zmiana kategorii wojskowej

11. Data: 2004-10-21 13:57:09

Temat: Re: zmiana kategorii wojskowej[NTG]
Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja przy okazji spytam, czy po studiach inzynierskich biorą do wojska?

Nie ukrywam, że jeśli nie, to byłoby to dla mnie motywacją do nauki!

A poza tym, czy z nadciśnieniem tętniczym powinienem dostać D?
Na komisji nie mierza ciśnienie, a ja się właśnie zacząłem na nie leczyć
:(...

Szachysta

12. Data: 2004-10-21 17:26:28

Od: Kasek <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 21 Oct 2004 15:57:09 +0200, "Szachysta"
<s...@p...onet.pl> wrote:

>A poza tym, czy z nadciśnieniem tętniczym powinienem dostać D?
>Na komisji nie mierza ciśnienie, a ja się właśnie zacząłem na nie leczyć
>:(...

Oj powiem ci, ze ciezko.
Bierzesz regularnie leki na obnizenie?

Byles w szpitalu na badaniach diagnostycznych? To norma
przy nadcisnieniu.

Kieruja na badanie dna okna najczesciej, a te zazwyczaj jest w normie
i nie chca dac D tylko B6 albo B12, tak za kazdym razem.
Zeby bylo ciekawiej, to okulistka mowi, iz to nie dziwne, iz w mlodym
wieku mimo nadcisnienia dno oka jest w normie, bo zazwyczaj
nadcisnienie nie trwa od zbyt dlugiego czasu, a po drugie -
najwazniejsze - tetnice w tym wieku sa b. elastyczne.

13. Data: 2004-10-21 17:26:32

Temat: Re: zmiana kategorii wojskowej
Od: Kasek <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 21 Oct 2004 12:49:57 +0200, "Blazej Szymon Patrzalek"
<n...@s...info-spama> wrote:

>Witam,
>
>czasem nie ma byc kierowane do odpowiedniego WKU ?? albo przez WKU ??

no przez WKU na pewno.

14. Data: 2004-10-22 17:11:53

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oj powiem ci, ze ciezko.
> Bierzesz regularnie leki na obnizenie?

Właśnie zacząłem!

> Byles w szpitalu na badaniach diagnostycznych? To norma
> przy nadcisnieniu.

Byłem

> [...]
> nadcisnienie nie trwa od zbyt dlugiego czasu, a po drugie -
> najwazniejsze - tetnice w tym wieku sa b. elastyczne.

Dno oka:
angiopatia nadciśnieniowa I okres wg KW.
BTW Co to znaczy (KW)?

pozdrawiam
Szachysta

15. Data: 2004-10-22 18:28:52

Od: Kasek <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 22 Oct 2004 19:11:53 +0200, "Szachysta"
<s...@p...onet.pl> wrote:

>Właśnie zacząłem!

Betabloker?

>Byłem

I co, samoistne czy masz jakis problem z nerkami, tarczyca?

>Dno oka:
>angiopatia nadciśnieniowa I okres wg KW.
>BTW Co to znaczy (KW)?

Oooo, to jednak masz zmiany.
Ile masz lat?
Kiedy wykryto Ci nadcisnienie? Jakie miales wartosci
zanim zaczalem brac leki?
Nie jestem lekarzem, ale to sa uszkodzenia naczyn krwionosnych.
Dno oka jest jedynym miejscem, gdzie nieinwazyjnie mozna
zobaczyc stan naczyn krwionosnych.
W tej sytuacji mysle, ze spokojnie masz kat. D.

16. Data: 2004-10-22 20:24:17

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Betabloker?

Dokładnie concor.

> I co, samoistne czy masz jakis problem z nerkami, tarczyca?

Wszystkie badania krwi w normie, jama brzuszna ok, serducho ok, cala reszta
badan OK.
Więc ciśnienie pierwotne (samoistne) prawdopodobnie genetycznie
uwarunkowane, chociaż ojciec był w wojsku.

