ziemniaki-puree

1. Data: 2005-01-09 17:43:26

Temat: ziemniaki-puree
Od: "fuksa" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostało mi całkiem sporo. Jak można to wykorzystać ?
Do głowy przychodzą mi tylko pierogi ruskie i kotlety ziemniaczane, ma ktos
jeszcze jakiś pomysł ?
Kopytka też odpadają, bo mam już pół zamrażarki :)

Z góry dzięki:)

Ola

1. Data: 2005-01-09 19:01:23

Temat: Re: ziemniaki-puree
Od: "gautama" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fuksa" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> Kopytka też odpadają, bo mam już pół zamrażarki :)

to daaaj trochę! tak lubi kopytka z sosikiem....
pozdr.
g.

1. Data: 2005-01-09 19:46:02

Od: "allesek" <a...@i...pl(skasuj_to)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ktos
> jeszcze jakiś pomysł ?
> Kopytka też odpadają, bo mam już pół zamrażarki :)

a jak zrobic dobre puree ?? :) tak przy okazji tematu sie zapytam ...
Łukasz G

1. Data: 2005-01-09 20:49:11

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"fuksa" wrote in message news:crrqoi$jgk$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> ktos
> jeszcze jakiś pomysł ?
> Kopytka też odpadają, bo mam już pół zamrażarki :)

Bliny Zemaicziu ;)
http://tiny.pl/8sr

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2005-01-09 22:39:42

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 9 janvier 2005 ŕ 18:43:26, vous écriviez :

> Zostało mi całkiem sporo. Jak można to wykorzystać ?
> Do głowy przychodzą mi tylko pierogi ruskie i kotlety ziemniaczane, ma ktos
> jeszcze jakiś pomysł ?
> Kopytka też odpadają, bo mam już pół zamrażarki :)

Zrob haché permantier : zapiekanka skladajca sie z 2/3 warstw purée i
mielonego miesa wolowego, posypane wszystko zoltym serem.

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2005-01-10 01:31:39

Od: "Arielka" <a...@y...ca> szukaj wiadomości tego autora

"fuksa" <f...@o...pl> wrote in message
> [...]
> ktos
> jeszcze jakiś pomysł ?
> Kopytka też odpadają, bo mam już pół zamrażarki :)

zrobic krokieciki warzywne
dodajac marchewki gotowanej ,groszku ,brokułow co tam akurat bedziesz
miała:))
obtoczyc w jajki i bułce smazyc jak kotlety,podawac z sosem np pieczarkowym
:))

pozdrawiam
Arielka

1. Data: 2005-01-10 13:12:51

Od: "gagatka" <a...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktos
> jeszcze jakiś pomysł ?
> Kopytka też odpadają, bo mam już pół zamrażarki :)

Shepard's pie w wersji wolnej - na dół natłuszczonego żaroodpornego
naczynia wyłóż co masz w lodówce - mięska pozostałości, parówki, wędlinkę,
podduszoną cebulkę, paprykę albo inne warzywa; zrób beszamel dobrze
doprawiony (łyżkę mąki podsmaż na łyżce masła i rocieńczaj mlekiem zimny,
plus sól, pieprz, czosnek granulowany, zioła wedle fantazji) i wyłóż na
mięsko a wierzch pokryj szczelnie puree i daj na górę trochę wiórków masła.
Piecz w 180 st. ok 30-40 min
gagatka

1. Data: 2005-01-10 15:36:36

Od: "fuksa" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bozena wrote:
> Bliny Zemaicziu ;)
> http://tiny.pl/8sr

Następnym razem :)
Ale pytanko mam: jaka mąka? gdzieś doczytałam, że ziemniaczana będzie lepiej
spajać.
Skoro kombinowałaś z farszem to ja pójdę dalej i spróbuję z kapustą i
grzybami :)

1. Data: 2005-01-10 15:38:50

Od: "fuksa" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gagatka wrote:
> Shepard's pie w wersji wolnej

I tak zrobiłam, wersja bardzo wolna :) I nazwałam to mniej dystyngowanie-
zapiekanka z ziemniaków z wszystkimi resztkami :)

1. Data: 2005-01-10 16:40:13

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"fuksa" wrote in message news:cru7g8$f40$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> lepiej
> spajać.
> Skoro kombinowałaś z farszem to ja pójdę dalej i spróbuję z kapustą i

Najzwyklejsza pszenna. Ona nie idzie do ciasta, a tylko na rece, zeby ciasto
sie nie kleilo do rak. Ciasto samo ladnie sie klei, wiec nie potrzeba
zadnych spajaczy, tylko uwazaj na dodawanie jajek, zeby masa nie byla zbyt
miekka.
Co do farszu, to oczywiscie probuj i zdawaj relacje :), choc prywatnie nie
widzi mi sia jakos kapusta (ani kiszona, ani niekiszona) jako farsz do
zemaicziu...

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

Absynt