlane i
zanurza palec na tak dlugo jak tylko da rade wytrzymac. na farmakologii
tego nie mialem, ale mialem babcie :-)

btw zastanawiam sie co czuje dziewczyna takiego urynofila, gdy sie z nim
caluje?

--
pozdro
ape

5. Data: 2006-02-26 23:14:04

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 26 Feb 2006 22:08:15 +0100, *ape*
<news:dtt5eg$psg$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]

> tego nie mialem, ale mialem babcie :-)

> btw zastanawiam sie co czuje dziewczyna takiego urynofila, gdy sie z nim

Ona jest głupia i pewnie o tym nie wie.

--
Kaja

6. Data: 2006-02-26 23:33:55

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>aptekach to widzę tylko wielkie oczy. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to
>było i gdzie ewentualnie tego teraz szukać.

pytasz i masz:)
http://www.domzdrowia.pl/add2cart.php?product=33654

Co zdrowsze: maślanka, kefir czy jogurt? :)
Odwapnione kości...Co robić?
Przemieszczenie przegrody nosowej...
krem do rąk jak Carmax do ust - istnieje?
krem do rąk jak Carmax do ust - istnieje?