> [...]
> Dno oka jest jedynym miejscem, gdzie nieinwazyjnie mozna
> zobaczyc stan naczyn krwionosnych.
> W tej sytuacji mysle, ze spokojnie masz kat. D.

Nadciśnienie wykryto już rok temu, ale się nie leczyłem, bo nie było zbyt
wysokie (150/80). Dno oka badali mi kilka razy i było w normie. Dopiero
niedawno na Banacha stwierdzili tą angiopatię. Zacząłem się leczyć, bo
lekarz stwierdził, że nie ma na co czekać i lepiej nie dopuścić do
poważniejszych zmian w naczyniach. Nawet nie wiem jakie mam teraz ciśnienie,
bo nie mierze.

A z ta kategorią to muszę pedzic do WKU i zalatwiac to juz teraz (studiuje),
czy moge sobie zapomniec o tym i jak po studiach (mam nadzieje, ze skoncze!)
beda chcieli mnie wziac do woja to wtedy im dam te wszystkie badania, wyniki
i cala reszte papierow i mnie nie wezma??? Czy wogole przed wcieleniem jest
jeszcze jakas komisja lekarska, czy od razu sie idzie w kamasze?

Szachysta

17. Data: 2004-10-22 23:12:19

Od: Kasek <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 22 Oct 2004 22:24:17 +0200, "Szachysta"
<s...@p...onet.pl> wrote:

>wysokie (150/80). Dno oka badali mi kilka razy i było w normie. Dopiero
>niedawno na Banacha stwierdzili tą angiopatię.

Aha, badaja tam jakos inaczej? Jakis inny aparat, inny
przyrzad? Czy tez standard? Pani z swiatelkiem stoi i patrzy
zawziecie.

Bo jak badaja dno oka, to najpierw zakraplaja. Myslalem, ze
zawsze. A w szpitalu wojskowym pierwszy raz sie spotkalem -
badanie bez rozszerzania zrenicy przez zakraplanie. Od razu lekarz
badal i oczywiscie wyszlo mu w normie. :-) (podejrzewam, ze zbyt nie
badal, skoro okulistka poswieca 5-10 minut + krople, a on 15 sekund i
juz wiedzial. bez kropli)

> [...]
>i cala reszte papierow i mnie nie wezma??? Czy wogole przed wcieleniem jest
>jeszcze jakas komisja lekarska, czy od razu sie idzie w kamasze?

To sie szybko zmienia, ale generalnie podanie mozesz zlozyc zawsze,
nawet jak by ci dali bilet do wojska to nie musisz podpisac (o czym
nie kazdy wie!, tak zawsze robili, "tu pan podpisze" - i to jest
wyrok), mozesz przyjsc z adwokatem lub innym pelnomocnikiem.
Zawsze przed samym wojskem powinna ocenic cie komisja komisja.
A juz na 100 proc. jak zlozysz podanie motywujac zmianami w stanie
zdrowia, a na 1000 proc. jak dolaczysz papiery (jakies ksero wypisu z
szpitala, itp)

Byl kiedys taki poradnik na okolicznosc sluzby zastepczej, a z ta
bylo duzo trudniej niz ze wzgledow zdrowowotnych:

"Wniosek o służbę zastępczą można złożyć najpóźniej w dniu doręczenia
skierowania do odbycia służby wojskowej, tj. w dniu, gdy chcą ci
wręczyć "bilet". Najlepiej więc idąc do WKU mieć przy sobie taki
wniosek i złożyć go w momencie, kiedy masz taki "bilet" otrzymać. NIE
BIERZ KARTY POWOŁANIA I NICZEGO NIE PODPISUJ (np. "protokołu na
okoliczność nieprzyjęcia karty"). Często próbuje się oszukać
poborowych słowami np. "weź bilet, a potem się sprawę załatwi". MASZ
PRAWO NIE BRAC BILETU zgodnie z art. 199 wspomnianej ustawy, który
mówi, że do czasu rozpatrzenia wniosku o sł. zast. poborowy nie
podlega powołaniu do służby. Należy mieć przy sobie oprócz oryginału
co najmniej jedną kopię podania, na której należy zażądać
potwierdzenia, czyli pieczątki i podpisu z datą. Masz prawo tego
zażądać, a pracownik WKU ma obowiązek na twoje żądanie takie
potwierdzenie złożyć. Tu też się często oszukuje ludzi, że nie ma
żadnego obowiązku. Potwierdzenie jest bardzo ważne, ponieważ potem
może okazać się, że Twoje podanie zniknęło, a Ty nie będziesz miał
żadnego dowodu, że je złożyłeś.

