zioła

31. Data: 2012-01-18 20:42:31

Temat: Re: zioła
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-01-18 21:22, niebożę XL wylazło do ludzi i marudzi:

> Albo w ciemnej zimnej (do 8 st) piwnicy, prawie nie podlewając, albo na
> zimnym parapecie, podlewając symbolicznie. Wiosną przycinam silnie i
> wystawiam do szklarni.

Garaż oświetlany słabo, dwa małe okienka. Podlewanie zleciłam właśnie
takie: szczątkowe.

> Moja takoż, widac to normalne.

Może. W naturze nigdy nie widziałam zimowej oliwki, tylko takie
wiosenno-letnie.

> A garaż ogrzewany? Byleby powyżej 4 stopni miała i mało podlewac wtedy
> trzeba, tyle aby popiół w doniczce nie był.

Sam ogrzewany symbolicznie, jak to zwykle z garażami przy domu.

Qra

32. Data: 2012-01-18 20:48:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 Jan 2012 21:42:31 +0100, Qrczak napisał(a):

> Może. W naturze nigdy nie widziałam zimowej oliwki, tylko takie
> wiosenno-letnie.

Podobnie jak ja zimowej palmy na przykład :-D
--
XL

33. Data: 2012-01-18 20:59:46

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Sty, 21:24, XL <i...@g...pl> wrote:

> W kuchni używam tylko do jagnięciny.

Do ziemniaków w cząstki pieczonych w piekarniku...

A juz zupełnie rozłozył mnie posiekany rozmaryn "przesmażony" na
suchej patelni z solą - posypane nim grube irlandzkie fryty...mmmm....

Ania

34. Data: 2012-01-18 21:09:04

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-18 21:24, XL pisze:

> U mnie też, ale lubię jego zapach. W kuchni używam tylko do jagnięciny.

:)
Estragon zresztą również choć on dla Francuzów , jest królem ziół
Z ziół oprócz mięty dużo używamy czabru górskiego zarówno suszonego jak
zielonego.
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
sklep: http://trawki.pl/

35. Data: 2012-01-18 21:16:12

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-18 21:59, czeremcha pisze:

> Do ziemniaków w cząstki pieczonych w piekarniku...
>
> A juz zupełnie rozłozył mnie posiekany rozmaryn "przesmażony" na
> suchej patelni z solą - posypane nim grube irlandzkie fryty...mmmm....

Po godzinie 22 powinien byc zakaz gadania i pisania o żarciu.
:)
Rozmaryn ma nieco podobną nutę smakową jak cząber górski
u nas w domu fryty są posypywane cząbrem
Pąchną wtedy wędzonka...
Kilka listków cząbru na kanapke z pomidorem czy serem
daje wrażenia jakby była obłożona ona wędzonką.

36. Data: 2012-01-18 21:19:11

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-18 21:48, XL pisze:

> Podobnie jak ja zimowej palmy na przykład :-D
:)
z palmami to nie wiem ale oliwki , które przyjechały do mnie na tydzień
przed swiętami w temperaturze około 15 st zaczęły wpuszczać maja
przyrosty i rozwinęły się nowe listki
:)

37. Data: 2012-01-18 22:03:25

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-18 21:18, XL pisze:

> OK, to trzymaj dla mnie dwie. Słowo harcerza publicznie daję, ze się po nie
> zgłoszę do końca marca. Widzę tam dwie odmiany - która jest odporniejsza na
> mróz? czy jednakowo?

Na allegro są dwie a w sklepiku jeszcze 3 plus dwie o których wspominałem
:)
Jeżeli chodzi o mrozoodporność to te portugalskie określane są jako
bardziej wrażliwe ale dotyczy to podkładki z pigwy .
Mam je również na podkładkach z jarzębu oraz głogu , które oprócz
zmniejszenia wymiarów do jakich dorastają dają odmianom na nich
zaszczepionym min większą mrozoodporność.
:)
Z ciekawostek mam jeszcze sadzonki gruszek na wierzbie
:)))))

38. Data: 2012-01-18 22:18:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 Jan 2012 12:59:46 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

> Do ziemniaków w cząstki pieczonych w piekarniku...
>
> A juz zupełnie rozłozył mnie posiekany rozmaryn "przesmażony" na
> suchej patelni z solą - posypane nim grube irlandzkie fryty...mmmm....

O! Zapisuję na najbliższą okazję do wypróbowania :-)

--
XL

39. Data: 2012-01-18 22:20:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 Jan 2012 23:03:25 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

> Mam je również na podkładkach z jarzębu oraz głogu , które oprócz
> zmniejszenia wymiarów do jakich dorastają dają odmianom na nich
> zaszczepionym min większą mrozoodporność.

To rezerwuję po jednej z tych na jarzębie i głogu :-)
--
XL

40. Data: 2012-01-19 06:32:55

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-18 21:42, Qrczak pisze:

> Może. W naturze nigdy nie widziałam zimowej oliwki, tylko takie
> wiosenno-letnie.

W naturze w zimie "zimie" mają liście normalnie, jak w lecie, ale tam,
gdzie rosną, w zimie jest ciepło.
Zdjęcie zrobione w grudniu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85ef8f3da7c39f8
.html
w pierwszej połowie lutego:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c2c21631b8
65be34.html

A to najsławniejsze oliwki świata też w lutym, na Górze Oliwnej - Getsemani:
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/dda2fbacff
6dfa46.html
--
B.