zła recepta czy lekarz ?

1. Data: 2006-01-27 22:04:57

Temat: zła recepta czy lekarz ?
Od: "news_tpi" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
dostałem od lekarza receptę leku homeopatycznego z notatką "nie zamieniać".
Czy lekarz może pisać takie rzeczy ??
Czy wynika to z troski o pacjenta - bo inny lek może być mniej skuteczny,
czy z troski o kase - bo firma farmeceutyczna sponsoruje lekarza ??
Lek kosztuje ok 50 zł ale gdyby był tańszy odpowiednik to na pewno bym się
skusił.

Pozdrawiam,
Tito

2. Data: 2006-01-27 22:58:44

Temat: Re: zła recepta czy lekarz ?
Od: "taugusty" <t...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"news_tpi" napisał:
> [...]
> czy z troski o kase - bo firma farmeceutyczna sponsoruje lekarza ??
> Lek kosztuje ok 50 zł ale gdyby był tańszy odpowiednik to na pewno bym się

witam,
1. lekarz moze pisac "co-mu-sie-podoba".
2. wynika to m.in. z troski o pacjenta, ale i innych rzeczy, np. tych o
ktorych pisales, czy innego widzi-mi-sie.
3. zalezy tylko i wylacznie od osoby realizujacej recepte i pacjenta, z
ktorym to uzgodni, czy da to, co lekarz napisal, czy zamiennik.

pozdrawiam
taugusty

3. Data: 2006-01-28 08:07:43

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

przy notce "NZ" farmaceuta nie ma prawa zamieniac leku bez konsultacji z
lekarzem

--
Dominik

4. Data: 2006-01-28 08:12:11

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

wersji jest kilka:
1) lekarz jest przekonany o skutecznosci konkretnie tego specyfiku i nie
zyczy sobie aby apteka podmieniala lek
2) j.w. + lekarz spotkal sie z tym iz apteki podmieniaja leki na inne,
czesto drozsze (moje osobiste doswiadczenia) mowiac klientowi iz leku
wypisanego przez lekarza nie ma w aptece/hurtowni/produkcji etc., realizujac
wlasne umowy z firmami farmaceutycznymi
3) lekarz ma jakas umowe z firma produkujaca ow konkretny specyfik i cos z
tego ma

sprawe wyjasnic mozesz po prostu pytajac lekarza a nie piszac na grupe bo -
mam nadzieje - wrozek tu nie ma

swoja droga cala te homeopatie mozna o kant d..y rozbic (czy wiesz jak
powstaje lek homeopatyczny???)
efekt dzialania tych specyfikow jest na poziomie placebo i wplywa wylacznie
na psychike pacjenta

--
Dominik

5. Data: 2006-01-28 08:15:30

Od: Adam <a...@p...onet.wyrzuc_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

gburek napisał(a):
> przy notce "NZ" farmaceuta nie ma prawa zamieniac leku bez konsultacji z
> lekarzem

taaa, ale chyba tylko leku na recepte, a nie wyciągu z wątroby kaczki
ktora to wątroba sluzyla do wyprodukowania 2-3 mln opakowań?

--
Z domu, na newsy, pisze dla Was

Adam

Pozdrowienia!

6. Data: 2006-01-28 10:44:22

Od: "Jacek S." <s...@z...avr> szukaj wiadomości tego autora

gburek wrote:

ciach
> swoja droga cala te homeopatie mozna o kant d..y rozbic (czy wiesz jak
> powstaje lek homeopatyczny???)
> efekt dzialania tych specyfikow jest na poziomie placebo i wplywa
> wylacznie na psychike pacjenta

...i dla tego na miejscu autora wątku zmieniłbym lekarza...
--
Jacek S.

7. Data: 2006-01-28 10:56:57

Od: "Jendrek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"news_tpi" <t...@p...onet.pl> wrote in message
> Witam,
> dostałem od lekarza receptę leku homeopatycznego

I już tylko to absolutnie wystarcza do zmiany lekarza - homeopatia to
oszustwo.

A.

8. Data: 2006-01-29 08:54:56

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przy notce "NZ" farmaceuta nie ma prawa zamieniac leku bez konsultacji z
> lekarzem
1. nie NZ lecz słownie "nie zamieniać" ("NZ" jest respektowane zwyczajowo)
2. przy "nie zamieniać" nie można zamienić nawet po konsultacji z lekarzem-
prawo nie przewiduje takiej opcji.

9. Data: 2006-01-29 08:56:35

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dostałem od lekarza receptę leku homeopatycznego z notatką "nie
zamieniać".
preparaty homeopatyczne zwykle nie mają dokładnych odpowiedników- tym
bardziej nie na miejscu wydaje się dopisek o nie zamienianiu. może lekarz ma
taki nawyk, lub np. cały bloczek recept ostęplowany dopiskiem "nie
zamieniać"

10. Data: 2006-01-31 05:58:05

Od: "news_tpi" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i dziękuję za odpowiedzi.
Zgodnie z zaleceniami zapytam lekarza o co chodziło z tą notatką.
A jeśli chodzi o homeopatię jest to dyskusja na odrębny wątek (moi znajomi -
znając opinię o lekach homeopatycznych - twierdzą że tylko te im pomagają).

Pozdrawiam
Tito

Użytkownik "justy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ma
> taki nawyk, lub np. cały bloczek recept ostęplowany dopiskiem "nie

sfrustrowany w MP3 - telefon.mp3[ot]
Łupież skórny!Pomocy!!!
kurzajki, brodawki???
nocne wstawanie do toalety?!