Po złożeniu wniosku (adresowanego do miejscowej Rejonowej Komisji
Poborowej - WKU jedynie przekazuje wniosek) czekaj na pisemne wezwanie
na komisję. Możliwe, że w trakcie czekania otrzymasz pisemne
zawiadomienie z WKU, że Twoje podanie zostało odrzucone (lub nie
będzie rozpatrywane z powodu jakichś uchybień formalnych) albo
wezwanie na WKU, gdzie będą Ci próbowali wręczyć pod tym pozorem
bilet. Są to kolejne próby oszustwa. Organami powołanymi do
rozpatrywania wniosków o sł. zast. są komisje poborowe, a nie
komendanci WKU. Jeśli będą starali się wręczyć Ci kartę powołania,
zażądaj natychmiastowego wydania pisemnego orzeczenia z uzasadnieniem
- każda prawdziwa komisja ma obowiązek coś takiego Ci dostarczyć.
Ponadto masz prawo do odwołania, a więc nie bierz biletu pod żadnym
pozorem! Jeśli WKU nie będzie chciała przekazać wniosku do komisji,
odwołaj się do Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego, a jeśli ten podtrzyma
decyzję, zaskarż ją do Naczelnego Sądu Administracyjnego - takie
postępowanie WKU jest niezgodne z prawem.

Na komisję poborową możesz przyjść ze swoim pełnomocnikiem (zgodnie z
art. 33 kodeksu postępowania administracyjnego). Musisz takiej osobie
udzielić pisemnego pełnomocnictwa. Wymóg ten nie dotyczy rodziców czy
rodzeństwa."
"Na komisjach poborowych obowiązują przepisy Kodeksu Postępowania
Administracyjnego (KPA). Zgodnie z nimi komisja powinna wysłuchiwać
Twoich racji i pogłębiać Twoje zaufanie do instytucji państwa (Art.
8,9,10 KPA). Możesz przyjść ze swoim pełnomocnikiem (Art. 33 KPA),
udzielając takiej osobie pisemnego pełnomocnictwa (wymóg ten nie
dotyczy rodziców i rodzeństwa). W komisji powinny być co najmniej
cztery osoby (gdy jest ich mniej decyzja jest nieważna), które mają
sprawdzić, czy potrafisz uzasadnić poglądy, wyrażone w podaniu.
Komisja podczas posiedzenia powinna protokołować wszystkie Twoje
wypowiedzi, a potem poprosić Cię o zapoznanie się i podpisanie. Nikt
nie ma prawa na Ciebie krzyczeć ani obrażać. Na złe zachowanie
członków komisji rejonowych (lub WKU) masz prawo złożyć zażalenie do
Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Wojewódzkiego (Komendanta WKU)."

"Na pewno od wojska zwalnia cię ZŁY STAN ZDROWIA. Jeśli chcesz
wiedzieć, jaka kategoria zdrowia przysługuje Ci za chorobę czy
schorzenie, zajrzyj do
Dziennika Ustaw nr 57/92 (archiwum zip 37 KB). Zawarte w nim są
wszystkie choroby i odpowiadające im kategorie.
http://hyperreal.info/pku/pku_old/paki/dz_u_57_92.zi
p "

18. Data: 2004-10-23 08:49:09

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha, badaja tam jakos inaczej? Jakis inny aparat, inny
> przyrzad? Czy tez standard? Pani z swiatelkiem stoi i patrzy
> zawziecie.

Nie, badaja normalnie, swiatelkiem. Ale tam sa lekarze, ktorzy zajmuja sie
tylko leczeniem nadciśnienia tetniczego (specjalna klinika) i znaja sie
chyba lepiej na tym niz okulistka w rejonowej przychodni. Tak mi sie wydaje.

> [...]
> badal i oczywiscie wyszlo mu w normie. :-) (podejrzewam, ze zbyt nie
> badal, skoro okulistka poswieca 5-10 minut + krople, a on 15 sekund i

...I to się nazywają lekarze???
Ja tez moge spojrzec na komus w oczy i powiedziec, ze jest zdrowy... :)

[ciach]
Właśnie spojrzałem na ten wykaz chorób i jest tam paragraf 39 p.1:
"Łagodne nadciśnienie tętnicze okresu pierwszego" i kategoria A za taki stan
zdrowia, wiec jakbym teraz poszedl to pewnie by to stwierdzili i juz, bo jak
moj lekarz powiedzial, ze moje nadcisnienie to jeszcze nie jest tragedia to
tym bardziej stwierdzilby tak ten wojskowy!

Chociaz z drugiej strony wynika z tego, ze biora do wojska nawet, jak ktos
sie leczy. Stac ich na betablokery dla zolniezy??? Dziwne...

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz na temat.
To znaczy, ze jak listonosz przyniesie polecony z wojska to mam nie
podpisywac i w tym samym dniu napisac podanie, zalaczyc wyniki badan
lekarskich, wypisy ze szpitala i cala reszte papierow i jechac z tym do
Grojca?

pozdrawiam
Szachysta

19. Data: 2004-10-23 12:38:58

Od: Kasek <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 23 Oct 2004 10:49:09 +0200, "Szachysta"
<s...@p...onet.pl> wrote:

>Chociaz z drugiej strony wynika z tego, ze biora do wojska nawet, jak ktos
>sie leczy. Stac ich na betablokery dla zolniezy??? Dziwne...

Spotkalem sie z ciagle dawanym B6 lub B12 u osoby, ktora
miala nadcisnienie leczone lekami (wypis ze szpitala - wszystko
w normie) i nie miala zmian dna oka. Nigdy. Ani w innych narzadach.
Jesli pokazesz zmiany dna oka, to licz na D. Bo to juz oznacza,
iz nadcisnienie jest na tyle powazne, iz doszlo do zmian
w naczyniach krwionosnych.

> [...]
>podpisywac i w tym samym dniu napisac podanie, zalaczyc wyniki badan
>lekarskich, wypisy ze szpitala i cala reszte papierow i jechac z tym do

Polecony z wezwaniem podpisz. Na samej komisji nie nalezy
nic podpisywac, co sie nie przeczytalo od poczatku do konca.
(znowu bez przesady, liste obecnosci podpisz ;-/ )
Podanie najlepiej napisac dopiero w momencie wezwania, bo
daja (dawali) pol roku na wykonanie badan w szpitalach i przychodniach
wojskowych (teraz w czasach NFZ moze bylych wojskowych) po zlozeniu
podania, wiec czas biegnie. Oby do 28 ;-)

20. Data: 2004-10-23 16:35:25

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecony z wezwaniem podpisz. Na samej komisji nie nalezy
> nic podpisywac, co sie nie przeczytalo od poczatku do konca.

Na jakiej komisji? Kiedy to sie odbywa?
Czy wlasnie na taka komisje dostaje sie wezwanie poleconym?

> [...]
> wojskowych (teraz w czasach NFZ moze bylych wojskowych) po zlozeniu
> podania, wiec czas biegnie. Oby do 28 ;-)

Jakiego wezwania? To cos innego niz ten polecony?

Nie znam sie to sie pytam... :)
Szachysta

ŁZS - alternatywne kuracje ...
[ortodoncja] Ortodoncja i implant
giełda pytań z II st specjalizacji psychiatria
prześwietlenie zatok - pilnie
torbielka przy wątrobie! groźne??!